וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסופה: מי משלם על הנזקים?

מה מכסה ביטוח הדירה ומה מכסה ביטוח הרכב? האם יש גם לרשויות המקומיות אחריות? יובל עופר, חבר מועצת לשכת סוכני הביטוח, מסביר על הפיצויים מנזקי הסערה

שלג בירושלים, 14 בדצמבר 2013. טלי מאייר
פוליסות הביטוח מכסות את כל נזקי מזג האוויר לבית ולרכב. מכוניות שקועות בשלג בירושלים, בסוף השבוע/טלי מאייר

הסופה הגדולה הראשונה של החורף כבר מאחורינו, וכעת מתחילים אזרחי ישראל להתמודד עם הנזקים שנגרמו לבתים ולכלי רכב כתוצאה מהשלג ומהגשם. יובל עופר, חבר מועצת לשכת סוכני הביטוח, מסביר מי אחראי על פיצוי האזרחים עקב פגעי מזג האוויר.

מי אחראי על פיצוי בגין נזק שנגרם לדירה או לכלי הרכב כתוצאה מהסופה?

חברות הביטוח. מרבית אזרחי ישראל מכוסים על ידי פוליסת ביטוח וחשוב לדעת כי שתי הפוליסות – הן פוליסת הדירה והן פוליסת הרכב הן פוליסות תקניות, כלומר זהות, וחברות הביטוח יכולות רק להוסיף להן כיסויים על ידי נספחים שונים.

איזה נזקים מכוסים על ידי הפוליסות?

פוליסות הביטוח מכסות את כל נזקי מזג האוויר לבית ולרכב. הסייג היחיד לכיסוי הוא נזקים שנגרמו לדירה עקב בעיית איטום – אזרח שלא דאג לאיטום סביר של דירתו לא יפוצה על ידי חברת הביטוח.

עץ התמוטט בקיבוץ גלויות, תל אביב. דצמבר 2013. יותם רונן
עומדת בפני המבוטח או חברת הביטוח גם האופציה לתבוע את הרשות המקומית/יותם רונן

האם יש מקרים בהם יפצו חברות הביטוח גם בגין נזקים כאלה?

כן. במקרים מסוימים עקב נזק עקיף שגרם להצפה יכוסו גם נזקים כאלה. לדוגמה: אנטנה שעפה כתוצאה מהרוחות ושברה גג רעפים – וכתוצאה מכך חדרו מים לדירה וגרמו לנזק – במקרה כזה עולה הסבירות כי המבוטח יפוצה. ככלל, ההמלצה שלי היא לפנות לסוכני הביטוח, לדווח על המקרה והסוכן יעזור למבוטח בתדריך, הזמנת שמאי והתנהלות מול חברת הביטוח.

מה לגבי נזקים שנגרמו לדירה או לרכב עקב מפגע חיצוני כמו עץ שנפל?

מקרים אלה מכוסים על ידי פוליסת הביטוח. חשוב לדעת שגם לרשות המקומית אחריות בנושא, ועומדת בפני המבוטח או חברת הביטוח האפשרות לתבוע פיצויים מהן. במקרה זה מדובר בהתנהלות יותר מסובכת של תביעת נזיקין.

כתוצאה ממכת ברק או נפילת מתח נגרם נזק למכשירי חשמל, מי אחראי?

מדובר במקרה שאמנם שכיח פחות, אבל ככלל גם הוא מכוסה על ידי הפוליסה – למרות שלעתים תידרש חובת הוכחה כי הנזק אכן נגרם עקב הסופה. גם כאן עומדת בפני המבוטח או חברת הביטוח האפשרות לתבוע פיצויים מחברת החשמל.

האם בתי עסק מכוסים בצורה דומה?

המקרה של עסקים הוא שונה. פוליסה של בתי עסק אינה פוליסה תקנית ומידת הכיסוי והמקרים המכוסים נקבעת על פי ההסכם בין חברת הביטוח לבעל העסק.

בנוסף לנזקים הפיזיים, פגעה הסופה גם בשגרת החיים של תושבי ישראל. בחלק מלשכות התעסוקה למשל לא תתקיים קבלת קהל ודורשי עבודה מהיישובים: עין אל-אסד, זרעית, בית ג'אן, מרום גולן, עין זיוון, אלרום, אודם, אלוני הבשן , אורטל, חורפיש, פשוטה, פקיעין, קיסרה סמע, וגאת ינון לא יצטרכו להגיע ללשכות - זכויותיהם יישמרו. כמו כן הודיע משרד האוצר על דחיית חובת הדיווח והתשלום למע"מ ומס ההכנסה עד לתאריך ה-19 לדצמבר - יום חמישי.

עוד על הסערה:

אהרונוביץ' במשדר וואלה!: "איש לא צפה את ממדי הנזק בסופה"
הסופה נגמרה, הקור נשאר: 7 מעלות בלבד בירושלים
נזקי הסופה: איפה לא יתקיימו לימודים היום?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully