וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במפתיע: נדחתה הפגישה בין וינשטיין לפרקליטי פינטו

הפגישה, בה היו אמורים פרקליטי הרב לתת הסכמה למסירת החומרים המפלילים נגד ארביב לידי מח"ש, נדחתה. גורמים המעורים בפרשה אמרו שהדחייה נובעת מהעובדה שארביב טרם נחקר

צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, טל אנגלדר; עריכה: יאיר דניאל

הפגישה בין היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליטיו של הרב יאשיהו פינטו, עורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר, נדחתה בצהריים (ראשון) במפתיע. השלושה היו אמורים לגבש הסכמה שתאפשר למחלקה לחקירות שוטרים לעשות שימוש בחומרים שהציגו עורכי הדין נגד מפקד להב 443, ניצב מנשה ארביב.

עוד בפרשה:
פרקליט הרב פינטו: ”אם ברכה לא ייחקר - אין הסדר”
תיעוד: העד המרכזי בפרשת פינטו בניו יורק
חצרות הרבנים המקובלים הם עיוות של היהדות

"מדובר בפרשה מורכבת המצדיקה בחינה מעמיקה ויסודית של כלל היבטיה", נמסר היום מדוברות משרד המשפטים. "בחינה זו מצריכה זמן נוסף בטרם יבשילו התנאים לפגישה כאמור - ועל כן, נעתר היועץ המשפטי לממשלה לבקשת הגורמים המעורבים בדבר במשרד המשפטים, והורה לדחות בינתיים את הפגישה". מהמשרד נמסר עוד כי לדחייה האמורה אין קשר לפגישה שנערכה מוקדם יותר היום עם בא כוחו של ניצב ארביב.

גורמים המעורים בפרטי הפרשה אמרו כי הפגישה נדחתה דווקא משום שניצב ארביב טרם נחקר בגין החשדות העומדים נגדו, וזאת על אף שפרקליטיו של הרב הם אלו שכבר בתחילת הדרך ניגשו ליועץ המשפטי לממשלה עם עדויות המפלילות לכאורה את ארביב.

"לבדוק לעומק את הנתונים"

"התברר כי אין עדיין כל החלטה של פרקליט המדינה או היועמ"ש לפתוח בחקירה", אמר עו"ד גדעון פישר בצאתו מהפגישה עם פרקליט המדינה שי ניצן ועם היועמ"ש וינשטיין. לדבריו, טרם נבחנו ממצאי הבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים, אולם בפגישה הוצגו נתונים חדשים באשר לתחקור שנעשה לארביב לקראת כניסתו לתפקיד כראש להב 433 - ועל כן ביקשו בלשכת היועמ"ש לבחון את החומר לעומקו. "בפני הצוות הבכיר הוצגו כאמור נתונים חדשים ואלו התרשמו מהחומר שהוצג לפניהם וביקשו לבדוק לעומק את הנתונים שהוצגו".

בתוך כך, פרקליטו של הרב יאשיהו פינטו בארצות הברית, עו"ד ארתור אדלא, דרש היום שתיפתח חקירה מקיפה נגד תת-ניצב אפרים ברכה, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה שאותו שיחד לכאורה הרב ב-2012. הוא דחה את הטענה שלא נמצא בסיס לחשד נגדו ואמר כי האמת יכולה לצאת לאור רק במסגרת בדיקה וחקירה מקיפה של הפרשה, כולל בדיקה מחודשת של מידע שהעבירו חוקרי ה-FBI למחלקה לחקירת שוטרים בנושא.

בהכנת הידיעה השתתפו: גלעד גרוסמן ומור שמעוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully