וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חיזבאללה חוסל בביירות: "ישראל אשמה"

4.12.2013 / 8:41

ארגון הטרור הודיע כי מתנקשים ירו למוות בחסאן הולו א-לקיס, מבכירי מערך הרקטות. "האויב יישא במלוא האחריות על הפשע הפחדני הזה", הזהירו. ישראל: האשמות אוטומטיות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

חיזבאללה דיווח הבוקר (רביעי) כי אחד מראשי מערך הרקטות של הארגון, חסאן הולו א-לקיס, חוסל בחצות הלילה ביריות מחוץ לביתו ברובע הדאחייה, לטענתו על ידי ישראל. בהודעה שפרסם הארגון, טען חיזבאללה כי א-לקיס חוסל מול ביתו בשכונת סנט תרז שבאזור הדאחייה, בשעה ששב מהעבודה. תחנת הרדיו "קול לבנון" דיווחה כי לקיס נורה חמש פעמים בראשו ובצווארו כשהחנה את מכוניתו בתוך חניון תת-קרקעי מתחת לביתו. בדיווחים נוספים נאמר כי שלושה בני אדם ביצעו את החיסול. בהודעה האשים חיזבאללה "את האויב הישראלי", שלדבריו ניסה פעמים רבות בעבר לחסל את א-לקיס. "האויב יישא במלוא האחריות על הפשע הפחדני הזה, ועל הניסיונות החוזרים ונשנים לפגוע בראשי חיזבאללה", נכתב בהודעה. בדיווחי הארגון נאמר כי בנו של לקיס נהרג במלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006, וכי הוא עצמו הצטרף לארגון כבר בנערותו. הוא צפוי להיקבר אחר הצהריים בבעל בק.

עוד על ארגון הטרור הלבנוני:
נסראללה: ישראל לא תתקוף באיראן ללא אישור מארה"ב
ניגריה: פעילי חיזבאללה זוכו מתכנון פיגוע נגד ישראל
כך נכשלה המזימה לרצוח את השגריר האיראני בביירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסאן הולו א-לקיס, שלפי הדיווח חוסל בביירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

האזור שבו חוסל לקיס, לפי הודעת חיזבאללה

חיזבאללה אינו נוהג לפרסם הודעות יוצאות דופן מעין אלה והוא גם אינו נוטה להאשים מידית את ישראל. עם זאת, אין עדיין ודאות שישראל אכן קשורה לחיסול. לאחרונה התרחשו פיגועים נגד מטרות של חיזבאללה ובכלל זה מכוניות תופת ופיגועי התאבדות נגד מטרות איראניות בביירות. מכאן שייתכן שמי שעומד מאחורי החיסול קשור דווקא לקבוצות הסוניות הקיצוניות שתקפו לאחרונה יעדים שיעיים בביירות, או לחלופין לקרבות שמנהל חיזבאללה בסוריה. חיזבאללה עצמו הזהיר את בכיריו מפני כוונה של קבוצות סוניות לפגוע בהם. ההודעה יוצאת הדופן של חיזבאללה כללה את תמונתו של לקיס, שלא היה מוכר בציבור הרחב.

דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, אמר לסוכנות הידיעות AP בתגובה לטענות חיזבאללה, כי לישראל "אין דבר וחצי דבר עם התקרית. ההאשמות האוטומטיות האלה הן רפלקס מולד של חיזבאללה. הם לא צריכים ראיות או עובדות, הם פשוט מאשימים את ישראל בכל דבר".

רק לפני כשבועיים החרידו שני פיצוצים אדירים את ביירות, סמוך לשגרירות האיראנית בשכונת נג'אח. 25 בני אדם נהרגו וכ-150 נפצעו באירועים. ההערכה היא כי המחבלים ניסו להתנקש בשגריר האיראני בלבנון, גזנפר רוקאן אבאדי. אחד מהם, כך אישרו הרשויות במדינה, הוא פלסטיני. עם זאת, מיהר חיזבאללה להאשים גם במהלך זה את ישראל. "המטרה היא להמשיך להרוג, להחריב וליצור כאוס", אמר יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, מוחמד רעד. "הברית הישראלית-מערבית מובילה את הפרויקט הזה והאינטרסים שלהם תואמים את אלה של משטרים מסוימים באזור ושל קבוצות קיצוניות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכונית שבה נסע לקיס טרם חוסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול העניק מזכ"ל הארגון חסן נסראללה ראיון לערוץ הלבנוני OTV, ובו התייחס להסכם של המעצמות עם איראן. הוא אמר כי אחת התוצאות שההסכם ביקש להשיג היא צמצום האפשרות של מלחמה, "אך אינני יכול לומר שזה (ההסכם) חיסל את האפשרות הזו". בראיון טען נסראללה כי "ישראל אינה מסוגלת לתקוף באיראן ללא אור ירוק מארצות הברית".

בחודש שעבר נאם נסראללה בכינוס דתי גדול בביירות לרגל חג העשורה, בהופעה פומבית נדירה מחוץ לבונקר שבו הוא מסתתר בבירה הלבנונית וכשהוא תחת אבטחה כבדה של צבא לבנון. נסראללה טען אז כי ישראל "מרוצה" מהמצב הנוכחי במזרח התיכון. "המדינה העברית עושה כל שביכולתה על מנת שהמדינות באזור ייכנסו למלחמה", אמר. הוא הוסיף כי "ישראל רוצה מלחמה באזור – מלחמה שתשמור על ביטחונה". בנאומו טען נסראללה כי ארגונו מסוגל לעשות "הרבה דברים" נגד הריגול הישראלי בלבנון. "לא עשינו דבר כרגע על מנת שלא יאשימו אותנו שפעלנו לפני המדינה. הממשלה חייבת לקחת אחריות, ואם יש צורך בעזרה שלנו – אנחנו מוכנים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully