וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: ישראל לא תתקוף באיראן ללא אישור מארה"ב

מזכ"ל חיזבאללה נסראללה הודה שהסנקציות "הרעידו" את המצב הכלכלי ברפובליקה האיסלאמית אך טען שישראל וארה"ב לא יכולות להפיל את המשטר בטהראן. "האמריקנים לא רוצים מלחמה"

למעלה משבוע אחרי חתימת הסכם הביניים בין איראן למערב, מגיעה גם תגובת חיזבאללה: מזכ"ל הארגון המקורב למשטר האייתללות, חסן נסראללה, אמר הערב (שלישי) כי אחת התוצאות שההסכם ביקש להשיג היא צמצום האפשרות של מלחמה, "אך אינני יכול לומר שזה (ההסכם) חיסל את האפשרות הזו". בראיון לערוץ הלבנוני OTV, טען נסראללה כי "ישראל אינה מסוגלת לתקוף באיראן ללא אור ירוק מארצות הברית".

נסראללה התייחס למעורבות הצבאית של ארצות הברית במדינות האזור ולתקיפות הישראליות, ואמר: "המלחמות שהם נלחמו בעיראק נכשלו, באפגניסטן הם הגיעו למבוי סתום והמלחמות בלבנון ובעזה הביסו את תכנית המזרח התיכון החדש, וכעת הם נכשלו בסוריה". לדבריו, ישראל וארצות הברית "אינן מסוגלות להפיל את המשטר באיראן, אבל אינני יכול לטעון שהן לא הצליחו להרעיד את המצב הכלכלי שלה".

ההסכם עם איראן - סיקור מיוחד:
המחקר שמציג: כך תגיב איראן לתקיפה ישראלית
אולמרט: נתניהו הכריז מלחמה על הממשל האמריקני
נשיא איראן רוחאני: אין סיכוי שנפרק את מתקני הגרעין

בנימין נתניהו וברק אובמה במהלך פגישתם בבית הלבן. רויטרס
ישראל לא תפעל ללא ארה"ב? אובמה ונתניהו/רויטרס

הוא הסביר כי הבכירים האמריקנים בעצמם הבהירו שפניהם אינם למלחמה. "לפני כמה ימים אמר הרמטכ"ל האמריקני שהיכולות של צבא ארצות הברית נמצאות בשפל זה עשורים, וזה אומר שהאמריקנים מתמודדים עם מצב חדש ושהם אינם מעוניינים במלחמה", אמר. לדבריו, שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי "היה ברור כשאמר שארצות הברית עייפה ממלחמות ואינה מעוניינת במלחמה חדשה".

בחודש שעבר נאם נסראללה בכינוס דתי גדול בביירות לרגל חג העשורה – בהופעה פומבית נדירה מחוץ לבונקר בו הוא מסתתר בבירה הלבנונית, לראשונה מאז חודש אוגוסט, תחת אבטחה כבדה של צבא לבנון. נסראללה טען כי ישראל "מרוצה" עם המצב הנוכחי במזרח התיכון. "המדינה העברית עושה כל שביכולתה על מנת שהמדינות באזור ייכנסו למלחמה. ישראל רוצה מלחמה באזור – מלחמה שתשמור על ביטחונה", הוסיף. בנאומו, הוא טען כי ארגון חיזבאללה מסוגל לעשות "הרבה דברים" נגד הריגול הישראלי בלבנון. "לא עשינו דבר כרגע על מנת שלא יאשימו אותנו שפעלנו לפני המדינה. הממשלה חייבת לקחת אחריות, ואם יש צורך בעזרה שלנו – אנחנו מוכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully