וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרות ב-6,000: חשבון ההוצאות המלא של משפחת נתניהו

גלעד גרוסמן

1.12.2013 / 15:34

1.2 מיליון על ניקיון, ו-25 אלף שקלים על פרחים: ההוצאות במעון ראש הממשלה הסתכמו ב-2012 ב-3.3 מיליון שקל. "הסכום כולל תשלומים דחויים, מגורי המאבטחים ואירוח"

צילום: עומר מירון, מור שאולי, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

קייטרינג, יין, קפה, נרות ריחניים וסידורי פרחים – והכול באלפי שקלים. אלה ההוצאות של מעון ראש הממשלה, כפי שהן מפורטות בדוח הוצאות על-בסיס מזומן בשנת 2012, שמתפרסם היום (ראשון).

בחודש מאי פורסם כי סך הוצאות בית ראש הממשלה בשנת 2012 עמד על 3.3 מיליון שקלים. מהנתונים, שהתקבלו במסגרת עתירה של התנועה לחופש המידע לבית המשפט המחוזי בירושלים, עלה כי סך ההוצאה על מזון ואירוח במעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, וכן בבתים הפרטיים שלו בירושלים ובקיסריה, עמד ב-2012 על 480 אלף שקלים. על ניקיון הוציאו בבתים השונים 1.2 מיליון שקלים, וכן רכשו ריהוט ב-108 אלף שקלים.

לקריאה של דוח ההוצאות המלא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ממריאים לישראל מביקורם בעצרת הכללית של האו"ם. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מהנתונים שפורסמו היום עולה, כי ההוצאות במעון הרשמי של ראש הממשלה הסתכמו בקרוב לשלושה מיליון שקל. זאת, לעומת כ-1.6 מיליון שקל בשנת 2008, בעת כהונתו של קודמו אהוד אולמרט. בין השאר, הוציאו במעון הרשמי כ-50 אלף שקל עבור קייטרינג, קרוב ל-25 אלף שקל על סידורי פרחים, 7,000 שקל על יינות, 6,000 שקלים על נרות ריחניים ועוד כ-5,000 שקל על קפה.

בבית של בני הזוג שילמו חשבון מים המסתכם בכ-80 אלף שקל, כולל מס בצורת של למעלה מ-5,000 שקל. סך ההוצאות על הבית הסתכם בכ-312 אלף שקל. בנוגע לבית ברחוב עזה בירושלים, הדוח מפרט רק תשלומי חשמל בגובה של כ-4,000 שקל.

במכתב שצורף לדוח נטען כי כ-430 אלף שקל המופיעים בדוח אינם שייכים לפעילות של שנת 2012, אולם הם מופיעים בו מכיוון שמדובר בתשלומים עבור חובות עבר. עוד נכתב, כי המעון הרשמי של ראש הממשלה משמש כמקום עבודה, בנוסף לביתו של ראש הממשלה ומשפחתו, ולא ניתן להפריד בין הוצאות פרטיות להוצאות במסגרת העבודה. עוד נכתב, כי ההוצאות בנוגע לבית בקיסריה כוללות מרכיבים הכרוכים בדרישות אבטחה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הפגנות מחאה חברתית מול בית ראש הממשלה בקיסריה, 18 מאי 2013. שלומי גבאי
בית משפחת נתניהו בקיסריה/שלומי גבאי

עוד עולה מהמידע שפורסם, כי מעון ראש הממשלה חתם על חוזה בהתקשרות עם מכבסה שהציעה מחיר יקר לעומת הצעות אחרות, בגובה של 10,000 שקל, וזאת מפני ש"בני המשפחה ניסו לעבוד עם המכבסות האחרות אך לא היו מרוצים מהשירותים, ואף נהרסו פריטי לבוש".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "נבקש להתחיל את תגובתנו, בציטוט מדבריו של אריק איינשטיין ז"ל בראיון לעיתון ידיעות אחרונות בשנת 1998: 'בראש הממשלה נתניהו נוהגים באי צדק נורא. מתעללים בו ואני פשוט מזועזע מעוצמת הזלזול והשנאה שמפגינים כלפיו. עד כמה אפשר למצוץ לו את הדם עד לאן אפשר ללכת עם הכניסה לחדרי החדרים'. לגבי הסכום המצוין עבור הוצאות מים בקיסריה, הוא כולל גם תשלומים שנדחו מהשנים 2011-2009 וכולל גם את צריכת המים השוטפת במגורי המאבטחים השוהים בבית במשך כל ימות השנה, וזאת בהתאם להנחיות השב"כ לפיה הבית צריך להיות מאויש במשך כל ימות השנה על ידי אנשי אבטחה, ולכן יש צורך לתחזק אותו באופן שוטף ויומיומי. המדינה אינה נושאת בהוצאות הבריכה, לרבות הוצאות מים, ומשפחת נתניהו משלמת עבור הוצאות אלה מכיסה הפרטי. יש לציין שהמעון הרשמי של ראש הממשלה משמש לאורך כל ימות השנה לאירוח ראשי מדינות, קיום התייעצויות רבות ומפגשים רבי משתתפים".

במשרדו של נתניהו הוסיפו כי "בשנת 2013 לעומת 2012 נרשמת ירידה של 16% בממוצע שנתי בהוצאות מעון ראש הממשלה הרשמי. בין היתר, הוצאות המזון יורדות מ43% בחישוב שנתי והוצאות הגינון יורדות ב40% בחישוב שנתי. בבית בקיסריה יש ירידה שנתית של 42% בהוצאות".

בהכנת הידיעה השתתף אמיר תיבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully