וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה במאדים: סלע הסופגניה משגע את המדענים

מהיכן הגיע סלע בצורת ובגודל של סופגניה אל מול הרכב של נאס"א על המאדים? המדענים לא מצליחים להסביר ומודים: "אנחנו אובדי עצות. לא ראינו שום דבר כזה בעבר"

סלע מסתורי שנראה כמו סופגניה עם ריבה והופיע לפתע על המאדים לפני גשושית החלל "אופורטוניטי", לא נותן מנוח למדענים של נאס"א, שמנסים לפענח מאיפה בדיוק הוא הגיע. הגשושית נחתה במאדים בשנת 2004, ולא נעה בחודש האחרון בשל תנאי מזג אוויר קשים, ולכן צילמה את אותה נקודה שוב ושוב. בתמונה שצולמה לפני עשרה ימים, נראה לפתע סלע שלא היה קיים בתמונה קודמת שצולמה באותו מקום בדיוק, והמדענים אובדי עצות. בשל העניין שנוצר סביב הסלע, שגודלו כגודל סופגניה, הוא כבר זכה לשם "אי הפסגה".

ככה זה נראה- אותה פיסת מאדים עם הסלע ובלעדיו

אבן מסתורית שנמצאה על המאדים. נאס"א, אתר רשמי
אבן מסתורית שנמצאה על המאדים/אתר רשמי, נאס"א

מדעני נאס"א, שמנסים להבין מהיכן הגיע הסלע, משערים כי ייתכן שהוא הגיע ממטאוריט שחלף בסמוך למאדים ונחת, ממש במקרה, ליד הגשושית. על פי תיאוריה אחרת, הסלע נתקע קודם לכן בין גלגליה של הגשושית, ורק לאחרונה נפל ממש בסמוך לה. "הסלע נחת במהופך, כך שאנחנו רואים צד שלא נצפה על ידי איש במשך מיליארדי שנים, והנה הוא לפנינו כדי שנחקור אותו. זה ממש מזל", אמר סטיב סקוואירס, ראש צוות המחקר של מאדים בנאס"א.

אבן מסתורית שנמצאה על המאדים. נאס"א, אתר רשמי
אבן מסתורית שנמצאה על המאדים/אתר רשמי, נאס"א

"הסלע הזה לא דומה לשום דבר שראינו עד כה", הוא ציין, "הוא עשיר בגופרית ומגנזיום - יש בו פי 2 מגנזיום מכל דבר שנתקלנו בו עד כה במאדים. אנחנו לא יכולים להסביר את זה בנתיים ואנחנו מאוד מבולבלים".

עוד בנושא
הכירו את המועמד הישראלי שחולם ליישב את מאדים
בעוד עשור בני האדם יתחילו ליישב את מאדים?
צפו בתמונת איבר המין הגברי שהופיעה על מאדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully