וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: חשד סביר שטכנאי הגז התרשל בעבודתו

בדיון בהארכת מעצר טכנאי "סופרגז", שהוזעק לטפל בדליפת הגז בבניין בירושלים, טענה המשטרה: "החקירה מעלה תהיות לגבי תפקודו". הטכנאי: זה לא היה בדירה שבה טיפלתי

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, כבאות והצלה ירושלים; עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (שני) בשלושה ימים את מעצרו של טכנאי חברת "סופרגז" שהוזעק בלילה לטפל בדליפת הגז בבניין שבשכונת גילה בירושלים, שבו אירע פיצוץ כמה שעות לאחר מכן. נציג המשטרה בדיון טען כי "חומר החקירה מעלה תהיות ושאלות לגבי תפקודו של הטכנאי. נדרשות פעולות חקירה מורכבות ומגוונות. ישנו חשד סביר כי הטכנאי התרשל בעבודתו". הטכנאי חשוד בגרימת מוות ברשלנות של בני הזוג אברהם וגלית טופאן ובנם הפעוט יוסף חיים, וכן בגרימת היזק לרכוש.

פיצוץ מערכת הגז בבניין בירושלים:
פעוט והוריו נהרגו בפיצוץ גז בדירה בירושלים
"המקום נראה כמו פיגוע, הבית שלי הרוס עד היסוד"

אברהם וגלית טופאן ובנם יוסף חיים טופאן, מהרוגי האסון של פיצוץ הגז בירושלים, ינואר 2014. נועם מושקוביץ, באדיבות המשפחה
הטכנאי חשוד בגרימת מוות ברשלנות של בני הזוג אברהם וגלית טופאן ובנם הפעוט יוסף חיים. בני המשפחה שנהרגו/באדיבות המשפחה, נועם מושקוביץ

לדברי נציג המשטרה בדיון: "המנוח הוא שהזמין את הטכנאי". לעומת זאת, סנגורו של הטכנאי עו"ד יהודה שושן, טען מוקדם יותר הבוקר כי הפיצוץ אירע בכלל בכניסה אחרת בבניין, כשהקיר הוא קיר גובל לאותה דירה שבה היו ההרוגים לצערנו". לדברי עו"ד שושן, הטכנאי סגר את ברז הגז לבקשת ההרוג, "על אף העובדה שלא היה אמור לעשות כן. הוא סגר בכל מקרה את השיבר, ירד למטה ובדק את שאר השעונים בכניסה, ופנה לדרכו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הארכת מעצר של טכנאי הגז שחשוד בפיצוץ הגז בדירה בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
"החברה תשתף פעולה עם המשטרה והגורמים השונים למיצוי החקירה". הטכנאי החשוד/טלי מאייר

לאחר הפיצוץ שאירע ככל הנראה כתוצאה מדליפת גז בירושלים, פרסמה חברת "סופרגז", האחראית על תשתית הגז שהתפוצצה בבניין ברחוב שבתאי הנגבי, את גרסתה לאירועים. "מפרטים ראשונים המצויים ברשותנו, מתברר כי בשעה 22:10 בלילה הוזעק טכנאי לבניין, בעקבות פנייה טלפונית שהגיעה מדיירי הבניין. על פי דיווח הטכנאי, הוא סגר את ברזי הגז. לצערנו, אירע הפיצוץ מאוחר יותר, בשעת לילה". המשטרה בוחנת כיוון חקירה נוסף, לפיו מקור הפיצוץ הוא במחמם מים הפועל על גז.

לטענת חברת הגז, החוק קובע כי יש לערוך בדיקה של מערכת הגז הראשית בבניין אחת לחמש שנים, ובבניין שבו אירע הפיצוץ נערכה בדיקה בספטמבר 2012. לדבריהם, המערכת בבניין נמצאה תקינה. "החברה תשתף פעולה עם המשטרה והגורמים השונים למיצוי החקירה", נמסר. טכנאי החברה שהגיע אמש לבניין כדי לטפל בדליפת גז, נעצר על ידי המשטרה. בחקירתו טען: "הגעתי למקום, בדקתי וראיתי שיש דליפה. פתחתי את הברז ואז סגרתי. חשבתי שהכול בסדר. זה לא היה בדירה בה סגרתי את הברז".

פיצוץ בלון גז בדירה ברחוב שבתאי הנגבי בירושלים. שירותי כבאות והצלה,
חורבן בזירת הפיצוץ/שירותי כבאות והצלה

במשטרה חושדים כי הטכנאי סגר אמנם את ברז הגז בדירה בה אירע הפיצוץ, אך לא בקומפלקס הדירות הכללי. לטענת כמה שכנים, הם מתלוננים זה חמש שנים על ריח גז במבנה. בחקירה הראשונית עלה חשד לרשלנות מצד טכנאי חברת אספקת הגז "סופרגז", שהוזמן אתמול לבניין. הדיירים בבניין שנפגע הריחו אמש גז והזמינו טכנאי. הוא ניסה לטפל בדליפה ללא הצלחה, אמר לדיירים כי מדובר בטיפול ראשוני עד למחרת בבוקר ועזב את המקום. כשעתיים לאחר מכן אירע הפיצוץ הקטלני. הטכנאי, בן 46 בעל ותק בעבודתו.

נוסף על בני המשפחה שנהרגו, 11 בני אדם נוספים נפגעו בפיצוץ: אחד באורח קשה, אחד באורח בינוני, שבעה באורח קל ושני נפגעי חרדה. הנפגעים פונו לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. כמו כן, נגרם נזק רב למבנים ולכלי רכב הסמוכים לזירת הפיצוץ.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיב לאירוע הקשה: "זו טרגדיה אמיתית, אנו מתמקדים בפעילות יחד עם המשטרה וכוחות החילוץ וההצלה. המשימה הראשונה הינה לוודא שאין עוד אנשים מתחת להריסות. במקביל כל מי שאין לו איפה לישון, אנשי העירייה ימצאו להם מקום לינה. יש כאן סדר גודל של 20 דירות שאי אפשר לחזור אליהן".

פיצוץ בלון גז בירושלים. יואב דודקביץ'
מפנים פצועים מהזירה/יואב דודקביץ'

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, אמר: "בשעה אחת לפנות בוקר קיבלנו מאות קריאות על פיצוץ. כוחות ההצלה הגיעו למקום ובסריקות התגלו שלושה הרוגים. ככל הנראה מדובר בפיצוץ נפחי כנראה מגז. יחד עם פיקוד העורף אנו עוברים דירה-דירה מההריסות ועורכים רשימות של שמות המשפחות. גם בסיוע העירייה אנו מפנים 24 בעלי דירות על מנת שמהנדסי הבניין יבדקו אם המבנים ראויים לשהייה".

עדכון ראשון: 9:18

הדירה שנפגעה מפיצוץ בלון הגז, שכונת גילה בירושלים. ינואר 2014. אורן אברהמי - אודי גל כבאות והצלה מחוז ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
הדירה שנפגעה מפיצוץ בלון הגז, שכונת גילה בירושלים. ינואר 2014/מערכת וואלה! NEWS, אורן אברהמי - אודי גל כבאות והצלה מחוז ירושלים
הדירה שנפגעה מפיצוץ בלון הגז, שכונת גילה בירושלים. ינואר 2014. אורן אברהמי - אודי גל כבאות והצלה מחוז ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
אורן אברהמי - אודי גל כבאות והצלה מחוז ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, אורן אברהמי - אודי גל כבאות והצלה מחוז ירושלים
זירת הפיצוץ של בלוני גז בדירה בירושלים. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
זירת הפיצוץ של בלוני גז בדירה בירושלים. ינואר 2014/נועם מושקוביץ
זירת הפיצוץ של בלוני גז בדירה בירושלים. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
זירת הפיצוץ של בלוני גז בדירה בירושלים. ינואר 2014/נועם מושקוביץ
זירת הפיצוץ של בלוני גז בדירה בירושלים. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
זירת הפיצוץ של בלוני גז בדירה בירושלים. ינואר 2014/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully