וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצירים מגוואנטנמו יועברו לכלא בארה"ב

הנשיא אובמה הורה להעביר עשרות עצירים ממתקן הכליאה בקובה לבית סוהר פדרלי במדינת אילנוי. במפלגה הרפובליקנית טוענים: "זה סיכון ביטחוני"

AP

(צילום: רויטרס. עריכה: לירז לבנה)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הורה לקנות בית סוהר פדרלי במדינת אילינוי ולהעביר אליו עשרות עצירים ממתקן הכליאה בגוואנטנמו. כך נמסר היום (שלישי) בהצהרה רשמית מטעם הממשל. המהלך נועד לממש את הבטחת הנשיא לסגור את המתקן בקובה בתחילת השנה הבאה.

"הנשיא הורה, בתמיכתנו המלאה, לממשל הפדרלי להתקדם עם הרכישה של מתקן הכליאה תומפסון", כך כתבו מזכירת המדינה הילרי קלינטון ומזכיר ההגנה רוברט גייטס למושל מדינת אילינוי פט קווין. לדבריהם, הנשיא אינו מתכוון לשחרר את העצורים, מפני שעל פי החוקים הנוכחיים צעד זה אסור.

על פי גייטס, 116 מתוך 210 העצורים בקובה ישוחררו או יוסגרו לארצותיהם. כמה עשרות עצירים יועברו לבית הסוהר הפדרלי תומפסון, מזרחית לשיקגו, שבו כלואים כ-100 אסירים. "לא רק שזה יעזור לנו לטפל בבעיה הדחופה של צפיפות בבתי הסוהר הפדרליים שלנו, אלא זה גם יעזור לנו להשיג את המטרה של סגירת מתקן המעצר בגוואנטנמו, באופן חוקי, בטוח ולפי לוח הזמנים", נכתב בהודעה.

כשאובמה נכנס לתפקיד בינואר, הוא הבטיח לסגור את המתקן בגוואנטנמו בתוך שנה. אך בחודש שעבר הוא הודה שלוח הזמנים יידחה להמשך השנה.

בכירי ממשל אמרו שבית הסוהר יעבור שדרוג ביטחוני מקיף, ויהפוך לכלא השמור ביותר בארה"ב. מספר העצורים בו יהיה מוגבל, והם יהיו רק כאלה שלא ניתן לשפוט אותם בבתי דין פדרליים או צבאיים.

רפובליקנים ואחרים מתחו ביקורת על ההחלטה להביא עצירים לתוך ארצות הברית ולשפוט אותם בבתי משפט במדינה, בטענה שזהו סיכון ביטחוני. הקונגרס אישר חוק האוסר על הבאת עצירי גוואנטנמו לארצות הברית אלא רק לשם משפט. הדמוקרטים, השולטים גם בקונגרס וגם בסנאט, מתכננים לבטל את האיסור אם הממשל יגיש הצעה חדשה לטיפול בעצירים שתהיה מקובלת עליהם.

גם ארגוני זכויות האדם הביעו התנגדות למהלך. אמנסטי אינטרנשיונל מסר כי" לא מתקבל על הדעת להעביר למתקן כליאה צבאי אמריקני עצירים שאותם הממשל לא מתכוון להעמיד לדין או לשחרר, יהיה המתקן על אדמת ארה"ב או בכל מקום אחר".

במדינת אילינוי קיבלו את ההחלטה ברגשות מעורבים. רבים רואים בה אפשרות ליצירת מקומות עבודה חדשים באזור. אחרים, כמו חבר הקונגרס מארק קירק, המתמודד על מושבו הקודם בסנאט של אובמה מטעם אילינוי, מתגדים החלטה. קירק אמר שהוא מאמין שהעברת העצירים לאילינוי תגדיל את הסיכון להתקפות טרור במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully