וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יבדוק את הוצאות בית הנשיא

גלעד גרוסמן

17.12.2013 / 0:06

פרסום ראשון: לוואלה! חדשות נודע שמבקר המדינה יבדוק ב-2014 את הוצאות בית הנשיא לאחר פניית אומ"ץ שטענה שיש לבחון אם יש הפרדה בין הוצאות המשכן לפרויקטים אחרים בשם פרס

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

מבקר המדינה יבחן את הוצאות בית הנשיא ואת ההוצאות סביב מסיבת יום ההולדת של הנשיא שמעון פרס - כך נודע אמש (שני) לוואלה! חדשות. מדובר בשלב זה בבדיקה ראשונית, שתבחן את נושא המינהל התקין והעלויות בבית הנשיא, ולטענת משרד המבקר מדובר בבדיקה שהייתה מתוכננת לשנה העבודה הקרובה.

בשבוע שעבר פנתה תנועת אומ"ץ (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי) למבקר, בבקשה שייבחן את ההוצאות של בית הנשיא, בדומה לבדיקה עליה הודיע המבקר במאי השנה בנוגע להוצאות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתב טענה התנועה כי לא ברור אם ישנה הפרדה בין הוצאות בית הנשיא, לבין פרויקטים שונים הקשורים בשמו של הנשיא שמעון פרס, דוגמת מרכז פרס לשלום והמרכז האקדמי פרס.

עוד בנושא הוצאות הבכירים:
השרים אישרו: תוקם ועדה שתבחן ”בית לבן” לרה”מ
אחרי פארסת מנדלה: נתניהו יקבל מטוס?
נרות ב-6,000: חשבון ההוצאות המלא של משפחת נתניהו

אובמה ופרס מרימים כוסית בארוחת הערב החגיגית. רויטרס
אובמה בחגיגת יום ההולדת לפרס/רויטרס

יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, בירך על ההחלטה לקיים את הבדיקה. "המבקר הראה שאין אנשים מעל הבדיקה. אנו מקווים שהבדיקה תהיה מהירה ותסתיים לפני סוף כהונתו של פרס ביולי", אמר.

בתחילת השנה פורסם כי תקציב נשיא המדינה עמד בשנת 2012 על יותר מ-61 מיליון שקל – כשישה מיליון יותר מאשר התקציב של 2011. בשנת 2010 עמד תקציב הנשיא על כ-37 מיליון שקל ואילו שנה לפני הוצאו 50 מיליון שקל על הוצאות הנשיא ולשכתו. ב-2007 עמד התקציב על כ-25 מיליון שקל ובשנת 2000 הוקדשו כ-20 מיליון שקל בלבד מכספי הציבור להוצאותיו של הנשיא.

עוד עולה מהנתונים שפורסמו, כי שכרו של הנשיא פרס עמד בשנה החולפת על 691 אלף שקל – כ-200 אלף פחות מההקצאה. בית הנשיא הוציא למעלה מ-33 מיליון שקלים על סעיף "אמרכלות", הכולל בין היתר 5.2 מיליון על אבטחה, שישה מיליון על בינוי ושיפוץ בית הנשיא, כ-1.2 מיליון על הוצאות רכב, כחצי מיליון על דלק ו-1.6 מיליון שקלים על שכר דירה וארנונה.

לפני כחצי שנה הודיע המבקר על כך שהחליט לפתוח בבדיקה של נושא ההוצאות הכספיות של אישי ציבור שהמדינה משתתפת בהוצאותיהם השונות בארץ ובחו"ל. זאת, בעקבות פניות של חברי כנסת ובשל הסערה הציבורית בעקבות הפרסומים אודות העלויות הגבוהות בבית ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובשל העלות שבהתקנת המיטה במטוס בעת הטיסה ללונדון.

המבקר גם חיבר טיוטת דוח שעסק בנסיעות של כ-30 שרים וסגני שרים בממשלות עבר מ-2003 ועד 2011, בהן נסיעות של נתניהו בעת שכיהן כחבר כנסת. זאת, במסגרת פרשת "ביבי-טורס". ממצאי הבדיקה הועברו לידי היועץ המשפטי לממשלה, שמינה פרקליט שיבחן את הממצאים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

100 אלף שקלים להחלפת שטיחים

בחודש מאי פורסם כי בית הנשיא הוציא למעלה מ-1.3 מיליון שקלים על ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל בחודש מרץ – כך דווח אז בחדשות ערוץ 2. על פי הדיווח, מאות אלפי שקלים מתוך התקציב שהוקצה לביקור בן היומיים שערך הנשיא האמריקני בישראל, הופנו לטובת שיפוץ ושיפור תשתיות, שלכאורה כבר שופצו במהלך השנה שעברה. סכום זה מצטרף לתקציב בית הנשיא הכולל לשנה החולפת.

על ליטוש מעקה ומדרגות עץ בבית הנשיא, כך דווח, הוצאו 45 אלף שקלים. 100 אלף שקלים נוספים שימשו להחלפת שטיחים בקומה השנייה בבית ו-120 אלף שקלים נוספים הוצאו על מטבח בטרקלין המבקרים. עוד דווח, כי עלות שיפוץ שירותי האורחים בבית הנשיא עמדה על 40 אלף שקלים. שיפוץ חדר האמבטיה במקלט עלה למשלם המסים 50 אלף שקלים.

מבית הנשיא נמסר אז בתגובה: "הוצאות אירוח הנשיא אובמה נעשו מתקציב משרד החוץ ועל פי הנחיות מקובלות לאירוח מנהיגים רמי דרג. חצי מיליון שקלים הוצאו מתקציב בית הנשיא לתגבור אבטחה, על פי דרישות השירות החשאי האמריקני. רק 80 אלף שקלים הוצאו על שיפור חזית הבית והגינה".

(עדכון ראשון: 19:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully