וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ופייסבוק חושפות את בקשות המידע של ה-NSA

ענקיות הטכנולוגיה, בהן גם מיקרוסופט, יאהו! ולינקדאין, פרסמו נתונים המצביעים על כמות הבקשות למידע שהתקבלו על ידי הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי. כמה מהן נענו?

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו באובמה מכריז על שינויים בתקנות הביון בחודש שעבר)

ענקיות הטכנולוגיה נגד הסוכנות לביטחון לאומי האמריקנית: גוגל, פייסבוק, יאהו! ומיקרוסופט חשפו אמש (שני) פרטים חדשים על אודות בקשותיה של ה-NSA למידע על משתמשים. זאת, בהתאם לתקנה חדשה המאפשרת לחברות לחשוף פרטים בנושא, בהם כמות הבקשות שהתקבלו וכמה מהן נענו. מלבד חברות אלו, גם הרשת החברתית לינקדאין פתחה צוהר לעולם המעקבים הממשלתי, וכן אפל, שדיווחה בשבוע שעבר על הבקשות שקיבלה.

גוגל פרסמה כי מדי חצי שנה היא מקבלת, בהתאם לחוק FISA, כמות בקשות הנעה בין 0 ל-999. ה-NSA ביקשה מידע בנוגע ל-10,000-9,000 חשבונות גוגל במהלך חצי השנה הראשונה של 2013, כאשר עיקר הבקשות התקבלו בין החודשים יולי לדצמבר, והן נוגעות לפרטים על אודות 13-12 אלף משתמשים.

עוד על תוכנית המעקב האמריקנית:
מסמכי סנודן: ארה"ב מאכנת 5 מיליארד סלולריים ביום
"ארה"ב עקבה אחר הרגלי פורנו של קיצונים מוסלמים"
"בריטניה אפשרה לארה"ב לרגל אחר אזרחים חפים מפשע"

אלפים הפגינו נגד הממשל בשל האזנות ה-NSA. רויטרס
הממשל מבקש פרטים על אלפי משתמשים, החברות לא נעתרות בקלות. הפגנה נגד תכנית המעקבים, אוקטובר 2013/רויטרס

פייסבוק פרסמה כי במהלך חצי השנה האחרונה של 2012, רק "אחוז קטן" מהבקשות מצד הממשלה נענו. מגמה זו נמשכה גם בששת החודשים הראשונים של 2013. לעומתה, לינקדאין דיווחה כי באותה התקופה היא קיבלה "בין 0 ל-249" בקשות מצד ה-NSA להעברת מידע על אודות משתמשיה. מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, חשפה כי במהלך חצי השנה הראשונה אשתקד היא התבקשה לספק פרטים הנוגעים לכ-15 אלף חשבונות.

נתונים אלו מגיעים לאחר שבחודש נובמבר האחרון ניסחו ענקיות הטכנולוגיה מכתב משותף, בו דרשו שינויים בתקנות הביון האמריקניות. גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט, טוויטר, יאהו!, לינקדאין ו-AOL יצאו בקריאה לחרם עולמי על איסוף המטא-דאטה ללא סינון, על מנת לשמר את "אמון הציבור אינטרנט". הייתה זו הפעם הראשונה שהתקבלה תגובה מצד ענקיות האינטרנט בצורה אחידה ובדרישה ברורה לשינוי החוק, מאז חשיפת המסמכים הסודיים של הסוכנות לביטחון לאומי על ידי אדוארד סנודן.

החברות טענו במכתב, אשר יועד לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, ולחברי בית הנבחרים, כי "האיזון במדינות רבות הופר לטובת המדינה והרחק מזכויות הפרט – זכויות אשר מעוגנות בחוקה האמריקנית". "אנו מבינים שלממשלות יש את החובה להגן על אזרחיהם, אך התגליות מהקיץ האחרון הדגישו את הצורך המיידי לבצע רפורמה בתקנות הביון ברחבי העולם", נמסר במכתב, "הגיע הזמן לשינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully