וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה נמחקה: "בנו גרם לו אושר שכל העיר הרגישה"

20.1.2014 / 12:34

אברהם טופאן בן 56, נספה עם אשתו גלית בת ה-42 ובנם יוסף חיים בן השנתיים בפיצוץ הגז. רק לפני שנתיים המשפחה התרחבה לאחר טיפולי הפרייה ממושכים: "הוא פרח ליד ילדים"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, כבאות והצלה ירושלים, מגן דוד אדום; עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

"איש העולם הגדול": אברהם טופאן שנהרג בפיצוץ הגז בירושלים, בן 56 במותו, עבד משך 15 שנה כמרצה בכיר במכללה האקדמית הדסה בירושלים וריכז את החוג למלונאות. באסון נספו גם אשתו גלית בת ה-42 ובנם יוסף חיים בן השנתיים.

"הוא התחתן בגיל מבוגר וציפה לילד הזה שיבוא. וזה היה אושר גדול עבורו", סיפר איציק טופאן, אחיו של אברהם. "אנחנו לא מעכלים את האסון הנורא שקרה לנו. אנחנו מקווים שאמי תשרוד את האסון הכבד הזה ואני מקווה שנעבור את זה", הוסיף.

האח סיפר גם על גיסתו שנספתה באסון: "גלית הייתה אישה מקסימה, אמא טובה מאוד, רוקחת במקצועה. אישה שנתנה את כל כולה לחינוך הבן. היא הייתה רעיה למופת. הייתה אישה צדקת". לדבריו, "הם ניהלו משפחה מסורתית דתית. בשבת האחרונה הוא התעקש שאמא שלי בת 80 תבוא אליו לשבת. ובגלל ט"ו בשבט הוא התעקש שגם שתי האחיות שלנו יעשו איתם את השבת. הם צחקו, נהנו, הילד היה מאוד מאושר שכל המשפחה הייתה ביחד בשבת הזו".

עוד על פיצוץ הגז בירושלים:
המשטרה: חשד סביר שטכנאי הגז התרשל בעבודתו
מהנדס בטיחות: "אין אכיפה, בלוני גז ממולאים פיראטית"
"המקום נראה כמו פיגוע, הבית שלי הרוס עד היסוד"

אברהם וגלית טופאן ובנם יוסף חיים טופאן, מהרוגי האסון של פיצוץ הגז בירושלים, ינואר 2014. נועם מושקוביץ, באדיבות המשפחה
"הוא התחתן בגיל מבוגר וציפה לילד הזה שיבוא. וזה היה אושר גדול עבורו". בני משפחת טופאן שנספו בפיצוץ/באדיבות המשפחה, נועם מושקוביץ

במכללה הירושלמית בה עבד טופאן עדיין מנסים לעכל את הטרגדיה. "כולם אהבו אותו. הסטודנטים, הסגל, הוא היה קונצנזוס לאישיות נדירה. זה אסון בלתי נתפס. אנחנו המומים וכואבים את הצער יחד עם בני משפחתו. הוא אהב את המכללה והמכללה אהבה אותו", סיפר נשיא המכללה פרופסור ברטולד פרידלנדר.

יוסי ליפשיץ, המשנה לראש מנהל אקדמי במכללה, שהיה אחד מחבריו הקרובים סיפר: "אבי היה טיפוס מאוד דומיננטי, בכל מקום שהוא היה הרגישו אותו. הכרנו במסגרת העבודה. הוא היה דמות מפתח כאן, כולם הכירו אותו. שהטלפון שלו מצלצל ישר עולה בך חיוך. הוא היה אדם מאוד שמח, אחד כזה שמשדר אופטימיות כל הזמן. תמיד היה מרכז החבורה בכל מקום שבו הוא נמצא, הוא ידע למשוך אליו אנשים כמו מגנט. יש לי הרבה זיכרונות ממנו, מסיבות וטיולים והרבה שיחות אישיות. בכל מקום יש מישהו שהוא המסמר של החבורה, בכל הטיולים של המכללה, ערבי הווי ופגישות. אפשר בהחלט לומר שהוא היה כזה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יוסף חיים טופאן, מהרוגי האסון של פיצוץ הגז בירושלים, ינואר 2014. נועם מושקוביץ, באדיבות המצולמים
"הילד היה מאוד מאושר שכל המשפחה הייתה ביחד בשבת הזו". יוסף חיים/באדיבות המצולמים, נועם מושקוביץ

חבריו מספרים עליו שנהג לבלות שעות במרפסת של הבית אותה אהב מאוד, וקודם לנישואים נהג לטייל בעולם. לפני כמה שנים נשא את גלית לאישה. "הם התחתנו בבית הכנסת הגדול בירושלים", המשיך ליפשיץ. "זו הייתה חתונה שמחה מאוד, כיאה לאבי". זמן קצר לפני החתונה חזר טופאן בתשובה: "הוא תמיד היה מחובר למסורת אבל עם השנים הוא הלך והתחזק. באיזה שהוא שלב הוא התחיל ללכת לשיעורי תורה בערבים. היה לו רב שהוא היה מתייעץ איתו".

במשך כמה שנים ניסו הזוג הטרי להביא ילד לעולם, אולם עקב גילם המתקדם יחסית הדבר לא הגיע בקלות. בדצמבר 2011 נולד להם בנם יוסף חיים. "את האושר שלו ביום של הברית כל ירושלים הרגישה. אבי מאוד אהב ילדים ובכל פעם שהוא היה בסביבה של ילדים הוא היה פורח. הבן הביא לו ולמשפחה אושר שאין כמוהו".

זירת הפיצוץ של בלוני גז בדירה בירושלים. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
"את האושר שלו ביום של הברית כל ירושלים הרגישה"/יואב דודקביץ'

עד 2011 עבד טופאן במכללה, אלא שלפני שנתיים, עם סגירת החוג למלונאות עבר לעבוד כסמנכ"ל מלונית בעין כרם משך מעט יותר משנה. "אבי, כמו אבי, לא נכנס למרה שחורה", ממשיכים מכריו לספר. "הוא תמיד ראה את הצד החיובי בכל דבר וידע לקחת את השינוי הזה לכיוונים חיוביים עבורו". בחודשים האחרונים ריכז אברהם קורסים למלונאים בבית ספר לתיירות באוניברסיטת חיפה, בשלוחתו בירושלים. בשבוע שעבר פגש ליפשיץ את אברהם בפעם האחרונה: "הוא הגיע למכללה בשעות הערב, נפגשנו במשרד שלי ושתינו קפה. הוא סיפר לי קצת על תכניותיו לעתיד ועל כך שהוא במגעים אחרונים לנהל בית דירות בשכונת בקעה הירושלמית, עומד לסגור חוזה. הוא היה שמח, אופטימי ונעים כמו תמיד וזו הפעם האחרונה שראיתי אותו".

עמית אפללו, שכן שגר קומה מתחת למשפחה שנהרגה, סיפר: "אני מכיר אותו מהיום שנולדתי. המשפחה שלו והאחים שלו חברים של המשפחה שלי. יש להם חנות מוכרת בצומת פת בעיר כך שהם מוכרים מאוד בשכונה. אומרים שאלוהים לוקח את הטובים, במקרה הזה המשפט הזה מאוד נכון. הוא היה אדם נעים הליכות, אוהב לעזור, פשוט זהב. לפני מספר חודשים, כשפיקוד העורף ביקש מהתושבים לפנות את המקלטים הוא לקח את זה על עצמו ודאג שהמקלט יהיה מוכן לכל תרחיש למען כל תושבי הבניין. אברהם אהב את בורא עולם, לא פספס שום תפילה. היו אנשים דתיים במלוא מובן המילה". אפללו עדיין מתקשה להבין את שאירע: "התמונות של אתמול בלילה לא יוצאות לי מהראש. ראיתי את ההחייאה של התינוק במו עיני על הכביש וגם את פינוי הגופות. התחושה היא של הרבה בלבול. אי אפשר לעכל את זה. אתה מסתכל ואתה מרגיש שאתה בסוג של חלום. אמא שלי שהייתה בקיר לידם ניצלה".

יצחק ויעקב טופאן, אחיו של אברהם טופאן שנהרג  באסון של פיצוץ הגז בירושלים, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
איציק ויעקב טופאן, אחיו של ההרוג/נועם מושקוביץ

זו אינה הטרגדיה הראשונה שעוברת משפחת טופאן. בספטמבר 2007 נהרגה אחייניתו של אברהם, רחל טופאן בגיל 23, יחד עם חברתה לילי אלון בהתרסקות מטוס בתאילנד בטיול לאחר הצבא. "זה היה נורא", נזכרים החברים. "הם שלושה אחים ושתי אחיות שדואגים אחד לשני ונמצאים בקשר כמעט יום יומי. משפחה מאוד מלוכדת. הם לקחו את זה מאוד קשה למשך הרבה מאוד זמן. אם המשפחה היא דמות מאוד דומיננטית גם כן והיא שמלכדת את כולם. מדובר באישה מאוד נעימה. אישה מדהימה. מדובר במשפחה מוכרת מאוד בשכונה בפרט ובירושלים בכלל", סיפרו השכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully