וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס החלופי הגיע: הח"כים המריאו מפולין

מטוס "ישראייר", שעליו עשרות חברי משלחת אישי הציבור לרגל יום השואה הבינלאומי, קורקע בשדה בשל נזילת דלק. לאחר שעות ארוכות הובא מטוס חלופי. ח"כ רוזין: "חוסר אונים"

צילום: שי מכלוף, ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

בשל תקלה טכנית שהתגלתה הלילה (שלישי) במטוס של חברת "ישראייר", אשר עמד להמריא חזרה לישראל משדה התעופה הצבאי בקרקוב שבפולין, נתקעו כ-20 שרים, חברי כנסת ואישים בכירים נוספים החברים במשלחת לרגל יום השואה הבינלאומי, בלי יכולת לשוב ארצה. המטוס, עליו היו אמורים לעלות בין השאר שר הכלכלה נפתלי בנט ומבקר המדינה יוסף שפירא, היה אמור להמריא בשעה 02:00 (שעון מקומי), אולם לאחר שהתגלתה נזילת דלק הוחלט לקרקעו. מטוס "אל על", עליו היו שאר חברי המשלחת הישראלית, המריא כמה שעות קודם לכן בחזרה לישראל. לאחר המתנה של שעות ארוכות, המריא המטוס החלופי מאדמת פולין לכיוון ישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
מורה נעצר בחשד שקבע מפגש מיני עם "בן 14"
תמונות ראשונות: ענת קם חוגגת את החופש
הניצול ששרד את צעדת המוות - ומת ביום השואה

"אנחנו כבר 27 שעות בדרכים, זו תחושה של חוסר אונים", הודתה ח"כ מיכל רוזין (מרצ), שהייתה על המטוס התקוע בפולין. ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה) התייחס לעיכוב בצורה מבודחת יותר, ואמר: "להיות תקוע בחברה כל כך נחמדה זה לא נורא. אם כבר להיתקע, אז במחיצת חברי כנסת". ברוורמן, שמשמש יו"ר ועדת הכלכלה, הוסיף: "אמור להתקיים בבוקר דיון חשוב נושא זכויות הגז במאגר לוויתן. זה דיון חשוב בהשתתפות הממונה על ההגבלים העסקיים. נראה שלא נגיע לשם ושלא תהיה לי ברירה אלא להודיע למנהלת הוועדה להתקשר למוזמנים ולבטל את הדיון".

יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין (הליכוד-ביתנו), אמר כי "בשלב זה לא ברור האם חלק מדיוני ועדות הכנסת שנקבעו לבוקר אכן יתקיימו כיוון שכמה מיושבי הראש של הוועדות נמצאים על המטוס ברור שלא יוכלו להתקיים מחר הצבעות על נושאים שנויים במחלוקת. אם חבר כנסת גר בצפון הוא לא יספיק לעבור בבית ולהגיע להצבעות בכנסת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"אם כבר להיתקע, אז במחיצת חברי כנסת". תיעוד מהמטוס התקוע/מערכת וואלה, צילום מסך

מנכ"ל חברת "ישראייר", אורי סירקיס, שנמצא גם הוא על הטיסה, דיבר עם חברי הכנסת ואמר להם כי החברה תארגן עבורם טיסה חלופית ארצה. "יש נזילת דלק שלא יודעים מה מקורה", הסביר להם סירקיס. "אנו לא מוכנים לקחת סיכון ולפיכך הזמנו טיסה חלופית שתמריא סביב השעה 06:00 בבוקר שעון פולין. המטוס הנוכחי ימריא ארצה ריק. אנו מתנצלים בפניכם על התקלה".

לרגל יום השואה הבינלאומי, שצוין אתמול ברחבי העולם, המריאה משלחת של בכירי המדינה לפולין למשך יממה. במסגרת ביקור הבזק סיירו חברי המשלחת במחנה ההשמדה אושוויץ. לאחר מכן, הלכו כ-800 מטרים לעבר בירקנאו, שם התקיים טקס בהשתתפות נציגי ממשלות פולין ורוסיה, כמו גם ניצולי שואה. חלק מהחברים במשלחת המריאו מוקדם יותר בערב חזרה ארצה במטוס של חברת "אל על", וכעת נותר להמתין ולראות מתי יוכלו לעשות זאת גם חברי המשלחת הנותרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נפתלי בנט, בטקס יום השואה הבינלאומי שנערך במחנה אושוויץ בירקנאו, פולין, ינואר 2014. דוברות הכנסת, לשכת העיתונות הממשלתית
השר נפתלי בנט בטקס באושוויץ, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות הכנסת

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully