וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את המועמד הישראלי שחולם ליישב את מאדים

אלעד סלם

18.1.2014 / 14:50

כשנדב נוימן שמע שחברה הולנדית מתכוונת לצלם ריאליטי על 24 אסטרונאוטים שיישלחו ליישב את כוכב הלכת האדום, הוא חשב שמדובר בבדיחה. היום, הוא אחד מ-1,058 המועמדים הסופיים

נדב נוימן, הישראלי המועמד לטוס למאדים. באדיבות המצולמים
והוא בכלל סטודנט לספרות. נוימן/באדיבות המצולמים

1,058 בני אדם מרחבי העולם נותרו מועמדים להשתתף בפרויקט של הארגון ההולנדי "מאדים אחד" שמבטיח לשלוח 24 מהם ליישב את כוכב הלכת האדום. בין המועמדים, שגברו על כ-200 אלף אנשים נוספים שביקשו לקחת חלק בפרויקט, נמצא גם ישראלי אחד – נדב נוימן. בשיחה עם וואלה! חדשות, הוא מספר על ההחלטה להגיש מועמדות ועל הפנטזיה להיכתב בספרי ההיסטוריה.

בעוד עשור בני האדם יתחילו ליישב את מאדים?

לנוימן, סטודנט לספרות בן 26 מתל אביב, אין שום קשר לתחום האסטרונומיה. כששמע לראשונה על הפרויקט ההולנדי, שצפוי להיות מצולם כחלק מתכנית ריאליטי, הוא לא ייחס לכך יותר מדי חשיבות. "לפני שנה התחילו לגייס מועמדים", הוא מתאר. "כל אחד יכול היה למלא שאלון ולהעלות סרטון וידאו לאתר האינטרנט של החברה. זה היה נשמע כמו בדיחה בהתחלה, אבל אז ראיתי שיש תכנית מסודרת - מתי מתחילים האימונים, מתי ההמראה וכו'.

אכזבה מהמדינה, פרגון מהמשפחה

בשנתיים הבאות צפוי הארגון לסיים את הליך הסינון. לכשייבחרו 24 האסטרונאוטים לעתיד, הם יתחילו מסע אימונים שיימשך כמה שנים טובות. נוימן מספר כי ב-2024 צפויה לצאת למאדים כבר החללית הראשונה ועליה ארבעה אסטרונאוטים. על פי התכנית, בכל שנה תישלח לכוכב הלכת חללית נוספת עם ארבעה אסטרונאוטים נוספים.

לאחר הרישום באתר האינטרנט של החברה, המתין נוימן בסבלנות. לאחרונה, הוא קיבל את הבשורה שעבר את הסינון הראשוני וקיבל טפסים רפואיים שעליו למלא ולשלוח בחזרה להולנד. "אני צריך לעבור בדיקות עיניים, שמיעה ובדיקות נוספת", הוא מספר ומגלה ביטחון באשר לחוסנו הרפואי והגופני. "אני מתאר לעצמי שזה יסנן לפחות עוד חצי מהמתמודדים. אני לא רואה שום בעיה שתמנע ממני לעבור את הבדיקות".

צפו בסרטון ששלח נדב ל"מאדים אחד":

נוימן מציין שחוץ ממנו, הגישו עוד כמה ישראלים בודדים מועמדות באתר החברה, בהם העיתונאי ונכדו של הרמטכ"ל לשעבר, ליאור דיין. עם זאת, הוא מגלה אכזבה מחוסר ההתעניינות של המדינה בנושא. "לפני שבועיים-שלושה שלחתי מכתב לשר המדע יעקב פרי וליו"ר סוכנות החלל הישראלית על כך שיש ישראלי שמועמד לתכנית כזאת מכובדת", הוא אומר ומוסיף שהוא עדיין ממתין לתשובה. "זה נותן כבוד למדינה. הייתי רוצה להיפגש איתם ולנסות לקדם את העניין".

"לא צופה לכדור הארץ עתיד מזהיר"

"מאדים אחד" הבהירה כי יכול להיות שהאנשים שייבחרו להשתתף בפרויקט לא יוכלו לשוב לכדור הארץ, אך נוימן לא נשמע מודאג. "כרגע אין טכנולוגיה להטיס בחזרה אנשים", הוא מסביר, "אבל אני מאמין שאם יש טכנולוגיה להגיע למאדים, אז תוך לא מעט זמן אפשר יהיה גם להחזיר אותם". הוא מודה שאינו מפחד לחשוב על האפשרות שלא יוכל לשוב ארצה. "אני לא צופה לכדור הארץ עתיד מזהיר", הוא מתלוצץ. "אני מעדיף לחכות לכולם שם. למות פה או שם – מה זה משנה?!".

בתשובה לשאלה מה גרם לו להגיש מועמדות לחברה, הוא מסביר שאין בו שום פחד ושהוא חובב הרפתקאות: "תמיד מנסה לאתגר את המחשבה, לאתגר את עצמי". לדבריו, גם בני משפחתו מפרגנים בשלב זה. "זה נשמע להם חווייתי. הם עדיין לא בשלב שהם לוקחים את זה ברצינות כדי שזה באמת יבהיל אותם. כל עוד זה בשלב המוקדם, זה סבבה".

חדשות נוספות:
הסכם הגרעין יוצא לדרך: פקחי סבא"א נחתו בטהראן
ניצב ארביב לוואלה!: "הרגשה מצוינת, הכול בסדר"
הודו: חשפה את הרומן של בעלה השר - ונמצאה מתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully