וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט מבפנים על המעורבים בפרשת פינטו: "נעשה הכול בשבילו"

בן ציון סוקי, שחשוד בתיווך בשוחד בין פינטו לניצב ארביב, סיפר בראיון לערוץ 10 כבר לפני 3 שנים כי הרב "לא מבקש דבר מאף אחד". ומה אמר אז חבר הקונגרס שהפך מאוהב לאויב?

באדיבות חדשות 10

למעלה משלוש שנים לפני שהתפוצצה הפרשה בה מעורב הרב יאשיהו פינטו, ביקר כתב ערוץ 10 גיל תמרי, בישיבת "שובה ישראל" שבניו יורק בראשה עומד הרב המקובל. בתיעוד המצולם ניתן לראות שניים מהמעורבים בפרשה שמסעירה את המשטרה, במסגרתה סיפק לכאורה פינטו טובות הנאה לראש להב 433, ניצב מנשה ארביב.

בן ציון סוקי, יד ימינו של הרב פינטו, שלפי החשד העביר לכאורה את טובות ההנאה מהרב מתייחס בראיון שנערך עמו ב-2010 לצורה שבה הוא רואה את מורו.

עוד בפרשת פינטו:
וינשטיין: החשדות נגד ניצב ארביב - מידע חדש שטרם נבדק
מח”ש תבחן את אמינות החומר המפליל של פינטו על ארביב
במפתיע: נדחתה הפגישה בין וינשטיין לפרקליטי פינטו

"אני מתעסק בנדל"ן בניו יורק. לפני שנים הזמינו אותי לבקר אצל הרב, ומאותו יום זה משהו שאי אפשר לתאר אותו. הוא אור עיננו, זה החיים שלנו, אנחנו מוכנים למסור עליו נפש. הוא צדיק אמיתי", אמר.

סוקי, שמחסיד הפך לאחד ממקורביו של פינטו, הפליג בתיאורים על כך שהרב ניבא את אסון התאומים. "עברנו ליד המגדלים", אמר, "הרב שאל מה הם, אז עניתי לו שהם המגדלים כמעט הכי גבוהים באמריקה. הוא ענה: 'אסון גדול של מטוסים יהיה פה', ולימים זה קרה. יש לו כוחות שאי אפשר לתאר, שלא ניתן להסביר. לא ראיתי אותו טועה עדיין".

הוא התייחס לחלוקת הכספים ולתרומות שמתקבלות עבור הישיבה והרב – ומדבריו ניתן ללמוד על מידה מסוימת של התגוננות. "אנשים מהאהבה שלהם מוכנים לתת הכל, הרב לא שואל או מבקש מאף אחד, הוא לא צריך אף אחד. התרומות מתחלקות למי שצריך", סיפר.

"הקמפיין הצליח בגלל ההשראה של הרב"

איש הקונגרס מייקל גרים, שהיה אז רק מועמד לבית המחוקקים האמריקני, ושפינטו טוען כי הוא ניסה לסחוט אותו היה אף הוא במרכז הכתבה של ערוץ 10. הוא הרבה לדבר בשבחי הרב, מי שלימים יהפוך ליריבו. "אני בכלל לא יהודי, אני קתולי, אבל כשפגשתי את הרב לראשונה – קשה לי להסביר זאת במילים, זו הייתה הרגשה מיוחדת. כמעט אפשר לחוש באנרגיה שלו כשאתה אוחז בידו", אמר.

גרים, שחשוד בקבלת תרומות לא חוקיות בקמפיין שלו לקונגרס, בין היתר מאנשי חצרו של הרב פינטו, סיפר על התהוות הקשר עם הקהילה היהודית בניו יורק בכלל, ועל היחסים עם הרב. "עבדתי כסוכן סמוי של האף-בי-איי בניו יורק. אחרי חקירה מוצלחת עשיתי מעשה טוב ליהודי אחד, ולאחר מכן רבים מהקהילה היהודית התקשרו להודות. כשגילו שאני רץ לקונגרס, הם רצו לסייע לי. במהלך שבע-שמונה שנים סירבתי לקבל כסף, תמיד אמרתי 'תתפללו עבורי', כך תשלמו לי".

אלא שבהמשך, לקראת ההתמודדות על המקום בקונגרס – כך הוא מספר, ביקשו ממנו להיפגש אישית עם פינטו, דמות מוכרת בניו יורק, כדי לקבל ברכה, והוא נעתר. "מאז אני פוגש אותו באופן קבוע", סיפר והבהיר: "הרבה מתמודדים באים לרבנים כדי לזכות בכסף או בקולות. אני לא מאמין שזה צריך להיות כך. אחת הסיבות שהוא נתן לי ברכה - היא שהוא קרא מלבי שאני תומך נלהב בישראל, כי זו אמונתי. הקמפיין הצליח ואין ספק שחלק מזה היה בגלל ההשראה של הרב".

(עדכון ראשון: 23:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully