וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמל עדיין לא חזר לירושלים: "התקלחנו עם סירים"

15.12.2013 / 12:08

תושבי אזור הבירה המנותקים מזרם החשמל ממתינים בקוצר רוח לשוב לשגרת חייהם. איציק מגבעון מערב אלתר תאורה לבית מפנס הרכב והילדים של תמר מעלי מתחממים במכונית

צילום מסך

בעוד שעובדי חברת החשמל עדיין פועלים להשבת הזרם לאלפי בתי אב בישראל שנותקו בשל מזג האוויר הסוער שפקד את המדינה בסוף השבוע החולף, תושבים רבים באזור ירושלים מנסים לחזור לשגרת חייהם ללא אספקת חשמל סדירה. "מיום חמישי בחצות – מאז תחילת הסערה, אנחנו ללא חשמל. ביום שישי לא יכולנו לקנות חלות לשבת. הדלקנו נרות בבית הכנסת כדי שנוכל להתפלל", אמר במשדר וואלה! איציק ביטון תושב גבעון מערב שליד גבעת זאב בירושלים. "אין לנו גנרטורים אז פירקתי פנס של הרכב וחיברתי אותו למצבר כדי שיהיה לנו אור בכניסה לבית", הסביר.

ישראל סוערת: סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אהרונוביץ' במשדר וואלה!: "איש לא צפה את ממדי הנזק בסופה"
סוריה: 10 ילדים קפאו למוות בכפרים הנצורים
בזכות הסערה: מאות מ"מ גשם, הכינרת עלתה ב-14 ס"מ

"אין לנו דברי חלב או בשר במקרר - הכול הלך. יש ריח של גופה כי הכול נרקב", סיפר ביטון. "אנחנו נכנסים לרכב כל כמה זמן כדי להתחמם, קר פה מאוד". ביטון מתח ביקורת על התנהלות המועצה המקומית וטען כי לא הוגשה להם עזרה. "יש פה נשים בהיריון, ילדים קטנים, זו זוועה. לא אכפת לרשות המקומית מהתושבים. אף אחד לא בא ושאל אם אנחנו צריכים משהו. כל אחד מתחבא בפינה שלו. בערב שבת התקלחנו עם סירים שחיממנו בגז".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תאורה מפנס הרכב. המטבח המואר של איציק ביטון מגבעון מערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ג'אודת איברהים, בעל מסעדת "אבו גוש" בכפר הסמוך למבשרת ציון, ממתין בקוצר רוח להשבת זרם החשמל. "אולי רק ל-20% מהבתים כאן חזר החשמל. במשך שלושה ימים לא יכולנו להפעיל את המסעדה. הכפר היה חסום". לדברי איברהים, כל היום דיברו על המצב בהר אדר ובמעלה החמישה – אבל אף לא מילה על אבו גוש. "אמא שלי בת ה-85 צריכה לקבל טיפול בבית חולים, ואף אחד לא יכול היה להגיע אליה במשך כמה ימים. פשוט חזרנו לימי הביניים. היינו רואים את זה אצל השכנים וצוחקים. עכשיו חווינו את זה על בשרנו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הבוקר בירושלים המושלגת, דצמבר 2013. יותם רונן
תקועים. תושבי ירושלים מחלצים כלי רכב/יותם רונן

אמיר לורה, תושב עין כרם בירושלים, טוען כי הרשויות התרשלו בהיערכות לקראת מזג האוויר הסוער, שגבה עד כה את חייהם של ארבעה בני אדם. "זו פשוט קטסטרופה. אני לא מבין איך מדינת ישראל בשנת 2013 לא מסוגלת להתמודד עם סערה, לא חזקה במיוחד, שידענו עליה מראש. מישהו פה עשה מחדל חמור מאוד", אמר. "אתמול חזר החשמל למשך שעה ומאז אנו שוב ממתינים. יש לי ילד קטן בן שמונה בבית אבל הצלחנו להעביר אותו לחברים שיש להם חשמל והוא נשאר שם בינתיים".

הניסיון להתמודד עם נזקי הסופה בירושלים המושלגת. דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
נגמ"ש צה"ל בדרכו לירושלים/יואב דודקביץ'

כמו לורה, גם תמר אסרף מהיישוב עלי, דוברת מועצת מטה בנימין, מתמודדת בימים אלה בבעיות הכרוכות בטיפול בילדים ללא אספקת חשמל סדירה בביתה. "זהו היום השלישי ללא חשמל, כרגע הילדים שלי יושבים ברכב עם החימום", סיפרה אסרף במשדר וואלה!. "אנחנו בלי מים, חשמל או יכולת לנוע. אנחנו מחממים את הבגדים ברכב. לפחות יש דלק". אסרף הודתה לאזרחים הרבים שהגיעו בשעות הלילה ועזרו בחילוץ תושבים מבתיהם באזור באמצעות כלי הרכב שלהם, וסיפרה כי רכבי ביטחון מהיישובים הישראליים עזרו בחילוץ כלי רכב של פלסטינים שנתקעו בדרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully