וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי סנודן: ארה"ב מאכנת 5 מיליארד סלולריים ביום

ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי על פי מסמכים שנחשפו, הנתונים מאפשרים לארה"ב לאתר את תנועתם של מאות מיליונים ברחבי העולם, בהם גם אמריקניים. ומי האזרח שלא צריך לדאוג?

הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) אוספת כחמישה מיליארד רשומות מיקום של טלפונים סלולאריים מדי יום – כך נחשף אמש (רביעי), לפי מסמכים חדשים מתוך הדלפתו של עובד הארגון לשעבר אדוארד סנודן. הנתונים מאפשרים לסוכנות לאתר את תנועתם של מאות מיליוני בני אדם, בארה"ב ומחוץ לה, ולמפות קשרים בצורה אוטומטית. בכיר ב-NSA מסר ל"וושינגטון פוסט" כי "אנחנו מקבלים כמויות עצומות של מידע". הוא הוסיף כי הסוכנות מנצלת טלפונים של אמריקנים שנוסעים למדינות אחרות על מנת לשפר את איסוף המידע.

גורמי מודיעין מסרו לעיתון כי התכנות המשמשות לאיסוף וניתוח נתוני המיקומים הן חוקיות ומטרתן הבלעדית היא פיתוח מודיעין אודות יעדים זרים, גם כאשר המעקב נעשה אחר אזרחים אמריקניים. למרות זאת, איכון מיקומים באמצעות טלפונים סלולריים נחשב לתחום רגיש במיוחד מבחינת החדירה לפרטיות, וכזה שמאפשר לגורמי המודיעין נגישות למידע בהיקפים שלא היו קיימים בעבר.

עוד על "מסמכי סנודן":
"ארה"ב עקבה אחר הרגלי פורנו של קיצונים מוסלמים"
"בריטניה אפשרה לארה"ב לרגל אחר אזרחים חפים מפשע"
הבית הלבן: לא תהיה חנינה לסנודן. עליו לעמוד לדין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המעקב אחר אמריקנים נועד כדי להשיג מידע על יעדים זרים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורמים השונים שהתראיינו בעילום שם פירטו אודות הטלפונים הסלולריים שמושכים תשומת לב מיוחדת במערכות המעקב. אלה אשר מנסים במכוון לשמור על אנונימיות באמצעות שימוש בטלפונים מוטענים מראש דווקא מעוררים סקרנות ומגבירים את הסיכוי להיות "מסומנים". עוד דווח כי על פי המסמכים שהודלפו, לאחרונה שודרגה תשתית ה-NSA והותאמה לכמות המידע ההולכת וגדלה.

אזרח אמריקני אחד שיכול להיות רגוע מהבחינה הזאת, הוא הנשיא ברק אובמה. באירוע שקיים בבית הלבן לקידום תכנית רפורמת הבריאות שלו, הסביר היום אובמה לאורחיו מדוע לעיתים קרובות הוא נראה כשהוא משוחח במכשיר טלפון סלולרי גדול במיוחד. "אני לא מורשה להחזיק באייפון מסיבות ביטחוניות", אמר. הוא ציין עם זאת כי שתי בנותיו מחזיקות בטלפון הפופולרי של "אפל".

(עדכון ראשון: 23:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully