וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההבדל בין חיים למוות": הכירו את גיבורי הסופה

15.12.2013 / 18:54

שוטר שהציל אוטיסטית בת 11 שקפאה מקור ברחוב, מתנדב שחילץ קשישה ששכבה חסרת אונים בביתה 13 שעות וחובשים שסייעו לבחור ישיבה שנתקע ללא חשמל. הסיפורים המרגשים של הסערה

צילום: מור שאולי, עומר מירון, אדריאן הרבשטיין, דוברות חברת חשמל, ערוץ 7; עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

הם יצאו למשמרתם ביום חמישי בערב ומאז עבדו כמעט ללא הפסקה. תוך שהם מסכנים את חייהם, פעלו אנשי כוחות הביטחון ויחידות החילוץ ללא לאות כדי למזער את נזקי הסערה ולהציל חיי אדם. למרות הביקורות על מחדל, לכאורה, במוכנות המדינה לסערה, מאחורי כל חילוץ של קשיש, או פינוי של אישה הרה, עומדים שוטרים, חיילים, עובדי חברת החשמל ועובדי רשויות שהפכו לגיבורים. וואלה! חדשות מספקת לכם הצצה אל כמה מאותם סיפורים מרגשים.

"אף אחד לא היה שם לעזור לה"

אחד מאותם גיבורים הוא רב-פקד מיכה ברון, קצין שיטור בתחנת שפט שבירושלים. בסוף השבוע, כשהיה בשיאן של פעולות ההצלה, הוא נתקל בילדה חרדית אוטיסטית שאיבדה את דרכה בקור העז. "בשיא כל המהומה, כשאני בדרך לאחת מיני מאות קריאות המצוקה שקיבלנו - הפעם בגבעת זאב, הבחנתי בילדה כבת 11 עם שקית בייגלה לידה, רטובה כולה, לובשת דבר מלבד מכנס 3/4 וגופיה, רועדת מקור ונראה שהיא משוטטת ללא כיוון", שחזר ברון בשיחה עם וואלה! חדשות.

לרב-פקד ברון היה ברור שאינו יכול להתעלם מהילדה הקטנה. "הייתי בכביש גולדה מאיר, עשיתי פרסה והסתובבתי לעברה", סיפר. "שאלתי אותה לשמה ומיד הבנתי שהיא בעלת מוגבלות. היא ענתה לי והמשיכה ללכת". הוא הכניס את הילדה הרועדת לניידת ובמשך דקות ארוכות ניסה לתקשר איתה. "הבנתי שהיא גרה באחד הבתים בשכונת רמות ומכמה פרטים שהיא מסרה, איתרתי דרך המערכת הממוחשבת את הכתובת המדויקת".

מדינה בסערה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
עדכונים שוטפים מהסופה
סיפורי ההצלה של החרדים
מי משלם על הנזקים?
"היחידה" המובחרת מחלצת את תושבי גוש עציון הנצורים
החשמל עדיין לא חזר לירושלים: "התקלחנו עם סירים"

הניסיון להתמודד עם נזקי הסופה בירושלים המושלגת. דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
חיילים של פיקוד העורף בירושלים, אמש/יואב דודקביץ'

כשדפק בדלת בית הוריה, הם נראו מודאגים למדי. הסתבר לו שהילדה, שכבר נעלמה בעבר בנסיבות דומות, חמקה מהבית מבלי שהוריה הבחינו בכך והייתה בדרכה לבית ספרה בגבעה הצרפתית, מרחק שבעה קילומטרים משם. "בלבוש שהיה לה ובתנאים בחוץ, היא לא הייתה מגיעה לשם", העריך רב-פקד ברון. "מצאנו אותה 40 דקות בערך אחרי שהיא עזבה את הבית והיא הייתה רטובה ורעדה כולה. הכבישים והרחובות היו ריקים מאדם ואף אחד לא היה שם לעזור לה. זה מאותם רגעים שאתה מבין שאתה הייתה ההבדל בין חיים למוות. אם אתה לא שם - אף אחד לא היה רואה אותה וקורא לך".

"הרגשתי שאנחנו ממש מצילים חיים"

גם במגן דוד אדום אספו בסוף השבוע עשרות סיפורי גבורה מהבירה ומסביבתה. רונן מורן, עובד בחברת היי-טק שמתנדב זה כמה שנים במרחב ירקון של מד"א, החליט לעלות לירושלים ביום שישי בבוקר. יחד עם מתנדבים רבים, הוא המתין בלטרון שעות עד שהתקבל אישור לעשות את הדרך לבירה המושלגת. סמוך לשעה 19:00 הגיעה המשלחת לירושלים באמצעות כלי רכב צבאיים. מורן, כמו שאר מתנדבי מד"א שהיו במשלחת, צוות לאמבולנס ומאותו הרגע, לדבריו, העבודה לא פסקה. "בחלק מהמקרים הגשנו סיוע רפואי", אמר. "במקרים אחרים נתנו סיוע הומניטרי למשפחות ללא חשמל וללא מזון. כך או כך, הרגשתי שאנחנו ממש מצילים חיים".

בתוך כל הכבודה הקשה, יש מקרה אחד מאתמול (שבת) שנצרב בזיכרונו של מורן. "סמוך לשעה 14:00 קיבלנו קריאה שבה דווח על אישה כבת 95, שקמה בלילה מהמיטה לשירותים וככל הנראה נפלה על הרצפה", שחזר. "כשהתקבלה הקריאה, האישה כבר שכבה שם 13 שעות. בגלל שהחשמל היה מנותק והיא לא יכולה הייתה לקום, לא היה לה איך לדווח. רק כשאחד ממכרי המשפחה הגיע לבדוק מה מצבה, הוא גילה אותה שרועה על הרצפה כשהיא סובלת מכאבים עזים. הגענו לשם במהירות האפשרית. מצאנו אותה כשלגופה כותונת לילה דקה בלבד, והבנתי שכך היא שכבה שעות, בקור מקפיא וללא אפשרות להודיע לאיש. היא סבלה משבר באגן ומהיפותרמיה קשה. חיממנו אותה מיד, ולאט לאט הורדנו אותה לאמבולנס - שתי קומות במדרגות חלקלקות משלג. לעולם לא אשכח איך בכניסה לבית החולים, היא אמרה לי בשארית כוחותיה: 'תודה לכם. אתם מלאכים'".

במקרה אחר, מורן וצוות האמבולנס שלו סייעו לאישה בהריון. "היינו על ציר הרצל בירושלים, בדרך לחולה", סיפר. "לצד הדרך, אני רואה פתאום אדם שמנופף לנו עם הידיים וזועק לנו לעצור. עצרנו מיד וגילינו שיש לו יולדת ברכב, ושרכבו נלכד בשלג שהצטבר. הענקנו ליולדת טיפול ראשוני בשטח, והודענו מידית למוקד מד"א כדי שלחולה ה'מקורי' יוזנק צוות נוסף. פינינו את היולדת לבית החולים, והמשכנו לטפל במקרים נוספים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'יפ של איחוד הצלה שסייע בחילוץ בחור ישיבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם באיחוד הצלה פעלו ללא הפסקה. שמעון בר, חובש מתנדב של הארגון, הצליח אתמול לפלס את דרכו בשלג יחד עם עוד שלושה מתנדבים לישיבה נצורה בקריית יערים שבירושלים. שם, המתין להם תלמיד בן 19 שנתקע במבנה ללא חשמל או אפשרות חימום. "השעה הייתה 01:00 בלילה", תיאר. "קיבלנו קריאה למוקד של איחוד הצלה לסייע לבחור ישיבה מחוסר הכרה. בכדי להגיע למקום, נעזרנו ברכב ארבע על ארבע שהוכן מראש וגם זה לא היה פשוט. מצאנו בחור צעיר שהיה שרוי בהיפותרמיה קשה. רגליו היו קפואות, הוא לא הגיב, והיה שרוי במצב של ערפול הכרה במקום ללא חשמל, ללא אור. הענקנו לו טיפול ראשוני, חמצן, עירוי והעברנו אותו לכביש מספר 1, שם המתינה ניידת טיפול נמרץ. הגענו אליו בדקות האחרונות, זה מסוג האירועים שאם אתה לא תופס אותו בזמן - הוא יכול להידרדר מהר מאוד".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמעון בר/מערכת וואלה!, צילום מסך
ירושלים ביום שאחרי הסערה. דצמבר 2013. עומר מירון
השקט שאחרי הסערה. ירושלים, היום/עומר מירון
ירושלים ביום שאחרי הסערה. דצמבר 2013. עומר מירון
בירושלים התפנו ליהנות מהשלג/עומר מירון
ירושלים ביום שאחרי הסערה. דצמבר 2013. עומר מירון
סקי שלג בירושלים/עומר מירון
ירושלים ביום שאחרי הסערה. דצמבר 2013. עומר מירון
ירושלים חוזרת לשגרה/עומר מירון
כביש 1 נפתח לתנועה אחרי סוף שבוע סוער במיוחד. דצמבר 2013. עומר מירון
כביש 1 נפתח לתנועה אחרי סוף שבוע סוער במיוחד. דצמבר 2013/עומר מירון
כביש 1 נפתח לתנועה אחרי סוף שבוע סוער במיוחד. דצמבר 2013. עומר מירון
הכניסה לירושלים/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully