וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר מאשים: "ההחלטה על בחירות - נגד החרדים"

31.12.2013 / 17:05

ראש העיר משה אבוטבול, שבחירתו מחדש בוטלה עקב החשד לזיופים, מערער על ההחלטה ותוקף בריאיון את בית המשפט: "הושפע מהתקשורת האנטי חרדית". על יחסיו עם דרעי: "ידיד נפש"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש העיר בית שמש, משה אבוטבול, מאוכזב. לאחר שניצח בבחירות לראשות העיר לפני כחודשיים, החליט ביום חמישי האחרון בית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את התוצאות בשל חשד כבד לזיופים מצד פעילים פוליטיים מקומיים, אשר נועדו להביא לבחירתו מול המועמד החילוני אלי כהן. "יש פה אכזבה לא קטנה", הודה אתמול (שני) אבוטבול, אשר לדבריו החלטת השופטים הייתה מחמירה מדי. "אני בסך הכול מגנה כל זיוף. זו לא דרכה של תורה ולא על פי ההלכה. זה גם אסור על פי חוקי המדינה ואמרתי זאת כבר. אני לא זקוק לזיופים כדי להציג את העשייה היפה שלי: בניית ארבעה קניונים, חלוקת מלגות לסטודנטים, סלילת כבישים ועוד דברים טובים שביצעתי לטובת התושבים. אבל משכך פסק בית המשפט, פסיקה נרחבת ומחמירה ביותר ולא קיום בחירות רק בקלפיות הבעייתיות מדובר בחומרה דחומרה, וחבל".

אתמול, בתום כמה ימים של התלבטויות והתייעצויות עם עורכי דינו החליט אבוטבול לערער על פסיקת בית המשפט. "כיוון שמדובר בפסיקה חמורה ביותר קיבלנו היום החלטה אסטרטגית ברורה, אני וכל ראשי הסיעות החרדיות - גפני, דרעי, ליצמן ופורוש - יחד עם עו"ד וינרוט (פרקליטו של אבובטבול – ש"ב) שאנחנו נערער על החלטת בית המשפט", הוא הבהיר אתמול, לאחר שכבר מיד לאחר פסיקת בית המשפט הוא הצהיר כי הוא "מאמין במערכות המשפט אך לא מקבל את הפסיקה". "לא שאני מפחד מבחירות", אמר, "כי גם אם יהיו עוד פעם בחירות אני אהיה הזוכה, אבל אנחנו אומרים שצריך לנקות את כל האשמות כלפי החרדים שכיום נתפסים כרמאים ושקרנים. בית המשפט חייב למתן את הטון ואת חומרת הדין שיצאה מהפסק הנוכחי".

עוד על פרשת זיופים בבית שמש:
"הליך מזוהם": למה בוטלו הבחירות בבית שמש? / פרשנות
המועמד החילוני בבית שמש: "לא תהיה פה מלחמת דת"
החלטה דרמטית: בגלל הזיופים - בחירות חוזרות בבית שמש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למתן את הטון. אבוטבול בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום הבחירות, ב-22 באוקטובר, פשטו כוחות משטרה על דירה פרטית בבית שמש, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל בדבר כוונה להשפיע על הבחירות בעיר באמצעות התחזות לתושבים שלא התכוונו להצביע. בדירה היו למעלה מעשרה חרדים, אנשי מפלגת "כוח", אולם עם הגעת כוחות המשטרה הם ניסו להימלט. שבעה מהם נעצרו במקום, בהם בעל הדירה. בחיפוש בדירה ובמכוניתו של האיש נמצאו 120 תעודות זהות, שב-36 מהן הוכח כי נעשה שימוש בהצבעה שלא כדין. כמו כן, נמצאו בדירה ז'קטים וכובעים ששימשו כתחפושות.

בית המשפט ציין שחומר הראיות העלה כי מדובר ב"פעילות מאורגנת העולה כדי 'שיטה' של ממש, ואף 'תעשייה', שכללה מרכיב של תכנון מראש". עוד נקבע כי אין מדובר בפעילות ספורדית או יחידנית, "אלא בפעילות שהייתה קשורה לפעילים פוליטיים, וכי היא באה על מנת להביא לבחירת מר אבוטבול ורשימת 'כח' בבחירות". עם זאת, בית המשפט הדגיש שאין לפניו כל ראיה או טענה למעורבות של אבוטבול בדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תעודות זהות מזויפות נתפסו בבית שמש, אוקטובר 2013. חטיבת דובר המשטרה
ב-36 תעודות הוכח שימוש שלא כדין. תעודות הזהות שנתפסו בדירה/חטיבת דובר המשטרה

לדעתך בית המשפט הושפע מהאווירה הציבורית ולכן קיבל החלטה רחבה כזו?

"אני חושב שבית המשפט היה מושפע בצורה חזקה מאוד מהתקשורת הארצית שנתנה דגש מאוד חזק לטובת אלי כהן ונגד החרדים. ברגע שקוראים לחרדים 'סרטן בבית שמש' וש'הולכים להפסיד את בית שמש לחרדים', אני חושב שהייתה השפעה על בית המשפט. חשוב אבל לציין שזו לא טענה מן העניין כי בית המשפט הרי בא לבחון את נושא הזיופים ולא האם יהיה לעיר ראש עיר חרדי או לא".

איך אתה מתייחס לאמירות לפיהן הולכים לאבד את העיר לחרדים?

"זה כל כך לא נכון וזו דמגוגיה. יוצרים לחרדים דמוניזציה וזה מזיק מאוד לעיר. העיר מחולקת לשכונות, וכולן מטופחות. בנינו מסעדות, קניונים, בית יד לבנים שלא היה פעם, כבישים ופרויקטים נוספים. אני מטפח המון את העיר העתיקה כדי שלא יהיה אדם אחד שירצה לעזוב. אף אחד לא נכנס לצלחת של השני ולא חסר לאף מגזר שום דבר. לצערי הפוליטיקאים שנכשלו בבחירות בפער של אלף קולות מנסים לתרץ את הכישלון הזה באמירות דמגוגיות. אני עד היום לא הבאתי חרדי אחד לעיר. ראשי העיר הקודמים קיבלו אלפי חרדים ואין מה לעשות נגד זה. כל מי שמגיע לעיר לא משנה מאיזה מגזר מקבל את השירות".

ישיבת סיעת ש"ס, 6 במאי 2013. יואב דודקביץ'
עזר בבחירות ויעזור גם בערעור. דרעי/יואב דודקביץ'

אבוטבול מתייחס במהלך הריאיון גם לפרסומים בכלי התקשורת על מתח השורר כביכול בינו לבין יו"ר ש"ס אריה דרעי. בין השאר, דווח כי היחסים בין השניים החלו להתערער לאחר שדרעי ניסה להדיח אותו מהמועמדות לראשות העיר בשל העובדה שהוא נחשב למקורבו של אלי ישי. לאחר לחץ כבד דרעי חזר בו והשאיר את אבוטבול במשבצת מועמד המפלגה לראשות העיר. לאחר מכן, כך לפי מקורביו של אבוטבול, הפעיל דרעי את כל כוחו להצלחת הבחירות בעיר החרדית אלעד ובירושלים, אך בשתיהן הוא נכשל. לדברי מקורבי אבוטבול הוא כמעט ולא השקיע דבר בבחירות בבית שמש. לכן, יצא קצפם של אנשי אבוטבול לאחר הכרעת הדין בשבוע שעבר, בשל הכרזתו של דרעי על כוונתו לערער על ההחלטה. "הוא נזכר להיות מעורב לאחר שבקושי סייע לנו בבחירות ולא היה קשור בשום צורה לעתירה שמומנה על ידינו בלבד", נמסר מחנה אבוטבול.

בריאיון מכחיש אבוטבול את הפרסומים השונים בדבר חתול שחור שעבר בינו לבין יו"ר ש"ס, וטוען כי יחסיהם מתנהלים על הצד הטוב ביותר, ואף מגדיר את דרעי "ידיד נפש". לדבריו, "הוא מאוד עזר לי בבחירות והוא יעזור לי גם בערעור. אני רואה בו כתובת נאמנה". למרות הטענות שנשמעו מכיוון מקורביו, לפיהן דרעי סייע בבחירות בבית שמש בצורה מאוד מינורית לאבוטבול, הוא עצמו גורס אחרת. "אני יכול לומר לך שהוא נתן כ-800 אלף שקל. יש עוד דברים קטנים שאנו מתדיינים עליהם וגם הסכום הזה הוא מאוד יפה".

גם בנוגע לסיוע מצדו של דרעי בעתירה לבית המשפט, ניסה אבוטבול לשדר אופטימיות. "אני מאמין שגם בנושא הזה הוא יסייע, אני משוכנע בכך", אמר בנחרצות. "זה די ברור לי כי בסופו של דבר אני לא אדם פרטי אלא נציג המפלגה. גם האחים שלנו מהמפלגות החרדיות האשכנזיות יסייעו לנו". על פי מידע שהגיע לידי וואלה! חדשות צ'קים מצדם של גורמים ביהדות התורה כבר הועברו לעו"ד וינרוט, אך לעומת זאת ממפלגת הבית שלו, ש"ס, לא ניתן עדיין כלום. למרות מידע זה אבוטבול ממשיך בקו שלו. "לעת עתה אף אחד לא שילם", הבהיר, והוסיף: "אני בטוח שכולם יתנו את החלק שלהם ויהיו שותפים לעניין הזה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully