וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום נערכים להסלמה: "כיפת ברזל" נפרשה גם באשדוד

26.12.2013 / 8:10

הסוללה מצטרפת לאלה שהוצבו בשדרות ובבאר שבע לקראת הידרדרות אפשרית במצב. גורם ביטחוני על הירי הלילה: "הפלסטינים מתעקשים לומר את המילה האחרונה, נשקול תגובתנו"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

(שר הביטחון יעלון, אתמול: ההסלמה קשורה למו"מ המדיני)

ממשיכים להתכונן להסלמה: סוללה נוספת של מערכת "כיפת ברזל" נפרשה הבוקר (חמישי) באשדוד, כחלק מהיערכות צה"ל להידרדרות המצב הביטחוני מול ארגוני הטרור והחשש מירי רקטות נוסף מכיוון רצועת עזה. זאת לאחר שאתמול הוצבו משגרים של כיפת ברזל בבאר שבע ובשדרות.

הבוקר התייחס גורם ביטחוני לשיגור הרקטה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון הלילה, ואמר כי לפלסטינים "יש תמיד נטייה בסבבים אלימים להתעקש לומר את המילה האחרונה, באמצעות ירי רקטה או פצצת מרגמה".

על אף שהרקטה התפוצצה בשטח פתוח, ומערכת "כיפת ברזל" שהעריכה את מסלול נפילתה לא הופעלה, היום תתקיים הערכת מצב בראשות שר הביטחון משה יעלון בלשכתו בקריה. ישתתפו בה הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי ובכירים נוספים. הם ידונו בין היתר באפשרות לתגובה על ירי הרקטה, אך בעיקר על צעדים עתידיים של ענישה. על הפרק – השיקולים להמשיך את סגירתו של מעבר כרם שלום.

עוד על ההסלמה בדרום:
שר הביטחון: נערכים להסלמה, פרשנו סוללות כיפת ברזל
ההרוג מגבול עזה הובא למנוחות: "לא דורשים נקמה"
ישראלי נהרג מאש צלפים סמוך לנחל עוז

הצבת כיפת ברזל בשדרות. דצמבר 2013. שי מכלוף
הרקטה התפוצצה בשטח פתוח. סוללת כיפת ברזל שהוצבה אתמול באזור שדרות/שי מכלוף

"נכון לעכשיו, סגירת מעבר כרם שלום היא עד להודעה חדשה, אף שאנחנו יודעים שהיום בצהריים אמורה תחנת הכוח שלהם להפסיק לעבוד", אמר הגורם הביטחוני. לדבריו, "המקום היחידי שמסוגל להכניס להם גז ודלק הוא כרם שלום. שוקלים להעביר מסר ברור ולהאריך את משך סגירת המעבר בזמן שהמנהרות שלהם סגורות. כמו כן, שוקלים אם להגיב על ירי הרקטה הלילה. התגובה הישראלית נשקלת".

יצוין כי אמש שוחחו גורמים ישראליים עם גורמי ביטחון מצריים במטרה להעביר מסר תקיף לחמאס, ולפיו ישראל תגיב בחריפות על כל התקפה. חמאס מצדו העביר מסרים, גם כן דרך המצרים, שכללו בקשה לפתוח מחדש את מעבר הסחורות. ההערכה היא שבצה"ל ימתינו להמשך היום, ואם לא יהיו שיגורי רקטות או ניסיונות לפגוע בכוחות צה"ל שמסיירים על הגדר, עשויה ישראל להבליג על שיגור הרקטה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully