וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,250 בתים ברחבי הארץ ללא חשמל כבר ארבעה ימים

16.12.2013 / 21:38

סופת העל כבר שככה, אבל רבבות בני אדם בדרך להעביר לילה רביעי ללא אספקת חשמל תקינה, בהם 250 בתי אב בבירה. גם ביהודה ושומרון עדיין לא חזרו לשגרה: "זה לא הגיוני"

צילום: יאיר אלטמן

הסופה נגמרה, החשמל עדיין לא חזר: אף שהטמפרטורות עלו ושהשלג והגשם פסקו - אלפי בתים ברחבי הארץ עדיין מנותקים מרשת החשמל, ומחכים בקור לשובו של הזרם. על פי חברת החשמל, 3,250 בתי אב ברחבי ישראל עדיין מנותקים מחשמל, בהם 250 בבירה ירושלים. בחברת החשמל לא יודעים עדיין להתחייב עדיין על מועד תיקון התקלות, אולם עושים מאמצים לחבר את כל היישובים במהלך הערב והלילה. גם ביישובים גבעת אסף, עין ראפה, שואבה, שילה וליפתא שבאזור ירושלים עדיין אין חשמל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקלות עדיין לא טופלו במלואן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביהודה ושומרון, שם עדיין כמה מהיישובים מנותקים מחשמל, לא יכולים התושבים לחזור לביתם ולשגרת יומם, בשל היעדר החשמל. תושבי ההתנחלות מיצד בגוש עציון, בה מתגוררות כששים משפחות, חולצו אתמול בערב התושבים מיישובם הנצור לאחר שבמשך שלושה ימים היו ללא חשמל וחלק מהזמן ללא מים בעקבות הסופה. התושבים הועברו לבית הארחה בשכונת בית וגן בירושלים, ובשעות הערב חובר היישוב לרשת החשמל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"אי אפשר להחזיר את המשפחות למציאות כזו"

התושבים מסרבים לחזור לביתם, עד שהתקלות יטופלו לחלוטין. אלחנן פרומר, דובר היישוב, אמר שכשמח"ט הגזרה נשאל על ידו מתי יתוקנו התקלות, הוא זכה לתשובה: "בעיה שלכם, אתם בחרתם לגור במקום הזה". לדברי פרומר, "אנשים לא התקלחו פה כבר כמה ימים וכל כך הרבה זמן לוקח להגיע לאנשים? זה לא הגיוני. רק ב-23:00 הוציאו את התושבים ומדובר בלא מעט ילדים קטנים, וגם זה היה לאחר מסע לחצים עצום מצד תושבי היישוב על הצבא ועל המועצה".

זרם המים, שתוקן לכאורה על ידי "מקורות", נותר חלש מאוד, שכן המשאבה חוברה לגנרטור. "אי אפשר להחזיר את המשפחות למציאות כזו, בטח אחרי מה שעברנו מאז החלה הסערה. התושבים בטראומה מהנתק שנמשך מספר ימים. צריך לתקן את כל התקלות ובינתיים לאפשר לתושבים להתגורר במקום עם הצרכים הבסיסיים", אומר פרומר. גם באזור בנימין לא חוברו עדיין כל היישובים לחשמל, וגם הלימודים לא התחדשו ביישובים רבים. כבישים רבים ברחבי המועצה ובתוך היישובים עדיין מסוכנים לנסיעה עקב קרח שהצטבר על הכבישים בגלל הקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עצים קרסו על הקראוונים ושברו את הגגות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק המתנחלים סובלים – למעשה, הנזקים ברחבי יהודה ושומרון פוגעים בכלל הסטודנטים שלומדים באוניברסיטת אריאל; אתר הקרוואנים, המשמש כחלק ממעונות הסטודנטים, ניזוק באופן משמעותי, ועל פי אגודת הסטודנטים, לכ-2,000 סטודנטים אין פיתרון מגורים לקראת חידוש הלימודים, המתוכנן למחר.

לדברי הסטודנטים, הקראוונים, שמצבם היה רעוע עוד קודם לכן, נפגמו קשות כשבין השאר גגות המבנים קרסו, חוטי חשמל נקרעו ונפלו ארצה, עמודי חשמל ועצים נפלו באזור. בקרוואנים אחדים גם נרשמו נזילות נרחבות. הסטודנטים הוסיפו כי כתוצאה מכך, סכנת החיים בעקבות המפגעים היא ממשית. ביום חמישי כבר פונו הסטונדטים מהקרוואנים וחלקם הועברו למעונות הקבע, אלא שבהם אין די מקום לכלל הסטודנטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכבסה המוצפת במעונות הסטודנטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם לא די בכך, חלק מכבישי הגישה לאריאל עדיין חסומים, והסטודנטים לא יכולים לצאת מהאזור. מנגד, אלה שנמצאים בבית לא יכולים לחזור לאוניברסיטה. בעקבות כל אלה, האוניברסיטה מוצפת בפניות שלא לחדש את הלימודים מחר.

לדברי עדינה ברלין, סגנית יו"ר אגודת הסטודנטים באריאל המתגוררת אף היא במעונות בקראוונים, "התרענו בפני הנהלת האוניברסיטה על מצבם הרעוע של המבנים עוד לפני הסערה ושום דבר לא נעשה בנושא. האוניברסיטה צריכה לעשות בדק בית בעניין מצב המעונות, ובפרט הקראוונים. מאורעות השבת הוכיחו את הסכנה הממשית שמהווים המבנים שאינם מתאימים למגורי אדם. זאת, בייחוד כאשר מדובר על מחירם הגבוה ובכך שהאוניברסיטה לא מעמידה אלטרנטיבה ראויה לציבור הסטודנטים".

אוניברסיטת אריאל בשומרון מסרה בתגובה: "עם תחילת הסופה רוב דיירי המעונות עזבו לבתיהם. אלו שנשארו במגורים רוכזו בבנייני המעונות החדשים, קיבלו מצעים ושמיכות ובמהלך כל מזג האוויר הסוער סופק להם אוכל חם ומרק, גם במהלך סוף השבוע עצמו. עם שוך הסופה, ביום ראשון, החלו צוותי התחזוקה של האוניברסיטה בפינוי השלג ומפגעים אחרים, לרבות במתחם המעונות. זאת, בכדי לדאוג לשלום הסטודנטים, עם שובם הצפוי לקמפוס.

"נכון לרגע זה, כל המעונות בקמפוס תקינים ומצפים לשובם של הסטודנטים, למעט חדרים ב-5 קרוואנים עליהם עמלים צוותי התחזוקה בכדי שיתאימו לצרכי הסטודנטים. סטודנטים אלו, המהווים פחות מ-1% מדיירי המעונות, מועברים זמנית למעונות החדשים במגורי הקבע, עד אשר צוותי התחזוקה יסיימו את מלאכתם".

בנוסף, כך ציינו, חברת התחבורה הציבורית הפועלת באריאל, חברת אפיקים, מסרה להנהלת האוניברסיטה כי מחר (שלישי) יחזרו לפעול כל קווי האוטובוס של החברה כסדרם ובמתכונת מלאה – לפי לוח הזמנים המופיע באתר החברה.

עדכון ראשון: 18:17

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יישוב קבור. ההתנחלות מיצד אחרי הסופה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • חורף
  • חשמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully