וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בדרום סודאן: מאות טבעו בסירה שנמלטה מהקרבות

סירה עמוסת נשים וילדים טבעה בנילוס. הקבוצה נמלטה מהעיר מלקאל, השער אל שדות הנפט הגדולים של המדינה, והמוקד החדש של הקרב בין נאמני הנשיא לסגנו

פליטים שנמלטו מהלחימה בעיר בור, דרום סודאן. ינואר 2014. AP
פליטים שנמלטו מהלחימה בעיר בור, במרפאה של "רופאים ללא גבולות", בשבוע שעבר/AP

חשש לחייהם של יותר מ-200 אזרחי דרום סודאן, שהמעבורת ששטו בה טבעה בנהר הנילוס. ככל הנראה, הספינה הייתה עמוסה יתר על המידה, בפליטים שנמלטו מהלחימה העזה בעיר מלקאל, בירת מדינת-המחוז הנילוס העליון.

דובר צבא דרום סודאן, פיליפ אגוור, אמר כי "קיבלנו דיווחים לפיהם בספינה היו בין 200 ל-300 בני אדם, בהם נשים וילדים". לדבריו, "כל הנוסעים טבעו".

האו"ם דיווח כי הבוקר התנהלו קרבות עזים בעיר. כוחות המורדים שיגרו מתקפה משולבת כדי להשתלט על מלקאל, השער אל שדות הנפט הגדולים של המדינה. השליטה בעיר החליפה ידיים כמה פעמים מאז פרוץ מלחמת האזרחים בדרום סודאן ב-15 בדצמבר 2013.

כוח שמירת השלום בעיר דיווח כי הוכפל מספרם של מבקשי המקלט במחנה האו"ם, והוא עומד כעת על 19 אלף. כ-400 אלף אזרחים נמלטו מבתיהם בדרום סודאן בחודש האחרון. הקרבות ניטשים בין הצבא, הנאמן לנשיא המדינה סלבה קייר לבין, מיליציות המזדהות עם סגנו לשעבר, ריק מאצ'אר.

אדיס אבבה מארחת שיחות שלום כדי לכונן הפסקת אש בין הצדדים. דרום סודאן היא המדינה הצעירה בעולם. היא הכריזה על עצמאות ב-2011, אחרי שהתנתקה מסודאן בתום סכסוך עקוב מדם.

חדשות נוספות מהעולם:
חמאס על הכוונת: הקרב החדש של השלטון הצבאי בקהיר
מדוע הביא ג'ון קרי תפוחי אדמה לשיחות השלום של סוריה?
הרומן הלוהט בארמון האליזה: "הנשיא הודה, זוגתו סולחת"
דיווח: צפויים מעצרים בפרשת החטיפה של מדלן מק'קאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully