וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נכשלה המזימה לרצוח את השגריר האיראני בביירות

מניין ההרוגים בפיגוע הכפול עלה ל-25. החוקרים גילו כיצד פזיזותו של המחבל הראשון הכשילה את המחבל השני, וכנראה הצילה את חיי המטרה. דיווח: חיזבאללה הוזהר לפני הפיגוע

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שני המחבלים המתאבדים שהתפוצצו בביירות ניסו לרצוח את שגריר איראן בלבנון, גזנפר רוקאן אבאדי. מניין ההרוגים, בפיגוע הכפול שלשום בשכונת נג'אח, עלה ל-25.

לפי דיווחים של "מקלאצ'י" ו"וול סטריט ג'ורנל", חקירת הפיגוע וראיונות שקיימו כוחות הביטחון המקומיים עם עדי ראייה, חושפים כיצד נכשלו שני המחבלים המתאבדים במאמצם להגיע אל השגריר. המחבל הראשון, שרכב באופנוע, היה אמור לפלס את הדרך אל מתחם השגרירות עבור המחבל השני, שנהג במכונית ממולכדת.

בתחילה, העריכו החוקרים כי המחבל הראשון התפוצץ עם האופנוע מול שערי השגרירות. החקירה העלתה כי המחבל ירד מהאופנוע, רץ לעבר המבנה והתפוצץ באמצע הדרך. הוא הרג ארבעה מאבטחים. אחרי הפיצוץ, נהג משאית לחלוקת מים נמלט בבהלה, ונטש את המכונית מול הכניסה לשגרירות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שגריר איראן בביירות, גזנפר רוקאן אבאדי, מקבל אבלים אחרי הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
אנשי חיזבאללה בזירת הפיגוע מול שגרירות איראן. ביירות, 20 בנובמבר 2013. רויטרס
אנשי חיזבאללה וחוקרי משטרה בזירת הפיגוע, אמש/רויטרס

המחבל השני, שהגיע מצדו השני של הרחוב, לא הצליח להגיע אל הכניסה, שהייתה חסומה. הוא התנגש במשאית כמה פעמים, בניסיון להזיז אותה מהכניסה. המאבטחים האיראניים ירו לעברו, והוא נאלץ לפוצץ את המכונית הממולכדת, במרחק גדול יותר מהבניין מאשר תכנן.

זו הפעם הראשונה ששגרירות מותקפת בשטח לבנון מאז פיגוע ההתאבדות בשגרירות ארה"ב בביירות ב-1983, בו נרצחו 63 בני אדם, רבים מהם סוכני סי-איי-אי.

הארגון הסוני שקיבל אחריות על הפיגוע, "גדודי עבדאללה עזאם", טוען כי מדובר בנקמה באיראן ובחיזבאללה על תמיכתכן במשטר הסורי. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", הארגון ביצע בעבר מתקפות בלבנון, אך מעולם לא ביצע פיגוע בסדר גודל שכזה.

העיתון הלבנוני "א-ספיר" כי שירותי ביון מערביים הזהירו בשבועיים האחרונים את ממשלת לבנון מפני מתקפת טרור נגד מוסדות הקשורים לחיזבאללה. האזהרה, שהועברה לחיזבאללה, כללה הקלטה של אדם סעודי הקשור לאל-קאעדה, מנסה לתאם פיגוע עם "גדודי עבדאללה עזאם". לפי הדיווח, חלקים באזהרה לא זכו לתשומת לב בשל בלבול לגבי תוכנה. בתוך כך, ערב הסעודית הורתה לאזרחיה לעזוב את לבנון מחשש לאלימות.

לקריאה נוספת
פרשנות: המתאבדים מטביעים את איראן בבוץ הלבנוני
הדיווח המקורי || 23 הרוגים בפיגוע ליד שגרירות איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully