וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הגיוני שיהודים יחיו תחת גדודי אל-אקצה"

השר אריאל גיבה את דבריו של ראש מפלגתו, שביקר את הצעת נתניהו להותיר מתנחלים במדינה הפלסטינית. "אי אפשר לקבל זאת", אמר. ח"כ מרגלית: "העבודה תתמוך בראש הממשלה מבחוץ"

צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי, עריכה: יותם בן-דוד

המערכת הפוליטית ממשיכה להגיב להתבטאותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחילת השבוע, לפיה יציע להותיר מתנחלים תחת ריבונות המדינה הפלסטינית העתידית – כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. "אף בר דעת לא חושב שזה נכון והגיוני שיהודים יחיו תחת שלטון גדודי אל-אקצה", כך אמר היום (שלישי) שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בתכנית הרדיו יומן הצהריים של "קול ברמה".

אריאל המשיך את הקו בו נקט ראש מפלגתו, שר הכלכלה נפתלי בנט, שאמר שלשום כי "הרעיון שיישובים יהודים יחיו תחת ריבונות פלסטינית, כפי שיצא מלשכת ראש הממשלה, הוא חמור ביותר ומשקף אובדן עשתונות ערכי". לטענת אריאל, דבריו של בנט הם "בסדר גמור. אולי היה צריך לבחור במילה אחרת, אבל ודאי שאי אפשר לקבל את ההצעה המיוחסת לראש הממשלה".

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
המטוס החלופי הגיע: הח"כים המריאו מפולין
לבני: "הסרת המסכה מאבו מאזן אינה המטרה שלנו"
נתניהו: "לטנגו צריך שניים, לשלום במזרח התיכון צריך שלושה"

ח"כ אראל מרגלית, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, ועידת מפלגת העבודה, אוגוסט 2013. דרור עינב
"לא תקין ששר מעביר ביקורת עוד לפני שנשמעה ההצעה". ח"כ אראל מרגלית/דרור עינב

חבר הכנסת אראל מרגלית (העבודה) התייחס אף הוא לסערה הפוליטית ואמר כי "ראש הממשלה מציע הצעה אמיצה וחדשנית. לא בטוח שאני תומך בה, אבל לא תקין שאחד משרי ממשלתו מעביר ביקורת עוד לפני שהוא סיים לומר את הצעתו".

באשר לאפשרות שמפלגת העבודה תיקח חלק משמעותי ביישום הצעתו של נתניהו, אמר מרגלית כי "אם נתניהו הולך להסדר – אנחנו נתמוך בו מבחוץ. מפלגת העבודה אמרה מעל כל במה שהיא תהיה איתו, כי זה דבר אסטרטגי למדינת ישראל".

ראש הממשלה נתניהו הצליח לבלבל מאזינים רבים בארץ ובעולם, כשאמר בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס בשבוע שעבר כי אין בכוונתו לפנות אף מתנחל מביתו בגדה המערבית - גם לא במסגרת הסכם שלום עם הפלסטינים. "אין לי כוונה לפנות אף יישוב ולעקור מביתו אף ישראלי", אמר נתניהו בתשובה לשאלה על פינוי התנחלויות מבקעת הירדן. נתניהו אמנם אמר דברים דומים בעבר, כולל בראיון לוואלה! חדשות לפני הבחירות האחרונות, אך הפעם הוא אמר את הדברים אל מול כלי תקשורת מרחבי העולם בפסגה הבינלאומית בשוויץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully