וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט הרב פינטו: "אם ברכה לא ייחקר - אין הסדר"

19.1.2014 / 14:35

עורך דינו של הרב החשוד במתן שוחד דרש שתיפתח חקירה נגד תנ"צ אפרים ברכה, שקיבל לכאורה את הכסף אך אינו חשוד בפלילים משום שדיווח לממוניו. "לא לטאטא ההאשמות מתחת לשטיח"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

עו"ד ארתור אדלא, פרקליטו של הרב יאשיהו פינטו בארצות הברית, דרש היום (ראשון) שתיפתח חקירה מקיפה נגד תת-ניצב אפרים ברכה, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה שאותו שיחד לכאורה הרב ב-2012. הוא דחה את הטענה שלא נמצא בסיס לחשד נגדו ואמר כי האמת יכולה לצאת לאור רק במסגרת בדיקה וחקירה מקיפה של הפרשה, כולל בדיקה מחודשת של מידע שהעבירו חוקרי ה-FBI למחלקה לחקירת שוטרים בנושא.

עוד על פרשת הרב פינטו:
תיעוד: העד המרכזי בפרשת פינטו בניו יורק
מתגבש הסדר? וינשטיין ייפגש עם פרקליטי פינטו
החוט המקשר בין חקירת הבולשת לפרשת הרב פינטו

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תנ"צ אפרים ברכה.. יואב ארי דודקביץ', ישראל היום, ספק 500
"הרשויות יוצאות מגדרן כדי לשמור עליו". ברכה/ספק 500, יואב ארי דודקביץ', ישראל היום

"אם הרשויות בארץ לא מוכנות לבדוק את הטענות נגד תנ"צ ברכה ויוצאות מגדרן כדי לשמור עליו, אין לנו שום עניין בהסדר עם הפרקליטות. הדרישה שלנו היא שהצדק ייעשה", אמר עו"ד אדלא. "בתחילה המשטרה הכחישה את כל האשמות נגד ארביב, שהוא עד תביעה מספר 1 נגד הרב. ועתה כולם מבינים שהמשטרה איננה יכולה לחקור את עצמה. יש גם לחקור מחדש את הטענות הקשות על ברכה ועל הקנוניה שעשה עם ארביב כדי להינצל מפרסומים על מערכת יחסיו עם הרב". הוא עוד הוסיף: "יש לנו כאן את כל הראיות ואנחנו דורשים לא לטאטא את ההאשמות החמורות מתחת לשטיח".

על פי החשד, רעייתו של הרב פינטו, הרבנים דבורה פינטו, העבירה לרעייתו של ברכה, שהיה אז בכיר באגף החקירות והמודיעין, מזוודה ובה מאה אלף פרנקים שוויצריים. ברכה עדכן את הממונים עליו על המזוודה, שניתנה לו לכאורה בתמורה למסירת מידע בנוגע לחקירה נגד "חזון ישעיה", עמותה שפינטו קשור אליה. ברכה נשלח לחזור ולאסוף ראיות על הרב.

הרב, שביקש עוד בחקירתו הראשונה להיחקר על ידי המחלקה לחקירת שוטרים, טען שהכסף שהועבר לא היה שוחד אם כי גמילות חסדים. במשטרה החליטו להמשיך בחקירה מבלי לחקור אותו עד שעורכי דינו של הרב פינטו העבירו את המידע הרגיש על פרשת השוחד שבו היה מעורב לכאורה ניצב מנשה ארביב על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גדעון פישר, עורך דינו של מנשה ארביב, מגיע לפגישה עם היועמ"ש, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
"שתרצו לשמוע את מה שיש בפינו". עו"ד פישר מחוץ ללשכת וינשטיין/נועם מושקוביץ

בתוך כך, פרקליטו של ניצב ארביב, עורך הדין גדעון פישר, הגיע היום למשרד המשפטים כדי להיפגש עם היועץ וינשטיין ועם פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן, כדי לדון עמם בנושא. בכניסה לפגישה אמר פישר: "נאמר את שיש לנו לומר, נקשיב למה שהם יאמרו, וכשנצא אני משוכנע שתרצו לשמוע את מה שיש בפינו". עו"ד פישר הוסיף על הפרשה כי "יש עובדות ומצד שני יש חרושת שמועות. צריך להפריך את השמועות ולהתרכז בעובדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully