וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ בירושלים: הפצועה שכבה שעה תחת ההריסות

20.1.2014 / 14:46

הרופאים בבית החולים הדסה עין כרם נאבקים על חיי האשה שנפצעה באורח אנוש בפיצוץ שאירע בבניין בשכונת גילה. פראמדיק מד"א: "רגליה היו מכוסות בלוקים". מתוך המהדורה

מערכת וואלה!

מאת: שבתי בנדט

מקס שוורץ, תושב שכונת גילה בירושלים שנפצע הלילה (שני) בפיצוץ שאירע בבניין ברחוב שבתאי הנגבי כתוצאה מדליפת גז בבניין מגורים, מנסה להתאושש מהאסון שפקד אותו ואת בני משפחתו. בתו שנפצעה באורח אנוש, נאבקת על חייה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. פליקס לוטן, פראמדיק מד"א שטיפל בה, סיפר: "היא הייתה לכודה במשך כשעה, אולי קצת יותר, בתוך חדרון קטן שכוסה בהרבה בלוקים ואבנים. רגליה היו מכוסות בבלוקים ובאבנים גם כן. תוך כדי חילוץ, הענקתי לה טיפול רפואי".

פיצוץ הגז בירושלים: סיקור נרחב בוואלה! חדשות:
המשטרה: חשד סביר שטכנאי הגז התרשל בעבודתו
משפחה נמחקה: "בנו גרם לו אושר שכל העיר הרגישה"
"המקום נראה כמו פיגוע, הבית שלי הרוס עד היסוד"
מהנדס בטיחות: "אין אכיפה, בלוני גז ממולאים פיראטית"

שוורץ בן ה-88 סיפר כי בזמן שהוא ואשתו ישנו בביתם, "פתאום שמענו בום. לא יודע מה קרה, עוד קצת והיינו מתים". לדבריו, לא נשאר להם דבר. "זו בעיה גדולה אין בבית כלום - הכל הלך. הכסף, הבגדים הכל הלך. מה שיש עלינו וזהו. אני מרגיש יותר טוב עכשיו מחר יהיה עוד יותר טוב". שוורץ ורעייתו ילונו בימים הקרובים במלונית בעיר, שימצאו פתרון אחר. השניים סובלים מכוויות והם צפויים להשתחרר היום מבית החולים.

סובלת מפגיעות הדף

בתם סובלת מפגיעות בראש, בבטן ובבית החזה. "אלו הן פגיעות אופייניות לפגיעת הדף", אמר לוואלה! חדשות פרופ' אבי ריבקינד, מנהל האגף לרפואה דחופה וטראומה בבית החולים המטפל בה. לדברי הפרופסור, "בשעות הלילה, בסביבות השעה 2:00 לפנות בוקר, הגיעו לבית החולים כעשרה פצועים כתוצאה מפיצוץ בלון הגז בשכונת גילה. נכון לשעה זו, רוב הפצועים נשלחו לבתיהם".

פרופ' ריבקינד הסביר כי הטיפול בבתו של שוורץ מסובך כיוון שהיא סובלת מהיפותרמיה. "חום גופה ירד ל-31 מעלות צלזיוס. אנחנו עוסקים כרגע בחימום גופה בכל האמצעים שעומדים לרשותנו", אמר, והוסיף: "לבית החולים פונו שני פצועים נוספים, שסובלים מכוויות אופייניות לאירוע כזה והם אמורים להשתחרר בהמשך היום".

זוג הורים ובנם הפעוט נהרג הלילה כתוצאה מפיצוץ בלון גז בביתם ברחוב שבתאי הנגבי שבשכונת גילה בירושלים. 11 בני אדם נוספים נפגעו בפיצוץ: אחד באורח קשה, אחד באורח בינוני, שבעה באורח קל ושני נפגעי חרדה. מחקירת המשטרה עולה חשד לרשלנות מצד טכנאי חברת אספקת גז "סופרגז", שהוזמן אתמול לבניין. הדיירים בבניין שנפגע הריחו אמש גז והזמינו טכנאי. הוא ניסה לטפל בדליפה ללא הצלחה, אמר לדיירים כי מדובר בטיפול ראשוני עד למחרת בבוקר ועזב את המקום. כשעתיים לאחר מכן אירע הפיצוץ הקטלני. הטכנאי עוכב על ידי המשטרה בחשד לרשלנות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

עוד במהדורה:

"אלימות של ערסים היא איום קיומי". בחודשיים האחרונים בחודשיים האחרונים נרשמו חמישה אירועי אלימות קשים, וביניהם רצח הנער נאור אטיאס. דובי קליין, בימאי אולפן וואלה! , חושב שצריך להודות ולהגיד שקבוצת האוכלוסייה הכי מסוכנת, שאחראית לאירועי האלימות, היא הערסים.

מה רע בלידה בלידה מול המצלמות? בייבי בום, סדרת הדוקו- ריאליטי של ערוץ 10, חושפת זוגות צעירים במערומיהם בחדר הלידה, עלתה אמש לשידור. הפסיכולוג אריאל הרטמן מסביר למה לידה לעיניהם של עשרות אלפי צופים היא לא דבר כל כך נורא.

יצרני האלכוהול המקומיים יוצאים למאבק: אם התחרות הקשה של שוק האלכוהול המקומי לא הספיקה להם, נאלצים יצרני האלכוהול הישראלים להתמודד עם מכשול נוסף - חקיקה האוסרת על פרסום התוצרת המקומית באינטרנט והם קוראים לעזרתו של שר הכלכלה, נפתלי בנט.

התחזית: היום עלייה בטמפרטורות וחם מהרגיל בעונה, מחר התחממות נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully