וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגבש הסדר? וינשטיין ייפגש עם פרקליטי פינטו

גלעד גרוסמן

19.1.2014 / 0:01

היועץ המשפטי לממשלה ינסה לגבש עם עורכי דינו של הרב הסכמה על שימוש בחומרים המפלילים לכאורה את ניצב ארביב. ההערכה: יוגש כתב אישום נגד פינטו, גם אם מרוכך

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בניצב ארביב, אתמול בפארק הירקון)

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, צפוי להיפגש היום (ראשון) עם פרקליטיו של הרב יאשיהו פינטו, עורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר, בניסיון לגבש הסכמה שתאפשר למחלקה לחקירות שוטרים לעשות שימוש בחומרים שהציגו עורכי הדין נגד מפקד להב 443, ניצב מנשה ארביב. ההערכה היא כי בכל מקרה, הפרקליטות לא תסכים לגנוז את התיק נגד פינטו, אלא לכל היותר תגבש עמו הסדר טיעון מקל. ארביב וקצינים בכירים חשודים כי קיבלו טובות הנאה מהרב פינטו.

וינשטיין היה צפוי להודיע לפני כמה שבועות על כך שהחליט להגיש כתב אישום נגד הרב פינטו בגין מתן שוחד לראש יאח"ה, תת-ניצב אפרים ברכה. אולם, ההחלטה על כך מתעכבת לאחר שפרקליטיו של פינטו העבירו לידי הפרקליטות לפני כמה שבועות חומרים מפלילים, לכאורה, נגד ארביב, מפקדו של ברכה. אולם, הפרקליטים הסכימו להעביר את החומרים לידי הפרקליטות רק בתנאי שישמשו לבדיקה ראשונית. אם היועץ ירצה להשתמש בחומרים במסגרת חקירה פלילית מקיפה, יהיה עליו לגבש הסדר חדש עם פינטו.

עוד על הפרשה שטלטלה את המשטרה:
העד המרכזי בפרשת פינטו-ארביב "מעל בכספים"
ניצב ארביב לוואלה!: "הרגשה מצוינת, הכול בסדר"
ארביב: "נפגשתי עם פינטו 5-4 פעמים, הקשר נותק לפני שנה"

במחלקה לחקירות שוטרים סיימו את הבחינה הראשונית של החומרים שהועברו לידיה מפרקליטיו של פינטו, ובהם תצהירים של חסידיו של הרב, ביניהם גם איש העסקים בן ציון סוקי. אלה מחזקים לכאורה את הטענה של פינטו, לפיה סייע לארביב או למקורביו. על פי המסתמן, במח"ש מעוניינים להמשיך לשלב הבא - חקירה גלויה, שתכלול גם חקירה של ארביב ועימות שלו מול החומרים שנאספו.

לשם כך, על וינשטיין לבחון תחילה את המסקנות של הבדיקה שבוצעה במח"ש, ואם יקבע כי הבדיקה אכן מצדיקה מעבר לחקירה, יהיה עליו להגיע להסכם עם זהר ובלכר בנוגע לשימוש בחומרים שהעבירו לחוקרים. לשם כך יפגשו הצדדים היום, וינסו לחתום על הסכם. פינטו, מן הסתם, מעוניין בגניזת התיק נגדו, אולם בפרקליטות נחושים להגיש כתב אישום, גם אם מרוכך. לכן, ההערכות הן כי בפרקליטות יסכימו לגבש עם פינטו הסדר טיעון, או לגבש כתב אישום חדש ומקל, בתנאי לשיתוף פעולה מצדו בחקירה.

עו"ד גדעון פישר, בא כוחו של ניצב מנשה ארביב, מסר אמש: "לאור הפרסומים הערב, אנו מבקשים להבהיר כי אין כל החלטה על חקירה פלילית. היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, טרם החליט בנושא זה. איננו מתייחסים לשמועות. כך נהגנו מתחילת הפרשה וכך נמשיך לנהוג. כאמור, היועץ המשפטי לממשלה הוא ורק הוא הגורם המוסמך לקבל החלטות מסוג זה. החלטה טרם התקבלה ובעת הזו מתקיים הליך בדיקה בלבד. ניצב ארביב לא התבקש להגיע ולו פעם אחת למסור עדותו בעל פה או בכתב בפני צוות הבדיקה". לדבריו, "ביקשנו מהיועץ המשפטי לממשלה ומפרקליט המדינה להציג בפני הצוות והגורמים האמונים על הבדיקה. אנו מאמינים שבקשתנו תסתייע בהקדם".

(עדכון ראשון: 21:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully