וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "הסרת המסכה מאבו מאזן אינה המטרה שלנו"

27.1.2014 / 20:22

האחראית על המו"מ עם הפלסטינים התייחסה ל"בלון הניסוי" שהפריח נתניהו על מנת להציג את יו"ר הרשות הפלסטינית כ"סרבן שלום" והבהירה שמה שדרוש זה "להגיע להסכם עם הצד השני"

שרת המשפטים ציפי לבני, ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
"לכל עם יהיה שטח משלו". שרת המשפטים והאחראית על המו"מ עם הפלסטינים ציפי לבני/אדריאן הרבשטיין

האחראית על המשא ומתן מול הפלסטינים, השרה ציפי לבני, התייחסה ל"בלון הניסוי" שהפריח ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת להציג את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כ"סרבן שלום" והבהירה כי מטרת המשא ומתן המתנהל כעת איננו "להסיר את המסכה מעל אבו מאזן, אלא חתימה על הסכם עם הצד השני".

שרת המשפטים אמרה את הדברים בכנס בנושא חלוקת מים באזור במכון למחקרי ביטחון בתל אביב, בהתייחסות להצעה של נתניהו לאבו מאזן שפורסמה לראשונה בוואלה! חדשות לפיה מתנחלים יוכלו להמשיך ולהתגורר במדינה הפלסטינית – הצעה ששר הכלכלה נפתלי בנט ביקר בחריפות.

עוד כתבות בנושא:
נתניהו: "אין לי כוונה לעקור מביתו אף ישראלי"
נתניהו הציע לקרי: כך נשאיר מתנחלים בבתיהם
בנט תוקף: "מתנחלים יחיו בפלסטין? אובדן עשתונות ערכי"

לבני התייחסה לפתרון שתי המדינות, וציינה כי ממשלת ישראל צריכה להיות מוכנה לעשות צעדים כואבים על מנת להגיע להסכם שלום. "הפתרון נראה פשוט: חלוקת הארץ בין ישראל לפלסטינים. לכל עם יהיה שטח משלו", אמרה. "אני אומרת לממשלה כי לדבר עם הפלסטינים אינו 'לעשות טובה' עבורם. אנו לא מנהלים תהליך שלום כדי לפייס את ג'ון קרי". עוד אמרה לבני שהיא מאמינה כי רוב הישראלים מוכנים לוויתורים טריטוריאליים, "אולם הם קטני אמונה לגבי הצלחת תהליך השלום. גם אני לא מוכנה להסכם בכל מחיר".

"תהליך השלום תלוי ברצון של הפלסטינים"

שרת המשפטים פנתה גם אל הצד הפלסטיני, והדגישה כי הפלסטינים צריכים להבין שהגדה המערבית אינה יכולה להיות כמו עזה. "ההזדמנות למדינה פלסטינית עוברת דרך המשא ומתן. זה תלוי ברצון של הפלסטינים. הם צריכים להבין שיש מחיר שהם יצטרכו לשלם עבור הסכם, ויש גם מחיר שהם ישלמו במידה ולא יהיה הסכם".

לשאלה האם אפשרי להגיע להסכם שלום מבלי שתהיה הסכמה על נושאי הליבה השיבה לבני: "זה אפשרי להגיע להסכם מבלי לסיים את הקונפליקט. אולם, זה לא יכול להחליף את המשא ומתן. צריך להמשיך ולדבר על נושאי הליבה ובמקביל לנסות לפתור את הסכסוך". עוד ציינה לבני כי "לא חלמנו אלפיים שנים להיות מדינה מבודדת או כזו ששולטת על עם אחר. פתרון שתי המדינות הוא החזון הציוני החדש".

פרשן הניו יורק טיימס תומס פרידמן, שגם השתתף בכנס, אמר: "זו הרכבת האחרונה להגיע להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. הרכבת הבאה תהיה זו שבאה מולך."

את הכנס יזם ארגון "ידידי כדור הארץ", והנושא המרכזי שנדון בו היו הסדרי חלוקת המים בתהליך המדיני. לבני אמרה כי התמשכות הסכסוך עם הפלסטינים פוגעת בשיתופי פעולה הכרחיים בתחומי המים, והוסיפה כי סוגיית המים הינה "סוגיית ליבה" שנידונה ברצינות במסגרת המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully