וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד עשור בני האדם יתחילו ליישב את מאדים?

עמית מאיר

17.1.2014 / 20:12

אם הכל ילך לפי התוכנית, ב-2024 ינחתו בני אדם הראשונים על אדמת הכוכב האדום, כך לפי מיזם "מאדים אחר", אליו פנו 200 אלף איש. הסינון יתבצע בין היתר בתוכנית ריאליטי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברוכים הבאים לבית החדש שלכם. פני מאדים כפי שתועדו על ידי חללית Mars Express/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גם בעוד אלף שנים, כל תושבי כדור הארץ יזכרו מי היו בני האנוש הראשונים על מאדים" – כך מבטיח הפרסום באתר של הארגון ההולנדי "מאדים אחד", אשר לראשונה בהיסטוריה של המין האנושי מתכנן לשלוח בני אדם ליישב את הכוכב האדום. לפני כשבועיים זכו 1,058 מועמדים מאושרים לקבל את הבשורה כי הם עברו לשלב השני של בחירת 24 האסטרונאוטים לעתיד – אך מה המחיר שייאלצו לשלם?

המועמדים נבחרו מתוך מעל 200 אלף בני אדם מכ-140 מדינות אשר הגישו מועמדות ליוזמה השאפתנית. התשובות הסופיות יגיעו רק בעוד שנתיים, בתום סדרת מבדקים ובחינות – וככל הנראה, גם אחרי הצבעה מקהל צופים בבית. שלבי הבחינות, כמו גם מסעם של האסטרונאוטים החובבים למאדים וחייהם שם יתועדו וישודרו במסגרת תכנית ריאליטי.

עוד חדשות מהעולם:
ברק אובמה: "לא נאזין יותר לחברים קרובים"
פוטין: "הומואים באולימפיאדת החורף צריכים להתרחק מילדים"
"משב רוחות הצדק" של האישה החזקה באיראן לא מספיק

צפו בהדמיית המושבה על מאדים:

"האתגר בסינון 200 אלף מגישי המועמדות הוא להפריד בין אלה שמוכנים פיזית ונפשית להפוך לשגרירים האנושיים במאדים – ובין אלה שניכר שלוקחים את המשימה הרבה פחות ברצינות". המועמדים התבקשו לצרף צילום וידאו שלהם לטפסי המועמדות – ולדברי אחד ממייסדי הארגון, באס לאנדסדורפ, שני מועמדים אפילו הצטלמו בעירום. האם זה עזר לסיכויים שלהם לעבור לשלב הבא? כנראה שלא.

הליך המועמדות עורר תשומת לב תקשורתית רבה ברחבי העולם - ומעל 300 עיתונים ואתרי חדשות מקומיים פרסמו ראיונות עם אלה שעברו לשלב השני ושעשויים להישלח למאדים. גם סרטוני המועמדות זכו לחשיפה רבה, במיוחד הסרטונים היצירתיים שבהם - ואף היו שזכו כבר לפרודיה.

ועדת המיון של "מאדים אחד" ניסתה לאמוד את חוסנם הנפשי של המועמדים, כמו גם את בריאותם הגופנית. עוד נדרש מהמועמדים להפגין ידע בשפה האנגלית, כמו גם נכונות לא לשוב לעולם לכדור הארץ. עלויות הטיסה חזרה מהכוכב במרחק 55 מיליון קילומטרים פשוט גבוהות מדי. מה גם שמן הסתם, עוד לא הקימו מרכז שיגור על פני מאדים.

האחראי על תחום הבריאות בקבוצת "מאדים אחד", נורברט קראפט, אמר כי המועמדים יזומנו במהלך השנתיים הקרובות ל"סימולציות אינטנסיביות וקשות, חלקן בקבוצות, תוך התמקדות בבחינת היכולות הגופניות והרגשיות שלהם". בשנת 2018 צפוי להישלח למאדים מתקן בלתי מאויש, שיתוכנן על ידי חברת לוקהיד מרטין, אשר בנתה רבות מספינות החלל של נאס"א. הטיסות המאוישות יחלו שש שנים לאחר מכן, בקבוצות של ארבעה אסטרונאוטים אחת לשנתיים. הייתכנות של אותן טיסות תלויה רבות בהצלחתה של טיסת הניסיון הקרובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אחד מסרטוני המועמדות יוצאי הדופן:

ב"מאדים אחד" מקווים למשוך עוד משקיעים ושותפים, על מנת לכסות את העלות האדירה - שישה מיליארד דולרים. במרכז תכנית המימון השאפתנית עומדת תכנית ריאליטי, במסגרתה לצופים בבית יהיה חלק בבחירת המועמדים שימשיכו אל עבר הכוכב האדום – ובניפוי המועמדים שייאלצו להישאר על כדור הארץ.

לאחר נחיתתם על הכוכב, מצלמות יעקבו אחרי ההתיישבות על מאדים בידי "דור חדש של גיבורים", כפי שמגדירים זאת ב"מאדים אחד". הצופים בצד הזה של מערכת השמש יוכלו לעקוב אחרי ניסיונם של האסטרונאוטים לנהל חיים ארוכים ושמחים במעין בקתות אטומות, שם יגדלו אוכל בעצמם.

אך יש גם לא מעט המפקפקים בתכנית – המהנדס הראשי של סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, בריאן מוירהד, טען לפני כחצי שנה כי משימה מסחרית ליישוב מאדים היא "הרבה מעבר ליכולותינו כיום". נאס"א מתכננת לשלוח אסטרונאוט למאדים בעוד כשני עשורים – זמן בו לכאורה אמורות כבר להתבצע שש הטיסות במסגרת "מאדים אחד".

צפו בפרודיה על סרטוני המועמדות:

האסטרונאוטים, בתום שמונה שנים של אימונים מפרכים, לא יזכו לחיים נוחים במיוחד במושבה החדשה. הם לא יוכלו לצאת החוצה – סופות חול, טמפרטורות מתחת לאפס וחוסר בחמצן הם רק חלק מהאתגרים שמצפים להם. בנוסף, הם כמובן יהיו מבודדים למדי על הכוכב המרוחק, ושיחות טלפון גם לא יהיו אפשריות – ייקח לאותות כ-3 דקות להגיע ממאדים לכדור הארץ.

המתיישבים החדשים מוכנים לעבור למאדים ולעולם לא לשוב – וגם לא להוליד ילדים. עד כה, באופן לא מפתיע במיוחד, לא נעשה מחקר מעמיק בנוגע להתפתחות עוברים בתנאי הכבידה של מאדים. תחילתו של עולם חדש, או בזבוז כסף שייגמר, במקרה הטוב, בכמה אנשים שיבלו את שארית חייהם בודדים בלי דרך לחזור? השנים הקרובות יכריעו בשאלה, ועד אז – נזכה לעוד תכנית ריאליטי.

  • עוד באותו נושא:
  • מאדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully