וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על "חוק העמותות": לא מוכנים שירקו לנו בפרצוף

16.12.2013 / 21:24

יו"ר הבית היהודי גיבה את חברת סיעתו איילת שקד שיזמה את ההצעה להגביל תרומות ממדינות זרות לעמותות ישראליות, וטען: "לא מוכן שחיילים יסתובבו עם עורכי דין צמודים"

צלמים זמניים מורשים

(צפו: איילת שקד מתראיינת בתכנית "חי בכנסת")

שר הכלכלה, נפתלי בנט, התייחס היום (שני) ל"חוק העמותות" שיזמה חברת סיעתו, איילת שקד, ואמר כי "המזוכיזם הזה חייב להיפסק. זהו חוק חשוב מאין כמותו על היכולת של מדינת ישראל לשמור על חייליה ועל הריבונות שלה. זה חוק העמותות האנטי-ישראליות. הייתי הולך יותר רחוק מהטלת 45% מס. אנחנו לא מוכנים שירקו לנו בפרצוף במימון זר וגם יקבלו הטבת מס".

עוד בוואלה! חדשות:
חוזרים לשגרה: הלימודים בירושלים יתחדשו מחר ב-10:00
מבקר המדינה יבדוק את הוצאות בית הנשיא
5,000 בתים ברחבי הארץ ללא חשמל כבר ארבעה ימים

בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי בכנסת אמר יו"ר המפלגה בנט כי "בבית משפט בספרד הגיש עורך דין מארגון עדאללה חוות דעת שמסבירה מדוע שבעה בכירים ישראלים הם פושעי מלחמה. הארגון הזה גם האשים את צה"ל בפשעים נגד האנושות ובפשעי מלחמה ואף כיכב בדוח גולדסטון 38 פעמים מהצד האנטי ישראלי. אותו ארגון שפועל נגד חיילי צה"ל יומם ולילה, שפועל לקדם חרם נגד מדינת ישראל, אנחנו, ציבור משלמי המסים מממנים אותו דרך הטבות מס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"אנחנו לא מוכנים שירקו לנו בפרצוף במימון זר וגם יקבלו הטבת מס". נפתלי בנט/מערכת וואלה, צילום מסך

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול את הצעת החוק, שיזמה שקד בשיתוף עם ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), המגבילה מתן תרומות ממדינות זרות לעמותות ישראליות. החוק השנוי במחלוקת מבקש להטיל מס בגובה 45% על תרומות של מדינות זרות לעמותות הפועלות בישראל, אם במטרותיהן או במעשיהן יש אחד מן העניינים הבאים: קריאה להעמדה של חיילי צה"ל לדין בערכאות בינלאומיות, קריאה לחרם, משיכת השקעות או סנקציות על מדינת ישראל או על אזרחיה, שלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בכוונתה להגיש ערר. ציפי לבני/מערכת וואלה, צילום מסך

שרת המשפטים, ציפי לבני, כבר הודיעה כי תגיש ערר על הצעת החוק שלמעשה עשויה "לקבור" אותו. בנט התייחס לכך בפתח דבריו וקרא לחברי התנועה לתמוך בהצעת החוק. "לא משנה מה הדעה הפוליטית, זה לא חוק נגד עמותות שמאל", הוסיף. "אני לא רואה קשר בין העמותות הקיצוניות לבין השמאל הציוני, ואני לא מבין למה השרים לבני, לפיד וגרמן - שהם מהשמאל הציוני, מגישים ערר נגד חוק שנועד להגן על חיילי צה"ל", אמר בנט. לדבריו, "כולנו פה חיילי צה"ל, צריך לתת רוח גבית לחיילי צה"ל ולא להפקיר אותם לעמותות נגד חיילי צה"ל כמו עדאללה. אני לא מוכן שחיילים יצטרכו להסתובב עם עורכי דין צמודים".

"ההצעה מרוככת"

בסיום דבריו אמר השר מהבית היהודי: "זה מזכיר לי שחקן שרץ הפוך במגרש, מבקיע גול עצמי ואז מתלונן שהקבוצה שלו מפסידה. אנחנו צריכים להילחם במלחמת הסברה בינלאומית. אני קורא לשרים לבני לפיד וגרמן – תסירו את הערר, הוא לא במקום ונחזור להגן על חיילי צה"ל".

גם ח"כ שקד התייחסה לעניין בתכנית "חי בכנסת", וטענה כי הצעת החוק הנוכחית "מרוככת יותר מאשר בעבר", ואף יעבור שינוי בהתאם לדרישות ועדת השרים לחקיקה - הסעיף המחיל את החוק על מעשיהם של חברי הנהלת עמותות ירד, כך שהגבלות החוק יחולו רק על מטרות העמותה.

לדבריה, היא מצפה מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להכניס את החוק להליך חקיקה ולא לאפשר לשרת המשפטים לבני "לקבור" אותו בוועדת השרים לחקיקה. "כשחוק עובר תהליך חקיקה, מכניסים שינויים לחוק, והחוק הזה מספיק חשוב כדי שהוא ייכנס לתהליך חקיקתי", אמרה. שקד התייחסה לאמירתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לפיהם יש לשקול בעתיד לערוך שינויים בקואליציה: "הקואליציה יציבה בסך הכול. אני חושבת שמפלגות הקואליציה יכולות להמשיך ולעבוד יחד. אני לא קופצת מכל ספין או אמירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully