וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: נערכים להסלמה, פרשנו סוללות כיפת ברזל

יעלון ביקר בתרגיל של חטיבת גבעתי והבהיר: "אם לא יהיה שקט בצד שלנו, לא יהיה שקט ברצועת עזה". הוא הזהיר את חמאס שאם לא יטיל מרותו על אנשיו, יימשכו התקיפות של צה"ל

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

יממה אחרי הירי בגבול הרצועה שגבה את חייו של סאלח אבו-לטייף, ובצל התגברות אירועי הטרור בעזה וביהודה ושומרון - אמר אחר הצהריים (רביעי) שר הביטחון משה יעלון כי ישראל נערכת לאפשרות של הסלמה.

"אם לא יהיה שקט בצד שלנו, לא יהיה שקט ברצועת עזה", הבהיר יעלון בעוד צה"ל פרש היום מערכות של כיפת ברזל באזור שדרות. "יש הכנות אחרות שמא מישהו בצד השני יחשוב אחרת".

יעלון ביקר היום בתרגיל של חטיבת גבעתי בגב ההר יחד עם אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן ומפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף תמיר ידעי. "כמו שאתם רואים, אנחנו מתאמנים - ובמקביל עינינו צופיות לגזרות השונות ולרצועת עזה לאחר שאתמול אירע שם אירוע שהסתיים לצערנו באסון", אמר. יעלון חזר על עמדת ישראל לפיה חמאס הוא הריבון בעזה, והוא האחראי למתרחש שם. "אנחנו מצפים ממנו שיטיל את מרותו גם על אנשיו - אולם במידה ולא יעשה זאת, אנחנו נמשיך להגיב כפי שהגבנו אתמול בצורה חריפה".

אף שהתייחס לתקיפות האחרונות בתור "פיגועי אווירה", שכן הן לא תוצר של התארגנות מסודרת – הטיל יעלון את האחריות על ההנהגה הפלסטינית. "ברור לנו שהפיגועים האלו הם פרי הסתה, שמי שאחראית עליה היא הרשות הפלסטינית. היא מחנכת לשנאת ישראל, ולצערנו נצטרך להתמודד עם זה", אמר שר הביטחון שהוסיף כי המצב כעת בגדה, בכל הנוגע לפעולות טרור הוא "לא שקט".

עוד בנושא ההסלמה הביטחונית:
השוטר שנדקר בפיגוע מדבר: רוצה להגיע הביתה
הפיצוץ בבת ים: הייאוש הפלסטיני יוצא מכלל שליטה
בצה”ל מעריכים: ההסלמה בעזה - בשל המשבר הכלכלי

בתשובה לשאלת כתבים אם יש קשר בין הפיגועים להליך המדיני המקרטע, אמר יעלון כי "הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה". "שנת 2012 הייתה שנה עם פחות פיגועים ונפגעים, והחודשים האחרונים הם חודשים שיש בהם יותר פיגועים נפגעים. הדבר פשוט: ברגע שהנושא הישראלי-פלסטיני עולה - לצערי הוא עולה באופן שיש בו הסתה כלפינו, וזה הגורם העיקרי לפיגועים. וכן, זה קשור לתהליך המדיני".

גם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס היום להסלמה הביטחונית - הן בגדה המערבית והן ברצועת עזה. במהלך ביקור בבית החולים שערי צדק בירושלים שם מאושפז רמי רביד - השוטר שנפצע בפיגוע הדקירה שאירע שלשום ביישוב אדם בבנימין, אמר: "זה אירוע חמור מאוד שמצטרף לרצף של אירועי טרור בימים האחרונים. ראינו זאת בבת ים ובגדר בעזה אתמול. בתקופה האחרונה יש עלייה באירועים שמסווגים על ידנו כטרור עממי", אמר דנינו. לדברי המפכ"ל, "בתקופה האחרונה הערכנו שברגע שיתחיל משא ומתן מדיני - נחווה עלייה באירועים אלה, של גורמים קיצוניים שמתנגדים לכך".

גורמים מדיניים וביטחוניים מעבירים מאז שעות הלילה מסרים תקיפים לחמאס דרך מצרים, ולפיהם אם יימשך הירי מעזה וייפגעו אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל, ישראל תגיב באופן נרחב לאורך כל הרצועה. חמאס מצדו החל להעביר מסרים, גם כן דרך המצרים, שכללו בקשה לפתוח מחדש את מעבר כרם שלום. ישראל השיבה לכך באמצעות המצרים כי סגירת המעבר היא עד להודעה חדשה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בתרח"ט גבעתי בהר קידה. דצמבר 2013. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
יעלון ותורג'מן בתרגיל/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully