וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד החילוני בבית שמש: "לא תהיה פה מלחמת דת"

27.12.2013 / 0:04

מאות מתושבי העיר חגגו את החלטת בית המשפט לבטל את תוצאות הבחירות בבית שמש, בהן ניצח המועמד החרדי. "המאבק הוא בין המזייפים לבין אלה שרוצים שלטון ישר", אמר אלי כהן

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

מאות מתושבי בית שמש הגיעו אמש (חמישי) לחגוג מול בניין העירייה לאור החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את תוצאות הבחירות בעיר בשל חשד לזיופים. "מדובר באמירה עקרונית וחשובה", אמר לקהל אלי כהן - המועמד לראשות העיר שהפסיד בבחירות לראש העיר החרדי משה אבוטבול.

"אנחנו לא ניתן לו את התענוג לעשות מלחמת דת בבית שמש", אמר כהן שהפסיד בבחירות שנערכו בחודש אוקטובר בקצת יותר מ-900 קולות במה שנתפס כמאבק על בית שמש העוברת תהליכי התחרדות בשנים האחרונות.

הוא התייחס לעובדה שבית המשפט קבע כי החשד לזיופים הוא עילה לביטול תוצאות הבחירות. "לא ניתן לו לכסות על הכישלונות שלו על ידי חילול השם", אמר כהן ברומזו על הפעילות הפלילית שהתבצעה בזמן הבחירות למענו של המועמד החרדי. "המאבק הוא בין המזייפים לבין אלה שרוצים שלטון ישר והגון. אנחנו נלמד את כולם איך עושים מאבק הגון. לא ניתן לאף אחד שרוצה לפגוע בדמוקרטיה ובשלטון החוק לעשות זאת".

עוד בנושא:
”הליך מזוהם”: למה בוטלו הבחירות בבית שמש?
תחפושות, קוד שתיקה וניצול: כך זויפו הבחירות בבית שמש
תלמידים קטעו את ביקור ראש העיר בית שמש: ”תתפטר”

כהן קרא לחרדים "שמוקיעים את העבריינים" להצטרף למחנה החילוני-מסורתי. "תכבדו את בית המשפט, תכבדו את עצמכם וקבלו את ההכרעה. בית שמש הפכה למודל של מאבק למען שלטון החוק, ובעזרתכם תהיה מופת ליחסים בין חרדים לחילונים. לא ניתן להצית מלחמת דת".

בחירות חוזרות בבית שמש: "קיבלנו את העיר בחזרה". עומר מירון
"החברה התקינה והנורמה הישרה ניצחו". כהן ואבוטבול/עומר מירון

בית המשפט הכריז על בחירות חדשות על אף שהזיופים שהתגלו בוודאות אינם בהכרח בממדים העשויים להשפיע על התוצאות. ניתן לערער על ההחלטה לבג"ץ בתוך 14 יום, ובטווח הזמן הזה לא ייקבע עדיין מועד לבחירות חדשות.

בית המשפט ציין שחומר הראיות העלה כי מדובר ב"פעילות מאורגנת העולה כדי 'שיטה' של ממש, ואף 'תעשייה', שכללה מרכיב של תכנון מראש". עוד נקבע כי אין מדובר בפעילות ספורדית או יחידנית, "אלא בפעילות שהייתה קשורה לפעילים פוליטיים, וכי היא באה על מנת להביא לבחירת מר אבוטבול ורשימת 'כח' בבחירות". עם זאת, בית המשפט הדגיש שאין לפניו כל ראיה או טענה למעורבות של אבוטבול בדברים.

עם הישמע פסק הדין של בית המשפט, בירך כהן על הפסיקה. "הצדק ניצח", אמר, "קיבלנו מקודם את הכרעת השופטים, ואני שמח לדעת שהדמוקרטיה בבית שמש ניצחה. החברה התקינה והנורמה הישרה ניצחו. עברנו דרך לא קלה, אבל אני מאמין שבית המשפט הציב את הצדק בדרך הנכונה מול עינינו". הוא הוסיף: "אני מקווה שבצד השני קצו בדרך השנאה וההסתה, אני קורא להתחייבות משותפת לפעילות שקופה, מכובדת ומכבדת, אשר תאפשר לתושבי העיר לבחור בחופשיות ובלא חשש בראש העיר הבא שלהם".

"אין ספק שנערער על פסק הדין", אמר סגן ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג מסיעת "דגל התורה". "אני מקווה שבג"ץ ישכיל לבחון את העובדות ולא את השמועות ותוצאות הערעור יהיו שונות", הוסיף. לדבריו, "בית המשפט נסחף לאווירה התקשורתית המסיתה ולא בחן בענייניות את חומר הראיות הדל והקלוש. יום בו פוסלים בחירות דמוקרטיות על סמך שמועות ובדלי ראיות, הוא יום אבל לדמוקרטיה ולמדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully