וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: "הרוג ופצועים" בפיצוץ ליד עמדת חיזבאללה

17.12.2013 / 7:49

מכונית תופת שנשאה 50 ק"ג חומר נפץ התפוצצה באזור בעלבכ במזרח המדינה. לא ברור מי עומד מאחורי המעשה, אולם לנוכח הקרבה לגבול סוריה ייתכן כי קיצונים סונים אחראים לו

חיילים לבנונים ליד מכונית תופת שהתפוצצה סמוך לעמדת חיזבאללה בבעלבכ. 17 בדצמבר 2013. רויטרס
חיילים לבנונים ליד המכונית השרופה, הבוקר ליד בעלבכ/רויטרס

לפחות אדם אחד נהרג לפנות בוקר (שלישי) בהתפוצצות מכונית תופת סמוך לעמדת חיזבאללה ליד הכפר סבובה, באזור בעלבכ שבמזרח לבנון. מקור ביטחוני מקומי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הפיצוץ גרם להרוגים ולפצועים, אך לא ידע לנקוב במספרם. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי נהג המכונית נהרג, וכי שני בני אדם נוספים נפצעו. ברשת "אל-מנאר" השייכת לחיזבאללה נאמר כי היו נפגעים באירוע, וכי המכונית נשאה 50 קילוגרמים של חומרי נפץ. לפי שעה לא ברור מי עומד מאחורי הפיצוץ, אך לנוכח הקרבה לגבול עם סוריה, עולה חשד כי גורמים סוניים קיצוניים הם האחראים לו.

"הפיצוץ אירע בסביבות 4:00 לפנות בוקר ליד עמדת חיזבאללה בסבובה", אמר המקור. "הפיצוץ גרם להרוגים ולפצועים", הוסיף. תושבי האזור דיווחו כי שמעו קולות של אמבולנסים שמיהרו לזירת האירוע. בסוכנות הידיעות הלבנונית הממלכתית דווח כי המכונית התפוצצה לאחר שאש נפתחה לעברה מעמדת חיזבאללה. לפי דיווח זה, המכונית התפוצצה בעקבות הירי, או כתוצאה מהפעלת המטען שהיה במכונית.

בחודשים האחרונים היו כמה פיגועים נגד יעדים בשליטת חיזבאללה ושליחים של ארגון הטרור בבירה ביירות וכן באזור הבקעא במזרח המדינה.

לפני כחודש התפוצצו שני מחבלים מתאבדים מול השגרירות האיראנית בביירות, ו-23 בני אדם נהרגו. ככל הנראה, הדבר קשור למעורבותו של חיזבאללה במלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה השכנה. בסוריה אלפי לוחמים של חיזבאללה, ואלה נאבקים לצד צבא סוריה למען המשך שלטונו של הנשיא בשאר אסד. סיעת "העתיד" הלבנונית, הנחשבת למתנגדת לחיזבאללה, גינתה את המתקפה הכפולה ומסרה כי "יש לעצור ולהביא לדין את האחראים לפשע הנוראי הזה". גורמים בסיעה יצאו נגד חיזבאללה, וטענו כי "השתתפותם של לוחמי חיזבאללה בקרבות בסוריה הוא האיום האמיתי ללבנון, ומאפשרת לארגונים חמושים אחרים להוציא לפועל מתקפות באזור".

עוד מהנעשה בלבנון:
חייל צה"ל נהרג מירי חייל לבנוני
פרשנות / חיזבאללה לא רוצה הסלמה, אך ספק אם השקט יישמר
בכיר חיזבאללה חוסל בביירות: "ישראל אשמה"

חיילים לבנונים ליד מכונית תופת שהתפוצצה סמוך לעמדת חיזבאללה בבעלבכ. 17 בדצמבר 2013. רויטרס
חיילים לבנונים ליד מכונית תופת שהתפוצצה סמוך לעמדת חיזבאללה בבעלבכ. 17 בדצמבר 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully