וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרעי לא סייע לאבוטבול ועכשיו לוקח קרדיט"

29.12.2013 / 0:02

אנשיו של ראש עיריית בית שמש זועמים על יו"ר ש"ס, שהכריז על הכוונה לערער על החלטת בית המשפט לביטול הבחירות בעיר. "הוא מנסה לצייר עצמו כאילו הוא צד בעניין, זה מקומם"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

זמן קצר לאחר שהתפרסמה החלטת בית המשפט על פסילת תוצאות הבחירות בבית שמש ועל קיומן של בחירות חדשות בעיר הוציא יו"ר ש"ס אריה דרעי הודעה לתקשורת שבכוונתו לערער על החלטת בית המשפט. ראש העיר משה אבוטבול הכחיש שהתקבלה החלטה בנושא ובסביבתו זועמים על דרעי: "הוא נזכר להיות מעורב לאחר שבקושי סייע לנו בבחירות ולא היה קשור בשום צורה לעתירה שמומנה על ידינו בלבד".

אבוטבול עבר תקופה לא קלה במהלך מסע הבחירות הנוכחי. הקושי הגדול ביותר בפניו עמד היה ההתמודדות מול יו"ר ש"ס. זה התחיל בכך שדרעי ניסה להדיח אותו בשל העובדה שהוא נחשב למקורבו של ישי. לאחר לחץ כבד דרעי חזר בו והשאיר את אבוטבול במשבצת מועמד המפלגה לראשות העיר. לאחר מכן דרעי הפעיל את כל כוחו להצלחת הבחירות באלעד והשקיע קצת גם בירושלים, אך בשתיהן הוא נכשל. לדברי מקורבי אבוטבול הוא כמעט ולא השקיע דבר בבחירות בבית שמש. לטענתם, דרעי השקיע במרוץ האחרון בעירם סכומים זעומים ביותר. "בכנס הבחירות שהיה באלעד, ומדובר רק בערב אחד, הוא השקיע יותר מאשר בכל הקמפיין בבית שמש", הם טוענים.

עוד על ביטול תוצאות הבחירות בבית שמש:
בבית שמש ניצחה ישראל החופשית. דעה
המועמד החילוני בבית שמש: ”לא תהיה פה מלחמת דת"
”הליך מזוהם”: למה בוטלו הבחירות בבית שמש?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לדברי מקורבי אבוטבול, דרעי כמעט ולא השקיע דבר בבחירות בבית שמש. אבוטבול, משמאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בסביבתו של דרעי הסבירו כל הזמן שאלעד זה המקום החשוב ביותר ולכן משקיעים שם את מירב המאמצים. אבל לא הגיוני שנציג ש"ס שמכהן כראש עיר לא מקבל תמיכה מהמפלגה שלו", הוסיפו מקורבי אבוטבול. לדבריהם, על הקמפיין היו אחראים דווקא מפלגות החרדים האשכנזיות והן דאגו למימון.

גם כשאבוטבול החליט להשתתף כמשיב בעתירה בנושא הבחירות, עתירה שהובילה לפסילת תוצאות הבחירות, דרעי לא היה שותף. "דרעי תירץ זאת בכך שמצב המפלגה קשה מבחינה כלכלית ולכן הוא לא יכול לסייע והוא הציע את עזרתו ברתימת היועץ המשפטי של המפלגה. אבל לא היינו זקוקים לכך ולכן אמרנו לו שאין צורך".

לאחר פרסום החלטת בית המשפט נפגש אבוטבול עם דרעי ומיד לאחר מכן הוציאה לשכתו של דרעי את ההודעה על ההחלטה לערער על פסק הדין. למרות פרסום ההודעה, בראיון שהתקיים ברדיו "קול ברמה" אמר אבוטבול בפירוש שלא התקבלה עדיין החלטה בנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ישיבת סיעת ש"ס, 6 במאי 2013. יואב דודקביץ'
"איך פתאום הוא קשור לנושא?". דרעי/יואב דודקביץ'

"איך פתאום הוא קשור לנושא?", שאל אחד ממקורבי אבוטבול על דרעי. "אנחנו לא זכינו לעזרה ממנו לאורך כל הדרך ופתאום הוא לוקח לעצמו כקרדיט כמחליט בעניין. אנחנו דאגנו לכסף עבור העתירה הוא לא היה מוכן להשתתף בזה ועכשיו הוא מנסה לצייר את עצמו כאילו הוא מחליט ומעורב בעניין, זה פשוט מקומם". הוא הוסיף כי ההחלטה אם לערער עדיין נשקלת. "צריך להבין שאם הולכים לערעור מדובר על תהליך שייקח זמן רב ובינתיים העיר תמשיך להיות משותקת. אין קואליציה, אי אפשר להתקדם בשום דבר וזה לא הגיוני. הציבור ילך ויתמרמר יותר ויותר ולא פשוט להכניס את העיר למצב כזה".

בעקבות פסילת הבחירות ייתכן וכל הציבור החרדי, בהם גם הקנאים שמחרימים את הבחירות, ירתמו וייגשו לקלפי, כך לפחות סבורים מקורבי אבוטבול. בנוסף, גם חלקים קטנים מהציבור החרדי שתמך באלי כהן לא יעשה זאת שוב כי הסוגיה הפכה למאבק בין חרדים לחילונים.

מנגד, גורמים חרדים התומכים באבוטבול טוענים שהם לא יתפלאו במידה ומקרה ירושלים יחזור על עצמו גם בבית שמש. חסידות גור בירושלים תמכה בראש העיר המכהן ניר ברקת ושברה את הבלוק החרדי. בנוסף, ייתכן שהחלטת בית המשפט, שאישרה את קיומם של זיופים בבחירות, תוביל לאחוזי הצבעה גבוהים יותר. למרות החלטת בית המשפט, המערכה הזו טרם הוכרעה.

עדכון ראשון: 19:45

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully