וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא נאפשר לאיראן את היכולת לפתח גרעין"

ראש הממשלה אמר בוועידת הליכוד כי לא יסתפק בכך שלטהראן לא יהיו פצצות גרעין. "בוחר מילותיי בקפידה", אמר. באו"ם אומצה החלטה איראנית - שגריר ישראל תקף: "מחזה אבסורד"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק
בנימין נתניהו בוועידת הליכוד. גני התערוכה, תל אביב. דצמבר 2013. דרור עינב
נתניהו הערב/דרור עינב

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) בוועידת הליכוד לתכנית הגרעין של איראן, ואמר כי ישראל לא תאפשר לטהראן לפתח יכולת צבאית גרעינית. "אני בוחר את מילותי בקפידה", אמר נתניהו, "פירוש הדבר הוא שלא רק שאיננו מוכנים להשלים עם מצב שלאיראן יהיו פצצות גרעין, אלא שאנחנו נמנע מאיראן להגיע ליכולת לייצר פצצות גרעין. אני אומר את זה כי אם לא עושים את ההבחנה הזאת, איראן עלולה להגיע להיות מדינת סף גרעינית, שיכולה להיות מאוד קרובה לייצור ולהרכבת פצצה, ואז היא תזנק. איננו מוכנים להשלים עם זה".

בתוך כך, אימצה היום העצרת הכללית של האו"ם אימצה היום (רביעי) החלטה שיזמה איראן, בנושא "עולם חופשי מאלימות" ומקיצוניות, ושגריר ישראל רון פרושאור לא נותר אדיש. "הדבר דומה לרוצח סדרתי המרצה לעולם על קדושת החיים", אמר פרושאור, שכינה זאת "מחזה אבסורד" מצד "המדינה תומכת הטרור המובילה בעולם, האחראית לפיגועים מתאילנד ועד בולגריה".

כותרות אחרונות בנושא האיראני
איראן מאיצה ברוסיה: "לקדם את עסקת ה-S-300"
קרי מודה: ספק אם נשיג הסכם כולל עם איראן
נתניהו: "איראן גרעינית תשנה את פני ההיסטוריה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מחזה אבסורד". רון פרושאור/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה האיראנית קוראת למיגור האלימות בין מדינות, ולפעילות נגד גופים קיצוניים וארגוני טרור. "איראן היא המפרה הגדולה ביותר של זכויות אדם בעולם", השיב פרושאור. "גורמי אופוזיציה מוצאים להורג, נשים נסקלות באבנים ועיתונאים נשלחים למאסר", הסביר. לדבריו, "איראן עושה באו"ם שימוש ציני לכסות על הטרור שהיא מפיצה בעולם".

ההחלטה האיראנית באו"ם מצטרפת לשורה של יוזמות והתבטאויות של גורמים באיראן מאז בחירתו של רוחאני, שנועדה להציג לעולם פנים מתונות. בסוף השבוע האחרון צייץ נשיא איראן, חסן רוחאני, בחשבון הטוויטר שלו: "מדינות התומכות בטרור חייבות לתת על כך את הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully