וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: החשדות נגד ניצב ארביב - מידע חדש שטרם נבדק

20.1.2014 / 0:01

גם בתום דיון עם בכירים בפרקליטות, טרם הוחלט אם לפתוח בחקירה פלילית נגד ארביב. על החשדות נגדו, שסיפק פינטו, אמר היועץ המשפטי לממשלה כי הם התקבלו בשבועות האחרונים

צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, טל אנגלדר; עריכה: יאיר דניאל

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מסר אמש (ראשון) התייחסות ראשונה לפרשת הרב פינטו. בהודעת משרדו נמסר כי הבדיקה שנעשית בנוגע לחומר המפליל, לכאורה, שסיפק הרב פינטו על ניצב מנשה ארביב, עוסקת במידע חדש שנמסר לרשויות האכיפה בשבועות האחרונים וטרם נבדק בעבר. עוד נמסר, כי בתום דיון שנערך בהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן ובכירים בפרקליטות, בשלב זה לא התקבלה החלטה אם לפתוח בחקירה פלילית נגד ארביב, וכי הוא טרם התבקש למסור את גרסתו.

פרשת הרב פינטו - כותרות אחרונות
מח"ש תבחן את אמינות החומר המפליל של פינטו על ארביב
פרקליט הרב פינטו: ”אם ברכה לא ייחקר - אין הסדר”
המפכ”ל: ”מי שלא יעמוד בנורמות - לא יהיה במשטרה”

מוקדם יותר הוחלט לדחות את הפגישה בין וינשטיין לנציגיו של הרב פינטו, משום ש"טרם הבשילו התנאים לקיומה", לפי גרסת היועץ המשפטי לממשלה. לטענת וינשטיין, אין קשר בין דחיית הפגישה לכך שקודם לכן התקיימה פגישה דומה עם נציגיו של ארביב. שעות אחרי הביטול המפתיע של הפגישה, התברר כי הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבמחלקה לחקירות שוטרים מבקשים תחילה לבחון את אמינות החומרים ה"מפלילים" לכאורה שהועברו נגד מפקד להב 433 ניצב מנשה ארביב על ידי אנשי הרב.

מנשה ארביב בתקופת ההשעיה רץ בפארק הירקון. דרור עינב
הטענות נגדו נבדקות. ארביב כפי שתועד אתמול/דרור עינב

כחלק מהבדיקה, ינסו במח"ש לברר אם אותם החומרים, שאמורים להציג ראיות לכך שהקצין הבכיר קיבל טובות הנאה מהרב, לא עברו מניפולציה. עוד יבדקו במשטרה אם הראיות "טופלו" על ידי הגורמים שהעבירו אותם לידי המחלקה לחקירת שוטרים. מסתמן שרק לאחר סיום הבדיקה, ולאחר שתתבהר אמינותם של החומרים - תתקיים הפגישה בין נציגי המדינה והפרקליטות לבין פרקליטיו של הרב פינטו.

מנגד, פרקליטו של ניצב ארביב, עו"ד גדעון פישר הציג אתמול במהלך פגישה עם וינשטיין וניצן את עמדתו של מרשו לפיה הוא לא קיבל דבר שיכול להיחשב כ"בעייתי" מטעם הרב פינטו. הוא גם ציין כי הקשר שקיים ארביב עם פינטו נבדק לפני מינויו לתפקיד ראש להב 433 ולא נמצא בו פסול. עוד נטען כי ארביב ניתק את הקשר עם הרב וסירב לחדשו כבר לפני שנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"פרשה מורכבת"

"מדובר בפרשה מורכבת המצדיקה בחינה מעמיקה ויסודית של כלל היבטיה", נמסר היום מדוברות משרד המשפטים בהתייחס לביטול הפגישה עם אנשי הרב. "בחינה זו מצריכה זמן נוסף בטרם יבשילו התנאים לפגישה כאמור - ועל כן, נעתר היועץ המשפטי לממשלה לבקשת הגורמים המעורבים בדבר במשרד המשפטים, והורה לדחות בינתיים את הפגישה".

איש העסקים לב לבייב, הרב יאשיהו פינטו וראש יחידת להב 433 ניצב מנשה ארביב. ינואר 2014. ספק 500
"פרשה שמצדיקה בחינה מעמיקה ויסודית". פינטו וארביב/ספק 500

גורמים המעורים בפרטי הפרשה אמרו כי הפגישה נדחתה דווקא משום שניצב ארביב טרם נחקר בגין החשדות העומדים נגדו, וזאת על אף שפרקליטיו של הרב הם אלו שכבר בתחילת הדרך ניגשו ליועץ המשפטי לממשלה עם עדויות המפלילות לכאורה את ארביב.

(עדכון ראשון: 22:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully