וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהודעה חריגה באופיה, איראן טוענת שעצרה מרגל בריטי

הרשויות באיראן מפרסמות לעתים קרובות הודעות על מעצר סוכנים זרים, אך הפעם הוטלה אחריות ישירה על ה-MI6. לפני חצי שנה הודיעה איראן על חשיפת רשת ישראלית-בריטית

מטה שירות הביון הבריטי MI6 או SIS בשכונת ווקסהול, לונדון. AP
מטה ה-MI6 בווקסהול, לונדון. משרד החוץ הבריטי סירב להגיב/AP

בית משפט הכפוף למשמרות המהפכה באיראן הודיע כי כוחות הביטחון במדינה לכדו מרגל בריטי, שפעל ברשת של 12 סוכנים. בחודש יוני הודיעה איראן כי עלתה על עקבותיה של רשת ישראלית-בריטית, שמנתה מספר זהה של מרגלים.

לפי ההודעה שפורסמה הבוקר, האיש פעל בדרום-מזרח המדינה ועבד כמרגל עבור ה-SIS (Secret Intelligence Service, שירות המודיעין החשאי הידוע גם בכינוי MI6).

המרגל, לכאורה, נלכד בעיר המחוז כרמאן, והודה שהיה בקשר עם ארבעה קציני מודיעין בריטיים, הן באיראן והן מחוץ לה. משרד החוץ בלונדון אמר כי הוא אינו נוהג להגיב על נושאי ביטחון.

דאדח'ודא סלארי, ראש הרשות השופטת בכרמאן, אמר כי "המרגל אסף מודיעין והעביר אותו למפעיליו בארץ המקור, תחת השגחתם של הקצינים שהיה עמם בקשר". סלארי אמר לסוכנויות הידיעות באיראן כי הסוכן נעצר בתום חקירה סמויה שארכה מספר חודשים, וכי הוא עומד למשפט אחרי שהודה בהאשמות שהרשויות באיראן מייחסות לו. כלי תקשורת מקומיים העלו השערה כי לא מדובר באזרח של בריטניה, אלא באיש עסקים איראני שפעל עבור ה-SIS.

הרשויות באיראן מפרסמות לעתים קרובות הודעות מעורפלות על מעצר סוכנים זרים, המלוות בדרך כלל בהודאות ובהוצאה להורג. ואולם, הפרסום מהיום נדיר באופיו, משום שהוא נוקב בשם הארגון שאליו משתייך המרגל, לכאורה, ומטיל את האשמה לגיוסו על מדינה מסוימת.

אחרי בחירתו לנשיא של חסן רוחאני, איראן ובריטניה פעלו לשיקום היחסים הדיפלומטיים, ורק לאחרונה הודיעו על פתיחה מחודשת של שתי השגרירויות. השגרירות הבריטית בטהראן נסגרה ב-2011 אחרי שמפגינים צרו עליה והסתערו על המבנה.

לקריאה נוספת
איראן טוענת: "עצרנו 12 מרגלים הקשורים לישראל ולבריטניה"
בחודש מאי: "מרגל של המוסד" הוצא להורג בתלייה באיראן
בטהראן טוענים: חשפנו רשת של המוסד שחיסלה מדען גרעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully