וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה המסתורית של הסוכן שנעלם: "אני בגואנטנמו"

סוכן FBI שהפך לחוקר פרטי נראה בפעם האחרונה ב-2007. אחרי שנתיים הגיעו למשפחתו תמונות וסרטון בו הוא מבקש עזרה. כעת התמונות החדשות מחזקות את ההערכה שנחטף בידי אירן

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

מה פשר התמונות הללו של רוברט לוינסון - סוכן FBI לשעבר הנעדר מאז מרץ 2007 באירן? לוינסון, בן 64, שמאז פרישתו מהסוכנות עבד כחוקר פרטי, נראה לאחרונה באי האירני קיש. הממשלה בטהרן הכחישה בעקשנות כי יש בידיה ידע על היעלמותו, אך כעת בכירים בממשל האמריקני מאמינים כי ממשלת אירן נמצאת מאחורי התמונות, כך מסרו אנשי מודיעין לסוכנות הידיעות AP.

רוברט לוינסון סוכן FBI שנחטף באירן 9 בינואר 2013. AP
"אני כאן בגואנטנמו, אתם יודעים איפה זה?"/AP

התמונות החריגות החדשות, בו נראה שיער ראשו וזקנו פרועים ולבנים, נראות לראשונה בפומבי לאחר שמשפחתו העניקה העתקים לסוכנות AP. לוינסון נראה כשהוא לובש מדי אסיר כתומים, אשר מזוהים עם אסירי מתקן המעצר בגואנטנמו. בתמונות, שקיבלה המשפחה באפריל 2011, נראה לוינסון מחזיק בכל תמונה שלט אחר: "אני כאן בגוונטנמו, אתם יודעים איפה זה?" או "זוהי התוצאה של 30 שנים בשירות ארצות הברית". נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, ביקר מספר פעמים את ארצות הברית על מתקן הכליאה, דבר שחיזק את הערכות שלוינסון מוחזק על ידי גורמים בממשלת אירן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רוברט לוינסון סוכן FBI שנחטף באירן 9 בינואר 2013. AP
"זוהי התוצאה של 30 שנים בשירות ארצות הברית"/AP

אשתו של לוינסון, קריסטין, סיפרה כי העבירה את התמונות לסוכנות הידיעות AP מאחר והרגישה שהיעלמותו של בעלה לא זוכה לתשומת הלב המגיעה לה. "לא מופעל שום לחץ על אירן לפתור את זה", אמרה. "עבר יותר מדי זמן". על אף שדיפלומטים אמריקנים וה-FBI מנסים לקדם את החקירה מאחורי הקלעים, שני הנשיאים האחרונים, בוש ואובמה, כמעט ולא דיברו בפומבי על הפרשה ובכך לא נוצר לחץ ציבורי רב. "הנושא צריך לחזור למרכז תשומת הלב", אמרה אשתו של לוינסון, "הוא איש טוב, זה לא מגיע לו".

שולחי התמונות "לא היו חובבנים"

בסוף שנת 2010 נשלחו למשפחתו של לוינסון תמונות וסרטון וידאו אחרים, בו נראה הסוכן החטוף קורא לעזרה. לאחר ההכחשות החוזרות ונשנות של אירן בנוגע למעורבותה, ולאחר שיחה עם גורמים בממשל. אמרה הילארי קלינטון בהצהרה רשמית במרץ 2011 כי לוינסון מוחזק אי שם בדרום אסיה בכך רמזה כי אפשר שהוא מוחזק בידי קבוצת טרוריסטים בפקיסטן או אפגניסטן. ההצהרה הייתה בגדר "מחווה של רצון טוב" לאירן, כזו שארצות הברית קיוותה שתזרז את שיבתו הביתה, אך דבר לא קרה.

שנתיים לאחר מכן, כשהחקירה הוסיפה להתעכב, ההסכמה בקרב בכירים בארצות הברית גברה כי על אף ההכחשות, המודיעין האירני הוא שמאחורי הווידאו וחמש התמונות של לוינסון שנשלחו באופן האנונימי למשפחתו מבית קפה בפקיסטן. בכירים אמריקנים באפגניסטן אף הצליחו לאתר את הטלפון הנייד ממנו נשלחו התמונות שנחשפו כעת, אך לבעלים של הטלפון לא היה כל קשר אליהן. בארצות הברית מעריכים כי בשני המקרים השולחים "לא היו חובבנים", דבר שהוביל למסקנה כי היה זה איש מודיעין מקצועי באירן המעורב בצילום ושליחת התמונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully