וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקה ה-90: "הדרג המדיני בחמאס סיכל תקיפת ישראל"

4.2.2014 / 12:10

לפי דיווח בעיתון א-שרק אל-אווסט, הזרוע הצבאית של חמאס תכננה לתקוף את ישראל בטילים וברקטות בשבוע שעבר בתגובה לתקיפת צה"ל בעזה. הדרג המדיני הצליח לכפות הרגיעה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הזרוע הצבאית רצתה לתקוף, הזרוע המדינית סיכלה: עיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, דיווח היום (שלישי) כי הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל קסאם, החליטה בשבוע שעבר לתקוף את ישראל ברקטות ובטילים בתגובה להפצצות הישראליות על מפקדות של הזרוע. עם זאת, סירובה של הזרוע המדינית של הארגון להחלטה סיכל בסופו של דבר את התכנית.

עוד בנושא:
בין הפטיש לסדן: לחמאס אין מה להפסיד. פרשנות
מתמסד: חמאס הופך לרשות הפלסטינית
כוחות הרשות עצרו מכונית תופת בדרכה לישראל


בשבת האחרונה נחשף בוואלה! חדשות כי חמאס הסיג את "כוח הריסון" שתפקידו למנוע שיגור רקטות לישראל מאזור הגבול. הכוח קיבל פקודה מראשי הזרוע הצבאית לפנות את עמדותיו לנוכח ההפצצות הישראליות על עמדות אלה. בדיווח היום ציטט העיתון גורמים בפיקוד הדרום בצה"ל, לפיהם בניגוד להשערה כי הכוונה של חמאס הייתה לתת אור ירוק לארגונים הקטנים לשגר רקטות לעבר ישראל, הרי שהסגת הכוחות נעשתה מתוך החלטה של הזרוע הצבאית עצמה לפתוח במתקפה על ישראל.

"כוח הריסון" של חמאס מונה כ-900 חיילים, הכפופים לזרוע הצבאית של הארגון, ואנשיה מקבלים ממנה משכורת. בחודשים האחרונים הגדיל חמאס את מצבת הלוחמים בכוח זה כדי למנוע ירי של רקטות והסלמה במצב. אולם לנוכח ההפצצות החוזרות ונשנות על מוצבי החמאס על ידי חיל האוויר, הוחלט ככל הנראה על צעד המחאה הזה.

פעיל הזרוע הצבאית של חמאס מחזיק רקטת קסאם. GettyImages
פעיל הזרוע הצבאית של חמאס מחזיק רקטת קסאם/GettyImages

בלילה שבין יום חמישי לשישי תקף צה"ל אתר לייצור אמצעי לחימה ומוקד פעילות טרור בצפון רצועת עזה וכן אתר לאחסון אמצעי לחימה בדרום הרצועה. זאת בתגובה לרקטה שנורתה מהרצועה לעבר שטח ישראל, והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. "צה"ל רואה בחומרה כל ירי לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בעוצמה נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות", נמסר בהודעה מדובר צה"ל.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אנשי חמאס בעזה. AP
הדגר המדיני סיכל את התקיפה. אנשי חמאס ברצועת עזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully