וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר מדיני: דיפלומטית הודית הופשטה בניו יורק

סגנית הקונסול ההודי בארה"ב "נעצרה באלימות" בטענה שלא שילמה כראוי לעוזרת משק. בניו דלהי זועמים: השעו את הוויזות לבכירים האמריקנים וזימנו את השגרירה לשיחת נזיפה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ניו דלהי נגד וושינגטון: הודו פתחה ב"מתקפה דיפלומטית" חריפה נגד ארצות הברית, במטרה לתבוע את עלבונה על מעצרה של דיפלומטית הודית. דוויאני קוברגדה בת ה-39, סגנית הקונסול הכללי בניו יורק, נעצרה ביום חמישי האחרון באמצע הרחוב, לעיני העוברים ושבים, בשעה שהביאה את בתה לבית הספר שבו היא לומדת בעיר האמריקנית. היא נאזקה ונעשה עליה חיפוש גופני, ולטענת ההודים הושמה בתא מעצר יחד עם מכורים לסמים ונלקחו ממנה דגימות DNA.

לטענת התביעה בארצות הברית, קוברגדה שילמה לעוזרת הבית ההודית שלה סכום נמוך יותר משכר המינימום הנהוג במדינה, על אף שהיא עצמה טוענת כי שילמה לה 4,500 דולרים בחודש. בתקשורת ההודית דווח כי הרשויות מייחסות לה הונאה בתחום הוויזות. קוברגדה, העובדת בשירות החוץ ההודי מאז 1999, הכחישה את המיוחס לה ושוחררה בערבות של 250 מיליון דולרים.

עוד חדשות מהעולם:
נקמתו החולנית של הפורץ: השתחרר – ואנס המתלוננת
לבנון: "הרוג ופצועים" בפיצוץ ליד עמדת חיזבאללה
שופט פדרלי פסק: מעקבי ה-NSA מנוגדים לחוקה

בהודו לא איחרו להגיב למה שכינו שם "השפלה". היום (שלישי) דרשה הממשלה מוושינגטון להחזיר את כל התעודות שהונפקו לדיפלומטים המוצבים בהודו – צעד שעלול לבשר על הסרת החסינות הדיפלומטית שלהם. כמו כן, היא הודיעה על ביטולם של אישורי המעבר בנמלי התעופה ההודיים לכל הסגל הדיפלומט האמריקני. בנוסף, היא דרשה לקבל לידיה פירוט על משכורותיהם של על אזרחיה העובדים בקונסוליות האמריקניות, והשעתה את ההיתרים המיוחדים שניתנו לשגרירות האמריקנית, בהם זה הקשור להחזקת משקאות אלכוהוליים. אם לא די בכך, כצעד סמלי כנראה הסירו הרשויות את כל המחסומים סביב השגרירות האמריקנית בבירה ההודית, והותירה שם רק את מעגל האבטחה המצומצם ביותר.

מפגינים מול הקונסוליה האמריקנית בהיידראבד במחאה על מעצר דיפלומטית הודית בניו יורק. 16 בדצמבר 2013. AP
האב הגדיר את היחס לבתו "דוחה" הפגנה מחוץ לקונסוליה האמריקנית בהיידראבאד שבדרום הודו במחאה על מעצרה של קוברגדה, אתמול/AP

כבר בשבוע שעבר זימנה שרת החוץ ההודית סוג'טה סינג את השגרירה האמריקנית בהודו ננסי פאוול, והביעה בפניה את מחאתה. אתמול ביטלה דוברת ה"לוק סאבהה" – הבית התחתון של הפרלמנט ההודי – פגישה עם משלחת של חמישה חברי קונגרס אמריקנים בשל התקרית הדיפלומטית, והיום ביטל גם השר לביטחון הפנים סושילקומאר שינדה פגישה שתוכננה עמם, גם כן כצעד מחאתי. ככל הנראה, מאותה סיבה לא נועד איתם גם היועץ לביטחון לאומי של הודו, שנקר מנון. מנון תיאר את המעצר כ"נבזי וברברי".

אמש התייחסה לנושא סגנית דוברת משרד החוץ בוושינגטון, מארי הארף. היא אמרה כי לאחר מעצרה של קוברגדה, ננקטו נגדה "הליכים סטנדרטיים". השר ההודי לענייני חוץ, סלמן חורשיד, טען כי "סוגיות גדולות יותר" מעורבות במקרה, אולם לא פירט.

הבוקר התראיין אוטאם קוברגדה, אביה של "כוכבת הפרשה", ברשת הטלוויזיה "טיימס נאו". האב הגדיר את היחס לבתו "דוחה". "כאב, אני חש פגוע", אמר. הוא הוסיף כי "כל המשפחה שלנו בטראומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully