וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כביש 1 ייסגר שוב לתנועה? עדכונים שוטפים

כתבי וואלה! חדשות

15.12.2013 / 23:20

קו 480 של אגד מתל אביב לבירה יעצור בצדי הדרך לפי דרישה לבעלי רכבים שנותרו בכביש. החשמל חזר לכמה ישובים בצפון. ההערכה - נזק של עשרות מיליונים רק בצפון

צילום: מור שאולי, עומר מירון, אדריאן הרבשטיין, דוברות חברת חשמל, יוסי אלי, משטרת ישראל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

6:52: עקב הכבישים החלקים והקרה נסגר הבוקר גשר עוזי נרקיס בירושלים משני צדיו לתנועת כלי רכב. כמו כן, נחסם מחסום אל-זעים ומנהרת האוניברסיטה. המשטרה מבקשת מנהגים לא לצאת עם רכבם לנסיעה, אלא בשעות מאוחרות יותר.

5:39: מזג האוויר היום יהיה בהיר ותחול עליה קלה של הטמפרטורות. עם זאת, הן עדיין יהיו נמוכות מהרגיל בעונה. הלילה צפוי להיות בהיר וקר. צפויה קרה ועדיין ייתכן קרח על הכבישים בהרי הצפון והמרכז. בצפון הארץ ינשבו רוחות עזות. מחר יהיה נאה ללא שינוי בטמפרטורות, ועדיין תיתכן קרה במקומות הרגישים. הטמפרטורות החזויות ברחבי הארץ: בצפת מ-2 מעלות במהלך הלילה עד 7 מעלות ביום, בגולן 3-12, בחיפה 6-13, בבית שאן 1-15, בתל אביב 5-16, בירושלים 2-9, בים המלח 11-17, בבאר שבע 2-14, בנגב 3-10 ובאילת מ-7 מעלות בלילה עד 17 מעלות במהלך היום.

23:14: עיריית ירושלים קראה הערב לתושבי העיר לא לנסוע ברכבים פרטיים בעיר במשך הלילה ובשעות הבוקר עד השעה 09:00. זאת, בשל הצטברות שכבת קרח על הכבישים עקב מזג האוויר הקר. התחבורה הציבורית והרכבת הקלה אינם פועלים הערב והעירייה פועלת לחדש את הפעילות מחר בשעות הבוקר.

20:10: מאגף התנועה של משטרה ישראל נמסר הערב כי כל הצירים ברחבי הארץ פתוחים לתנועה, למעט כביש הגישה לצפת בצפון וגשר צאלים בדרום. במשטרה מדגישים כי אם תהיה החמרה במזג האוויר, אשר תסכן את משתמשי הדרך, תישקל סגירתם של צירי תנועה נוספים.

20:03: ברחבי המועצה האזורית גוש עציון לא יתקיימו מחר לימודים בבתי ספר רבים. היישובים אשר בהם כן יתקיימו לימודים הם: תקוע, נוקדים, כפר אלדד, מעלה עמוס וקידר. בשעה זו נמשכים המאמצים להשיב את אספקת החשמל ליישובים שעדיין לא מחוברים לרשת.

20:02: הלימודים באוניברסיטה העברית יחלו מחר בשעה 12:00. זאת, בשל פגעי הסופה שהשתוללה בסוף השבוע האחרון. מוקדם יורת, החליטה עיריית ירושלים שהלימודים בבתי הספר ובגנים ברחבי העיר לא יתקיימו כלל.

19:34: בתום הערכת מצב שהתקיימה הערב בעיריית ירושלים, הוחלט כי הלימודים בכל בתי הספר ברחבי העיר לא יתקיימו מחר. זאת, בשל פגעי מזג האוויר שנגרמו בסערה הגדולה בסוף השבוע האחרון.

19:32: המועצה האזורית מטה יהודה הודיעה הערב כי עקב הקרה והחשש לבטיחות התלמידים, הוחלט, בהתייעצות עם כל גורמי המקצוע, לא לקיים מחר לימודים בחלק ממוסדות החינוך בשטח המועצה. בתי הספר בהם לא יתקיימו לימודים: יסודי ותיכון בעין נקובה-עין ראפה, תיכון עין כרם ובתי הספר עין הרים, אלון, קס"ם, מרחבים, אור, צורים, הדסים, קרוב ולביא. גם בגני הילדים בישובים הבאים לא יתקיימו לימודים: מבוא ביתר, בר גיורא, צור הדסה, נס הרים, מטע, גבעת יערים, רמת רזיאל, אורה, עמינדב, אבן ספיר, עין נקובה, עין ראפה, מעלה החמישה, קריית ענבים, מוצא עילית, בית נקופה, נווה אילן, שורש, שואבה, צובה, בית מאיר, בית זית ורמת רחל.

19:04: מאגף התנועה של משטרת ישראל נמסר הערב כי מחר לא תתאפשר נסיעה בכביש מספר 6 לכיוון צפון משעה 11:00 עד 13:00, ממחלף ניצני עוז עד מחלף בקה-ג'ת. הנהגים מתבקשים לפנות לדרכים חלופיות.

19:01: חברת החשמל הודיעה הערב כי כמעט לכל בתי האב ביישובי עוטף צפת הוחזר החשמל. היישובים בהם הוחזר החשמל: כרם בן זמרה, עמוקה, קיבוץ פרוד, חמדת יער, שפר, אמירים, כפר שמאי, מרון, ספסופה, עלמה, בר יוחאי, אור גנוז ואביבים. צוותי חברת החשמל פועלים עדיין בשטח במאמץ לחבר גם חלק מגוש חלב והיישוב דובב.

18:53: הלימודים במוסדות חינוך ביישובים רבים ברחבי הארץ לא יתקיימו מחר – כך נמסר הערב ממשרד החינוך. בשומרון, לא יתקיימו לימודים ביישובים יצהר, ברכה ואיתמר. באזור ירושלים, באבו גוש ובמבשרת ציון. באוניבריטה העברית בירושלים הלימודים יתקיימו כסדרם. בהמשך הערב תתקיים הערכת מצב בנוגע לבתי הספר בבירה. בצפון, בצפת, בסאסא וביראון. במחוז הדרום הלימודים יתקיימו כסדרם.

18:43: כבישי הגישה לצפת ובית ז'אן עדיין סגורים לתנועת כלי רכב, למעט רכבי חירום והצלה ותושבי היישובים. עיקר המאמץ מתרכז כרגע בפינוי השלג בתוך השכונות באמצעות כלים מכניים קטנים. המשטרה מבקשת מציבור הנהגים שלא נמנה על אלו המורשים להיכנס בשערי היישובים לא להגיע למקום.

18:39: המועצה המקומית במבשרת ציון שליד ירושלים הודיעה הערב כי בשל תנאי מזג האוויר, לא יתקיימו מחר הלימודים במוסדות הלימוד ביישוב. בשעה זו מתקיימת הערכת מצב במשרד החינוך, שבסופה יוחלט באילו בתי ספר בבירה לא יתקיימו לימודים גם כן.

18:37: משטרת ירושלים הודיעה לפני זמן קצר כי היציאה מהעיר לכיוון תל אביב על כביש מספר 1 נפתחה כלי הרכב, והתנועה זורמת בשעה זו. לצד זאת, כמה כבישים בסביבתה של ירושלים עדיין סגורים לתנועה: כביש 386 מכיכר הסטף לירושלים, כביש 395 מכיסלון עד רמת רזיאל, כביש 425 מהר אדר לאבו-גוש וכביש 436 מצומת נבי סמואל לגבעת זאב.

17:32: בשל תנאי מזג האוויר, לא יתקיימו מחר לימודים בכמה בתי ספר ברחבי הגליל העליון. מדובר בבתי הספר "אנה פרנק" ו"נוף הרים" בסאסא, ובית הספר "פסגות" ביראון. בשאר בתי הספר בשטח המועצה האזורית גליל עליון יתקיימו הלימודים כסדרם. בשעות הבוקר תימסר לציבור הודעה על הסעות מיוחדות שיצאו ממנרה, משגב עם ומלכיה.

17:16: בשל הצפת חלק ממסילות הרכבת ברחבי הארץ, חלים הערב שינויים בתנועת הרכבות. כמה קווים בוטלו: כל הקווים המהירים לבאר שבע בשני הכיוונים, הקו הישיר מתל אביב לירושלים וקו ראשון לציון הראשונים לתל אביב. כמו כן, הרכבות בקטע תל אביב-בית שמש תתארכנה ותסיימנה נסיעתן בירושלים. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר האינטרנט של רכבת ישראל.

17:02: חברת החשמל הודיעה היום אחר הצהריים כי מספר בתי האב ברחבי המדינה, אשר עדיין אינם מחוברים לרשת החשמל, עומד על 14 אלף. בירושלים לבדה נותרו 6,000 בתים ללא חשמל. נעשים מאמצים רבים להחזיר את החשמל ליישובים שמסביבה, כמו גם ליישובי יהודה ושומרון ועוטף צפת.

16:36: חלק מכבישי הארץ עדיין חסומים בשעה זו לתנועה בשל תנאי מזג האוויר. בצפון, סגור לתנועה כביש 8900 מכינרת לצפת, ובנוסף, הכניסה לצפת דרך כביש 89. בדרום, כביש 234 גשר צאלים סגור לשני הכוונים. באזור ירושלים, : כביש386 מכיכר הסטף לירושלים, כביש 395 מכיסלון עד רמת רזיאל, כביש 425 מהר אדר לאבו-גוש וכביש 436 מצומת נבי סמואל לגבעת זאב. בנוסף, כביש 60 חסום מגוש עציון לקריית ארבע.

16:29: מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף תמיד ידעי, הודיע היום על סיום פריצת הצירים המרכזיים ברחבי יהודה ושומרון באמצעות ציוד מכני הנדסי כבד. במקומות בהם היה קושי לצאת מהיישובים, הגיש חיילי האוגדה עזרה במים, מזון ופינוי רכוב למרפאות. כמו כן, נערכת האוגדה לספק גנרטורים ליישובים בהם עדיין יש מצוקת חשמל.

16:05: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בישיבת הממשלה השבועית לתפקוד הרשויות בימי הסופה שפקדה את ישראל. "בזכות שיתוף הפעולה ניצלו חיי אדם רבים", אמר נתניהו. "אני מאמין שתפקדנו טוב יותר ממדינות שסופגות סופות כאלה לעתים תכופות יותר. אני שמח שהשגנו את היעד המרכזי, והוא הצלת חיי אדם. נתניהו ביקש להודות לשרים, ובייחוד לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', "על עבודה מקצועית ויעילה", וכן לשוטרים, לחיילי צה"ל, לאנשי הכבאות, למד"א ולאנשי חברת החשמל, "שעבדו כל הלילה מול סופת שלג. לא חיכינו לקריאות עזרה ויזמנו פנייה לבתים. זה אחד הדברים שהביאו לתוצאה המבורכת, שאין לנו אבדות בנפש", הוסיף ראש הממשלה.

15:57: האוניברסיטה העברית בירושלים הודיעה כי הלימודים והעבודה מחר יתקיימו כסדרם בכל הקמפוסים השייכים למוסד האקדמי. זאת לאחר שהוא סגר את שעריו בימים האחרונים בשל השלג הכבד שירד בבירה.

15:16: שוטרי תחנת גולן קיבלו בצהריים קריאה על צבי שנלכד בשלג בין הישוב אורטל לבסיס נפח בצפון. השוטרים הגיעו למקום, איתרו את הצבי, הזעיקו את פקחי שמורות הטבע ובפעילות משותפת חילצו את הצבי כשהוא באפיסת כוחות. הצבי הועבר לטיפול וטרינר, בתקווה שיחלים במהרה וישוחרר שוב לחופשי בטבע. במקביל, צוותי כיבוי משירותי כבאות גליל-גולן פועלים כעת להצלת כשלוש מאות כבשים ששהו בדיר בכרם בן זמרה והגג מעליהם קרס. הכבאים מנסים לפתוח פתח על מנת שהכבשים ימלטו דרכו.

14:58: שני קשישים, אחד 84 מצפת ושני בן 86 מקיבוץ בגליל, פונו היום לטיפול בבית החולים זיו בצפת בשל פגיעות קור. הקשיש מצפת נזקק לטיפול בחמצן באופן דחוף עקב קשיי נשימה. הקשיש בן ה-86 הסבל מהיפותרמיה נפל בלילה בביתו והתגלה בבוקר על ידי העוזרת. בסוף השבוע פונו לחדר המיון במרכז הרפואי זיו 15 קשישים עם קשיי נשימה וחשש להיפותרמיה.

14:54: גם מחר לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בצפת, משום שהגישות מסוכנות ועמוסות בשלג, קרח, עצים שקרסו וכבלי חשמל קרועים. גם במכללה האקדמית צפת לא יתקיימו מחר לימודים.

14:43: בתיאום עם מחוז ש"י הוחלט לפתוח את כביש 1 וכביש 443 לתנועת כל סוגי כלי הרכב, בשני הכיוונים. משטרת התנועה הארצית ערוכה לאורך הצירים בחסימות נצורות. המשטרה אוסרת על הנהגים לעצור בצדי הדרך, במטרה להזרים התנועה ושלא לסכן חייהם של משתמשי הדרך. בתוך כך, משרד התחבורה הודיע כי קו 480 של אגד שייצא בשעה 15:30 מארלוזורוב בתל אביב יעצור על פי דרישה ובאופן נקודתי באזורים בהם עדיין תקועים רכבים שבעליהם מבקשים לשחררם בדרך לירושלים.

14:17: מחלקת הרווחה בעיריית ירושלים מבקשת מבעלי רכבי 4X4 להירתם לעזרתה בהעברת חולים לבתי חולים, באספקת מזון ואמצעי חימום לקשישים, ובאספקה של אוכל לחולים וקשישים שספונים בבתיהם. בנוסף, העירייה תתווך בין תושבים שירצו להעביר אוכל מבושל לשכנים שנותק החשמל בביתם. בעלי רכבים מוזמנים לפנות לאלדד: 0525525005. אנשים שמעוניינים לעזור עם אוכל מבושל מוזמנים ליצור קשר בטלפון: 0546738778.

14:04: תלמיד ישיבה כבן 19 נתקע במהלך הלילה בישיבה בה למד בקרית יערים שליד ירושלים ואיבד הכרתו כתוצאה מהיפותרמיה, לאחר שלא היה חשמל במבנה. חובשים מתנדבים של איחוד הצלה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני והוא פונה לקבלת המשך טיפול רפואי בבית חולים.

13:10: מאז תחילת הסערה הגיעו לחדרי המיון של בתי החולים של הדסה למעלה מ-40 מקרים של הרעלת CO. רובם ככולם טופלו בחמצן וחלקם אף הועברו לתאי לחץ להמשך טיפול. מיום שבת בערב ועד שעות הבוקר המאוחרות היום פנו לחדרי המיון של בתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים מאות פונים.

קריית יובל מתאוששת אחרי הסערה, דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
תושבים בקריית יובל, היום/נועם מושקוביץ

13:02: במחוז צפון של חברת החשמל העריכו כי נזקי הסופה באזור נאמדים בעשרות מיליוני שקלים, כתוצאה מקריסת מאות קווי המתח הגבוה. בתוך כך, הודיעו בחברת החשמל כי אספקת החשמל חזרה ליישובים צפת, כפר שמאי, אמירים, פרוד, חמדת יער, כרם בן זמרה, רמת הגולן, בית ג'אן, מרום גולן, שפר ועין אביב.

13:00: כביש 443 נפתח לתנועה לשני הכיוונים. המשטרה מבקשת מכל הנהגים להם נתקע כלי הרכב במהלך הסופה על צירי 1 ו-443 ליצור קשר עם 100 על מנת לברר היכן רכבם.

12:43: מאות תלמידי י"ב מצפת גויסו על ידי ראש העיר אילן שוחט על מנת לסייע למע"צ לפנות הכבישים בעיר מהקרח שנותר בתום הסערה. מאות אתי חפירה חולקו לתלמידים שעומלים בשעה זו על פינוי הכבישים.

12:40: סניף עמותת "עזר מציון" בירושלים מבקש את עזרת הציבור בתגבור מערך ההיסעים ברכבי 4X4. בגלל השלג הרב שנערם, משעות הבוקר מגיעות אל העמותה עשרות פניות מירושלים והסביבה של חולים אונקולוגיים וחולי דיאליזה שצריכים להגיע לבתי חולים כדי לקבל טיפולים מצילי חיים.

11:10: ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) התייחסה לביקורת על תפקוד המדינה במהלך הסופה. "מוכנות של מאה אחוז לסופה כזאת, שמתרחשת פעם במאה, דורשת משאבים בסדר גודל דמיוני", כתבה יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה. "עיריית ירושלים, צה"ל, משרד הביטחון, חברת חשמל, מד"א, המשטרה, רשויות הרווחה וכל היתר – עשו את הנדרש במסגרת יכולותיהם ומגבלותיהם. זו סופה נדירה, היא דורשת התארגנות חריגה, היא גרמה וגורמת אי נוחות והתנסויות לא פשוטות לרבים, ומהווה סכנת חיים. הסובלים - קשישים עניים שרועדים מקור - הם קורבנות של הקיצוץ המתמשך במערכת הרווחה ושל ההפרטה שלה, ולא של 'מישהו שצריך לפטר'. גם במדינות מתוקנות בחו"ל שמתמודדות בשגרה עם מזג אויר קשה, אין היערכות מושלמת, יש מצור, יש ניתוקי חשמל, והלימודים מושבתים. אכן, עייפנו מההופעות המבוימות והזחוחות של נתניהו ברגעי אסון - אך יש להבדיל עיקר מטפל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
צפת הבוקר, דצמבר 2013. אדריאן הרבשטיין
מבלים בשלג בצפת, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

10:59: משטרת התנועה עדכנה הבוקר על צירי התנועה החסומים ברחבי הארץ. כביש 1 פתוח לתנועה לכלי רכב פרטיים, מהיציאה מירושלים דרך כביש 9 מערבה לכיוון תל אביב. כמו כן הכביש פתוח ממבשרת לכיוון תל אביב. עם זאת מדגישים במשטרה כי מתל אביב לירושלים מותרת הנסיעה לתחבורה ציבורית, רכבי אספקה ומקרים הומניטריים בלבד. כביש 443, ממכבים לירושלים, סגור לשני הכיוונים בשל קרה וחשש מסכנת החלקה. כביש 60 סגור לשני הכיוונים מהמנהרות לקריית ארבע. כביש 375 סגור לשני הכיוונים מצומת צור הדסה לצומת חוסאן. כביש 386 סגור לשני הכיוונים מכיכר הסטף לירושלים. כביש 395 סגור לשני הכיוונים מכסלון עד רמת רזיאל. כביש 425 סגור לשני הכיוונים מהר אדר לאבו גוש. כביש 436 סגור לשני הכיוונים מצומת נבי סמואל לכיוון גבעת זאב. כביש 234 סגור לשני הכיוונים מגשר צאלים. כביש 90 סגור לשני הכיוונים ממלונות ים המלח עד עין בוקק-עין גדי. כביש 89 סגור לשני הכיוונים ממירון לאליפלט. כביש 90 סגור לשני הכיוונים מאיילת השחר לצפון. כביש 866 סגור לשני הכיוונים מצומת 7 להר מירון וכביש 8900 סגור לשני הכיוונים מראש פינה-צפת.

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בצפת  בצפת. דצמהר 2013. יותם אסרף, ג'יליס
המפכ"ל בהערכת מצב בצפת, הבוקר/ג'יליס, יותם אסרף

10:41: "נערכנו לרוחות של 100 קמ"ש אך שלג בכמויות כאלה אף אחד בישראל לא ערוך לכך. זו הסופה הקשה ביותר אם לא הקשה שישראל ידעה", כך אמר אורן הלמן סמנכ"ל חברת החשמל. "היו 60 אלף בתי אב מנותקים מחשמל. לא ניתן לקבל 60 אלף שיחות במקביל. לכן פיתחנו אפליקציות ובאתר האינטרנט ניתן לקבל מידע על הפסקות חשמל ותקלות. הודענו שבעת חירום לא נוכל לעמוד בפניות העצומות הללו. מצפים שחברת החשמל תיערך לתרחישי קיצון - כשיביאו תקציב נוכל לפעול יותר", הוסיף.

10:33: הלימודים באוניברסיטת בר אילן בוטלו היום לחלוטין. זאת, בשל חסימת הכבישים מירושלים ומיישובי יהודה ושומרון, ונוכח העובדה שרבים מהסטודנטים והמרצים באוניברסיטה מתגוררים ביישובים אלה. הבחינות יתקיימו כסדרן, אך האוניברסיטה הודיעה כי מי שלא יכול להגיע בבטחה יבחן במועד מיוחד. מוקדם יותר הודיעה האוניברסיטה כי הלימודים בשלוחה בצפת לא יתקיימו. ככל הנראה הלימודים בבר אילן יתחדשו מחר.

10:23: בנחל צאלים הסתיים חילוץ הגופה של הצעיר מרהט שנמצא שם לאחר חיפושים ארוכים אחריו ואחר חברו מאז יום רביעי. גופת חברו נמצאה הרחק מעט במעלה הנחל והיא חולצה אתמול בסיוע מסוק. אנשי יחידת החילוץ של חיל האוויר בסיוע מתנדבים מיחידת חילוץ עין גדי ובני משפחה טיפלו בגופה שהועלתה באמצעות מסוק אל מחוץ לנחל והועברה לזיהוי סופי בידי המשטרה. בכך הושלם חילוץ שתי הגופות.

10:18: משטרת ירושלים ממשיכה לבקש הבוקר מתושבי העיר לא לעלות על הכבישים עד להודעה אחרת ומזכירה שהכבישים בחלקם חסומים ובחלקם מכוסים עדיין קרח והנסיעה בהם מסוכנת. כמו כן, המשטרה מבקשת מבעלי רכב פרטיים שנטשו את רכביהם ברחובות וייצמן, ירמיהו, שז"ר ושדרות בגין ויכולים להגיע למקום, לקחת את הרכבים על מנת לפתוח את הצירים. התחבורה הציבורית בעיר עדיין לא פועלת. כביש 443 עדיין סגור לשני הכיוונים וכך גם כביש 1 שנפתח ונסגר לפרקים בעקבות הצטברות קרח על הכביש.

זריחה מושלגת בצפת, דצמבר 2013. ג'יליס
זריחה בצפת, הבוקר/ג'יליס

10:06: "כשנתניהו קרא לי והטיל עליי אחריות לא עצמתי עין. לפני שהתחיל האירוע בחמישי בערב, קיימתי הערכת מצב בחמישי בצהריים. אף אחד לא העריך שזה יגיע לממדים כאלה. תפקיד המשטרה הוא לנהל את האירוע עם כלל גופי ההצלה. כולם הונחו על ידי ובינתיים אני שבע רצון", כך אמר לפני זמן קצר (ראשון) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' במשדר וואלה! חדשות. כמו כן אמר, כי מכל הארץ הגיעו כדי לתגבר את צוותי הסיוע בירושלים. "עבדו פה סביב השעון, היו כל כך הרבה ניתוקי חשמל ולהגיע לבתים עצמם עם החסימות זה היה מבצע מורכב מאוד, זו הייתה הבעיה המרכזית. הפעלנו למעלה מ-2,500 שוטרים ואלף מתנדבים, זה מבצע מאוד מורכב".

9:29: רכבת ישראל תפעיל הבוקר את קו הרכבת ירושלים-תל אביב בשעה 10:00 בבוקר ולאחר מכן כל שעתיים. משרד התחבורה מפעיל שירות הסעות ללא תשלום מהתחנה המרכזית בירושלים לתחנת הרכבת במלחה. מהמשטרה נמסר כי כביש המנהרות סגור לתנועה.

8:49: כ-14 אלף בתי אב בישראל עדיין מנותקים מזרם החשמל, בהם כ-6,000 בתים בירושלים, כתוצאה ממזג האוויר הסוער שפקד את ישראל בימים האחרונים. חברת החשמל הודיעה כי אספקת החשמל הוחזרה ל-90% מבתי האב שנותקו מהזרם בערב שישי.

8:25: הלימודים במוסדות החינוך במועצה אזורית משגב שבגליל יתקיימו כסדרם, פרט ללימודים בבתי הספר ביישובים חרשים והר חלוץ.

ירושלים מושלגת, דצמבר 2013. טלי מאייר
ירושלים מושלגת/טלי מאייר

7:10: כבישים רבים עדיין נותרו סגורים גם הבוקר (ראשון) בשל תנאי מזג האוויר. באזור ירושלים: כביש 443 ממחסום מכבים רעות עד ירושלים, כביש 5 מפדואל עד כיכר תפוח, כביש 60 מצומת העוקפים עד צומת חוסאן, כביש 375 מצומת צור הדסה עד צומת חוסאן, כביש 386 מכיכר סטף עד בר גיורא, כביש 395 בין כיסלון לרמת רזיאל, כביש 425 מהר אדר לאבו גוש, כביש 446 באזור מודיעין עילית, כביש 4775 בין שער אריאל לצומת רחלים וכביש 89 בין עין זיתים עד גוש חלב. בצפון: כביש 99 מנחל סער עד מסעדה, כביש 866 מצומת חנניה עד כפר שמאי, כביש 978 מאודם עד מסעדה, כביש 989 מצומת וואסט עד מסעדה וכביש 8900 בין בירייה לנוף כנרת. כל הגישות לקיבוץ מרום הגולן חסומות. בדרום: כביש 90 בין מלונות לים המלח עד עין גדי, כביש 234 גשר צאלים בשני הכיוונים, כביש 241 מצומת אורים עד צומת מעון, כביש 3411 מצומת זיקים עד חוף זיקים וכביש 10 חסום לתנועה לכל אורכו.

6:49: חברת החשמל הודיעה כי מספר בתי האב המנותקים בשעה זו מרשת החשמל עומד על 16 אלף. נעשים מאמצים רבים להחזיר את החשמל ליישובי עוטף ירושלים יהודה ושומרון ועוטף צפת.

6:01: המשטרה פתחה את כביש מספר 1 לתנועת תחבורה ציבורית, משאיות אספקה ותושבי אזור ירושלים - בכפוף להצגת תעודת זהות. במשטרה עדיין מזהירים מפני סכנת החלקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

5:03: המשטרה החליטה לסגור פעם נוספת את כביש 1 לתנועת כלי רכב בשני הכיוונים. זאת, בשל שכבת קרח שהצטברה על הכביש, והעלתה חשש מפני החלקת כלי רכב. במהלך שעות הבוקר יקיימו כלל הגורמים הערכת מצב נוספת ובה יוחלט אם לפתוח את הכביש לציבור הרחב.

0:37: חברת החשמל הודיעה כי כמעט כל שכונות העיר צפת חוברו לרשת החשמל, למעט מקרים בודדים. כמו כן, כל היישובים שמסביב לצפת מחוברים בשעות אלה. בית ג'אן חוברה לחלוטין לרשת החשמל. על פי נתוני החברה, סך כל בתי האב המנותקים בשעה זו מרשת החשמל ברחבי הארץ עומד על 18 אלף.

0:30: הנהלת אוניברסיטת בר אילן הודיעה כי הלימודים באוניברסיטה יחלו היום בשעה 12:00 בצהריים. זאת, בשל חסימת הכבישים מירושלים ומיישובי יהודה ושומרון, ונוכח העובדה שרבים מהסטודנטים והמרצים באוניברסיטה מתגוררים ביישובים אלה. בנוסף, הלימודים בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה בצפת לא יתקיימו כלל.

הניסיון להתמודד עם נזקי הסופה בירושלים המושלגת. דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
מנסים להתמודד עם נזקי הסופה בירושלים, הערב/יואב דודקביץ'
ערב יורד על מבשרת ציון המושלגת. דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
ערב יורד על מבשרת ציון, אמש/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נגמ"ש צה"ל בדרך לפעולות הסיוע בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג במרפסת במרום גולן/מערכת וואלה!, צילום מסך
חוף גבעת אולגה, 14 בדצמבר 2013. שלומי גבאי
גולשים אמיצים בחוף גבעת אולגה/שלומי גבאי
עובדי חברת החשמל מתקנים כבל קרוע בצפת. יותם אסרף, ג'יליס
עובדי חברת החשמל פועלים באזור הצפון/ג'יליס, יותם אסרף
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג בבית ג'אן/מערכת וואלה!, צילום מסך
שר הביטחון משה יעלון וראש העיר ירושלים ניר ברקת בחמ"ל עיריית ירושלים. משרד הביטחון
הערכת מצב אתמול בעיריית ירושלים/משרד הביטחון
שלג בירושלים, 14 בדצמבר 2013. טלי מאייר
שלג בירושלים/טלי מאייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נגמ"ש בצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג בירושלים, 14 בדצמבר 2013. טלי מאייר
שלג בירושלים/טלי מאייר
קשת בענן בשכונת גבעת אולגה בחדרה. שלומי גבאי
קשת בענן בחדרה/שלומי גבאי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילים מחלקים שקיות חימום בצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך
נתיבי איילון נחסמו בעקבות הצפה בנחל איילון, 13 בדצמבר 2013. יותם רונן
נחל איילון/יותם רונן
הסערה בשיאה: שיבושי חשמל וחסימות כבישים ברחבי הארץ. מור שאולי
הסערה בשיאה: שיבושי חשמל וחסימות כבישים ברחבי הארץ/מור שאולי
שלג באריאל, דצמבר 2013. יותם רונן
שלג באריאל/יותם רונן
ירושלים מושלגת , דצמבר 2013. טלי מאייר
ירושלים/טלי מאייר
  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully