וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסלמה בדרום: רקטה נורתה מהרצועה; נפלה בשטח פתוח

רמי שני

26.12.2013 / 0:54

אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון בשל ירי רקטה ששוגרה מרצועת עזה ונפלה בשטח פתוח. אין נפגעים ולא נגרם נזק

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

(שר הביטחון יעלון במהלך תרגיל של חטיבת גבעתי, אתמול)

ההסלמה באזור הדרום: אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה (חמישי) ביישובים ברחבי המועצה האזורית חוף אשקלון. האזעקה הופעלה בשל ירי רקטה ששוגרה מצפון רצועת עזה ונפלה בשטח פתוח. אין נפגעים ולא נגרם נזק. בתוך כך, על רקע ההתפתחויות באזור הדרום הוצבה הלילה סוללת כיפת ברזל באזור באר שבע. אמש אף הוצבה המערכת באזור שדרות.

עוד על המצב הביטחוני בדרום
יעלון: נערכים להסלמה, פרשנו סוללות כיפת ברזל
הרוג הפיגוע בעזה הובא למנוחות: "לא דורשים נקמה"
צעיר ישראלי נהרג מירי צלפים מעזה סמוך לנחל עוז

כמו כן, אתמול התייחס שר הביטחון משה יעלון להתפתחויות האחרונות באזור. בין השאר אמר יעלון כי ישראל נערכת לאפשרות של הסלמה בגבול הדרום. את הדברים אמר יעלון יממה לאחר הירי בגבול הרצועה שגבה את חייו של סאלח אבו-לטייף, ובצל התגברות אירועי הטרור בעזה וביהודה ושומרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל סמוך לרצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם לא יהיה שקט בצד שלנו, לא יהיה שקט ברצועת עזה", הבהיר יעלון בעוד צה"ל פרש אתמול מערכות של כיפת ברזל באזור שדרות. "יש הכנות אחרות שמא מישהו בצד השני יחשוב אחרת".

יעלון ביקר אתמול בתרגיל של חטיבת גבעתי בגב ההר יחד עם אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן ומפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף תמיר ידעי. "כמו שאתם רואים, אנחנו מתאמנים - ובמקביל עינינו צופיות לגזרות השונות ולרצועת עזה לאחר שאירע שם אירוע שהסתיים לצערנו באסון", אמר. יעלון חזר על עמדת ישראל לפיה חמאס הוא הריבון בעזה, והוא האחראי למתרחש שם. "אנחנו מצפים ממנו שיטיל את מרותו גם על אנשיו - אולם במידה ולא יעשה זאת, אנחנו נמשיך להגיב כפי שהגבנו אתמול בצורה חריפה".

הצבת כיפת ברזל בשדרות. דצמבר 2013. שי מכלוף
סוללת כיפת ברזל שהוצבה אתמול באזור הדרום/שי מכלוף

אף שהתייחס לתקיפות האחרונות בתור "פיגועי אווירה", שכן הן לא תוצר של התארגנות מסודרת – הטיל יעלון את האחריות על ההנהגה הפלסטינית. "ברור לנו שהפיגועים האלו הם פרי הסתה, שמי שאחראית עליה היא הרשות הפלסטינית. היא מחנכת לשנאת ישראל, ולצערנו נצטרך להתמודד עם זה", אמר שר הביטחון שהוסיף כי המצב כעת בגדה, בכל הנוגע לפעולות טרור הוא "לא שקט".

שלשום בבוקר נהרג אבו-לטייף, תושב רהט בן 22, מירי צלפים בזמן שעסק בעבודות תחזוקה של גדר המערכת בצפון רצועת עזה. מדובר בהרוג הראשון מאז מבצע "עמוד ענן" מירי שמקורו ברצועה. לאחר תקרית הירי, שאירעה באזור נחל עוז, פונה אבו-לטייף באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ושם מת מפצעיו. בעת שנפגע עסק אבו-לטייף בעבודות ניקוי במקום.

כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת באזור נחל עוז לאחר פיגוע הירי, 24 בדצמבר 2013. רויטרס
ג'יפים של צה"ל סמוך לגדר המערכת, שלשום/רויטרס

בעקבות פיגוע הירי תקף צה"ל מטרות ברצועת עזה. בתקיפה השתתפו כלי טיס של חיל האוויר, טנקים וכוחות חי"ר. מדובר צה"ל נמסר כי המטרות שהותקפו הן אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתית טרור בדרום הרצועה, מוקד פעילות טרור ותשתית טרור במרכז הרצועה וכן שתי תשתיות טרור בצפון הרצועה. עוד נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכי מטוסי חיל האוויר שבו בשלום לבסיסם. במקביל, כוח של צה"ל זיהה שני פלסטינים מתקרבים לגדר המערכת בצפון הרצועה סמוך לזיקים. הכוח פתח באש וזיהה פגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully