וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הכריע: בחירות חוזרות לעיריית בית שמש

בחדשות 10 פורסם כי הנשיא אשר גרוניס דחה את הערעור של ראש העיר משה אבוטבול נגד החלטת המחוזי על בחירות חדשות בשל חשד לזיופים. שר הפנים סער יודיע תוך חודש על מועדן

צילום: שי מכלוף, עומר מירון, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בית המשפט העליון החליט כי ייערכו בחירות חוזרות בבית שמש, וזאת בשל החשדות לזיופים ביום הבחירות באוקטובר האחרון. פסק הדין של נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, דחה ערעור שהגיש ראש העירייה משה אבוטבול – שניצח בבחירות והמשיך לקדנציה נוספת – נגד ההחלטה לקיים בחירות חוזרות. פסק הדין צפוי להתפרסם בשעות הקרובות, ושר הפנים גדעון סער יידרש לקבוע תוך 30 יום מועד לבחירות חוזרות. הדבר פורסם הערב בחדשות 10.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה בבית שמש בעקבות החשד לזיופים, אוקטובר 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף דצמבר קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי יתקיימו בחירות חוזרות לראשות העיר ולמועצה. בתום חקירה מסועפת קיבל לידיו היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין את החומר המשטרתי בעניין, והחליט – בצעד חריג – לערער על תוצאות הבחירות ולבקש מבית המשפט לפסול אותן ולקיימן מחדש.

"הליך מזוהם": למה בוטלו הבחירות בבית שמש?
המועמד החילוני בבית שמש: "לא תהיה פה מלחמת דת"
ראש העיר האשים: "ההחלטה על בחירות - נגד החרדים"
בבית שמש ניצחה ישראל החופשית. דעה

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא קיבל את הפסיקה. ראש העיר הנוכחי משה אבוטבול בדיון בבית המשפט המחוזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש העיר אבוטבול אמר בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי כי הוא "מאמין במערכות המשפט אך איני מקבל את הפסיקה". לדבריו, "בהתייעצות עם משפטנים ולאחר למידת החומר נגיש בקשת ערעור לבית המשפט העליון. גם אם חלילה יתקיימו בעיר בחירות חוזרות, הכרעת הרוב בעיר תישמר ונזכה שוב - אך בפער גדול יותר".

ביום הבחירות, לאחר שהתקבלו תלונות על זיופים ואי-סדרים, פשטו כוחות משטרה על דירה בבית שמש הודות למידע מודיעיני שהגיע אליהם, לפיו במקום קיימת תעשיית זיופים מאורגנת שמטרתה השפעה על תוצאות הבחירות לטובת המועמד החרדי. בדירה נעצרו שבעה חרדים בחשד שעמדו מאחורי הקנוניה. מעצר של חלקם הוארך עד ששוחררו בתנאים מגבילים.

תעודות זהות מזויפות נתפסו בבית שמש, אוקטובר 2013. חטיבת דובר המשטרה
תעודות זהות מזויפות ששימשו בהצבעה לבחירות בבית שמש/חטיבת דובר המשטרה

בהמשך נחקרו עשרות בני אדם, חלקם חשודים בארגון הקנוניה וחלקם הם בעלי תעודות הזהות שנמצאו בדירה. במשטרה טענו שמדובר בתעשייה מאורגנת של זיוף והתחזות שאורגנה ימים רבים לפני הבחירות עצמן שהתקיימו ב-22 באוקטובר. על פי החשד, אותן 500 תעודות זהות הושארו על ידי בעליהן בנקודות איסוף קבועות מראש – תיבות בבתי כנסת ונקודות נוספות. עוד טוענת המשטרה, כי בעלי התעודות ידעו שאלו שיצביעו "בשמם" יטילו את הפתק של אבוטבול בקלפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully