וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשארים בבית: גם היום לא יתקיימו לימודים בירושלים

16.12.2013 / 1:00

בעירייה מקווים שהלימודים יחודשו ביום שלישי. מוסדות החינוך יישארו סגורים גם בצפת וכך גם כל הכבישים המובילים לעיר. בדרום - לימודים כרגיל. 14 אלף בתים עדיין ללא חשמל

צילום: מור שאולי, עומר מירון, אדריאן הרבשטיין, דוברות חברת חשמל, ערוץ 7; עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ירושלים מסרבת לחזור לשגרה: הכבישים המרכזיים המובילים לבירה אמנם נפתחו לתנועה, אך בתום הערכת מצב של העירייה הוחלט אמש (ראשון) כי גם היום לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך בעיר, בהם בתי הספר, הגנים והמשפחתונים. בעירייה הסבירו את ההחלטה בכך ש"נזקי הסופה יצרו מפגעים בטיחותיים ממשיים בחלק ממוסדות החינוך, וכן בשל הסכנה לקרה וקפיאה של צירי התנועה והמדרכות". עוד נמסר: "עובדי העירייה, בסיוע חיילי צה"ל ומתנדבים, יפעלו מחר בכל מוסדות החינוך על מנת לערוך בדיקות יסודיות ולתקן את הנזקים בכדי לאפשר את חידוש הלימודים ככל שיתאפשר לקראת יום שלישי". גם במבשרת ציון ובאבו גוש לא יחזרו לבתי הספר. הודעה לגבי קיום הלימודים ביישובים הסמוכים לירושלים צפויה להימסר בהמשך.

מדינה בסערה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
עדכונים שוטפים מהסופה
סיפורי ההצלה של החרדים
"ההבדל בין חיים למוות": הכירו את גיבורי הסופה
"היחידה" המובחרת מחלצת את תושבי הגוש הנצורים
החשמל עדיין לא חזר לירושלים: "התקלחנו עם סירים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו מקיים הערכת מצב בחמ"ל עיריית ירושלים. דצמבר 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת עם ראש הממשלה נתניהו ומפכ"ל המשטרה דנינו, שלשום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

גם במכללת ירושלים לא ילמדו היום. באוניברסיטה העברית, לעומת זאת, כן יתקיימו לימודים. האוניברסיטה הודיעה כי הלימודים בכל הקמפוסים השייכים למוסד האקדמי יחלו מחר בשעה 12:00. עובדי האוניברסיטה יתבקשו להגיע לקמפוסים עד השעה 11:00. עוד נמסר כי הסטודנטים והעובדים מתבקשים שלא להגיע לקמפוסים עם כלי רכב בשל היעדר אפשרות לחנות מחוץ לקמפוסים. בנוסף, בתי המשפט ובתי הדין לעבודה בעיר יפעלו היום כסדרם. שמיעת דיונים בבית המשפט העליון תחל בשעה 10:00, לרבות דיונים שנקבעו לשעה מוקדמת יותר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בגוש עציון לא יתקיימו היום לימודים, למעט ביישובים הבאים: תקוע, נוקדים, כפר אלדד, מעלה עמוס וקידר. למרות שהכביש למיצד נפתח, נמשך פינוין מהיישוב של משפחות ששהו בימים האחרונים ללא חשמל. התושבים מועברים לבית הספר שדה בכפר עציון ומלווים על ידי עובדים סוציאלים מהיחידה הקהילתית במועצה. כמו כן, נמשך המאמץ להשיב את אספקת החשמל ליישובים שבהם עדיין אין חשמל או ישנה זרימה חלקית.

גם ביהודה ושומרון חלק מהתלמידים יישארו בבית

כביש 1 (כביש ירושלים-תל אביב), שנפתח מוקדם יותר אתמול לתנועת כלי רכב, נסגר לזמן קצר – וכרגע הוא פתוח שוב. כך, כל הכבישים באזור פתוחים לתנועה כעת. לעומת זאת, כביש 234 גשר צאלים עדיין סגור לשני הכוונים.

גם במועצה האזורית מטה יהודה הוחלט שברוב היישובים לא יתקיימו לימודים עקב הקרה הצפויה בכבישים והחשש לבטיחות התלמידים. בתי הספר בהם לא יתקיימו לימודים: יסודי ותיכון בעין נקובה-עין ראפה, תיכון עין-כרם ובתי הספר עין-הרים, אלון, קס"ם, מרחבים, אור, צורים, הדסים, קרוב ולביא. גם בגני הילדים בישובים מבוא ביתר, בר גיורא, צור הדסה, נס הרים, מטע, גבעת יערים, רמת רזיאל, אורה, עמינדב, ואבן ספיר לא יתקיימו לימודים. במועצה ציינו כי ביתר בתי הספר והגנים ברחבי המועצה יתקיימו הלימודים כסדרם.

ירושלים ביום שאחרי הסערה. דצמבר 2013. עומר מירון
ירושלים, אתמול/עומר מירון

מוסדות החינוך באריאל יישארו גם הם סגורים היום. עם זאת, כל הסעות החינוך המיוחד המסיעות תלמידים מחוץ לאריאל יפעלו כרגיל ועל ההורים לוודא שבית הספר שבו לומד ילדם פועל כסדרו. ההסעות הבאות של תלמידים שלומדים מחוץ לאריאל יתקיימו כסדרן: אולפנת צביה ברבבה, אולפנת להבה בקדומים וישיבת קרני שומרון.

גם ביישובים איתמר, יצהר וברכה לא יתקיימו לימודים. הודעה לגבי שאר היישובים ביהודה ושומרון צפויה להימסר בהמשך. במקביל, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף תמיד ידעי, הודיע אחר הצהריים על סיום פריצת הצירים המרכזיים ברחבי יהודה ושומרון באמצעות ציוד מכני הנדסי כבד. כעת, מבוצעות פעולות לשם פתיחת הצירים המשניים. במקומות בהם היה קושי לצאת מהיישובים, הגישו חיילי האוגדה עזרה במים, מזון ופינוי רכוב למרפאות. כמו כן, נערכת האוגדה לספק גנרטורים ליישובים בהם עדיין יש מצוקת חשמל.

צפת עדיין נצורה

בדרום יתקיימו היום הלימודים כרגיל. בצפון, לעומת זאת, המצב שונה. בתי הספר בצפת יישארו סגורים יום נוסף. גם במכללה האקדמית צפת לא יתקיימו לימודים. בית המשפט בעיר ישוב לעבודה סדירה. יישובים נוספים בגליל העליון בהם לא יתקיימו לימודים: חמד, ריחניה, ברנקו וייס, מירון, ישיבה ואולפנא מירון, נוף הרים ואנה פרנק בקיבוץ סאסא ופסגות בקיבוץ יראון. מעונות: במושבים אמירים ועלמה יחלו המעונות לפעול מהשעה 9:00 בבוקר. ממושב מירון וצפונה לא ייפתחו גני הילדים ולא יצאו הסעות לתלמידי בתי הספר התיכוניים. בכפר שמאי, מושב שפר ומושב אמירים הלימודים יחלו בשעה 9:00. הלימודים ביישובי צפון הגולן, בגנים ובבתי הספר אביטל במרום גולן והצבי במושב קשת יחלו בשעה 10:00.

צפת הבוקר, דצמבר 2013. אדריאן הרבשטיין
צפת, אתמול/אדריאן הרבשטיין

לפי שעה, כל הצירים המובילים לצפת סגורים למעט רכבי חירום והצלה וכן רכבי אספקת מצרכים לתושבים. מהמשטרה נמסר כי עיקר המאמץ מתרכז כרגע בפינוי השלג בתוך השכונות, באמצעות כלים מכניים קטנים. כמו כן, כביש הגישה לבית ג'אן סגור לתנועה פרט לרכבי חירום והצלה וכבאים של תושבי הכפר. היום לא תתאפשר נסיעה בכביש 6 לכיוון צפון בין השעות 11:00-13:00 ממחלף ניצני עוז ועד באקה ג'ת.

שינויים בתנועת הרכבות

בשל הצפת חלק ממסילות הרכבת ברחבי הארץ, בוטלו אמש כמה קווי רכבת: כל הקווים המהירים לבאר שבע בשני הכיוונים, הקו הישיר מתל אביב לירושלים וקו ראשון לציון הראשונים לתל אביב. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר האינטרנט של רכבת ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכבת הקלה בירושלים, ביום חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר התחבורה, ישראל כץ, קרא לנהגים "להימנע מנהיגה הלילה בכל כבישי הארץ". לדבריו, "בשל התבהרות השמיים וצניחת הטמפרטורות, הכבישים הלילה צפויים להיות מסוכנים מתמיד. שכבת הקרח שתצפה את הכבישים עלולה לגרום להחלקה. מדובר בסכנת חיים אמיתית. יש לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות, ולאלה שנדרשים לנהוג - אנא עשו זאת בזהירות יתרה".

6,000 בתים בירושלים עדיין ללא חשמל

בחברת החשמל ממשיכים למזער נזקים. בהודעת החברה נמסר אמש כי לפי שעה, נותרו 14 אלף בתים ברחבי הארץ ללא חשמל, 6,000 מהם בירושלים. עוד נמסר כי לכ-1,200 בתי אב ביישובים הסמוכים לצפת הוחזר החשמל. היישובים בהם הוחזר החשמל: קרן בן זמרה, עמוקה, קיבוץ פרוד, חמדת יער, שפר, אמירים, כפר שמאי, מרון, ספסופה, עלמה, בר יוחאי, אור גנוז ואביבים. צוותי חברת החשמל פועלים עדיין בשטח במאמץ לחבר גם חלק מגוש חלב והיישובים ברעם, דובב ויראון.

בהכנת הידיעה השתתפו: מיכל רשף, שבתי בנדט, אמיר בוחבוט ועדי חשמונאי.

(עדכון ראשון: 19:35)

כביש 1 נפתח לתנועה אחרי סוף שבוע סוער במיוחד. דצמבר 2013. עומר מירון
ירושלים, אתמול/עומר מירון
כביש 1 נפתח לתנועה אחרי סוף שבוע סוער במיוחד. דצמבר 2013. עומר מירון
כביש 1 נפתח לתנועה אחרי סוף שבוע סוער במיוחד. דצמבר 2013/עומר מירון
קריית יובל מתאוששת אחרי הסערה, דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
קריית יובל מתאוששת אחרי הסערה, דצמבר 2013/נועם מושקוביץ
קריית יובל מתאוששת אחרי הסערה, דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
קריית יובל מתאוששת אחרי הסערה, דצמבר 2013/נועם מושקוביץ
הבוקר בירושלים המושלגת, דצמבר 2013. יותם רונן
הבוקר בירושלים המושלגת, דצמבר 2013/יותם רונן
הבוקר בירושלים המושלגת, דצמבר 2013. יותם רונן
הבוקר בירושלים המושלגת, דצמבר 2013/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully