וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "מרגל של המוסד" הוצא להורג בתלייה

הרדיו הממלכתי בטהרן דיווח כי מוחמד חידרי קיבל כסף מישראל כדי למסור לה את "סודותיה של איראן". לצדו הוצא להורג גבר שהורשע בריגול עבור ארה"ב. לא ידוע מתי נעצרו השניים

איראן הוציאה להורג שני גברים שהורשעו בריגול עבור ישראל וארצות הברית. הרדיו הממלכתי של טהרן דיווח היום (ראשון) כי השניים פעלו עבור המוסד וה-CIA. הם הוצאו להורג בתלייה ולא נמסר מתי הם נעצרו והיכן נערך משפטם.

אחד הגברים זוהה כמוחמד חידרי, ונטען כי הוא קיבל כסף מישראל. תמורת התשלום הוא מסר "מידע על סודותיה של איראן". הגבר השני הוא כורוש אחמדי ונמסר כי הוא "סיפק מידע לסוכנות הביון המרכזית". ללא נמסרו לגביו פרטים נוספים.

בסוף חודש מרץ הודיעה ערב הסעודית כי חשפה רשת ריגול ענפה, שקיבלה הוראות ישירות מטהרן. שירותי הביטחון של הממלכה עצרו 18 חשודים, מרביתם מקומיים. נטען כי הם תצפתו על מתקנים סודיים. בטהרן הכחישו את ההאשמות

בשנה שעברה: הוצא להורג "מרגל המוסד" שהתוודה על מעשיו

הכור הגרעיני בבושהר. רויטרס
לטענת האיראנים, ה"מרגלים" אספו מידע על סודות המדינה. הכור הגרעיני בבושהר/רויטרס

בחודש מאי שעבר הוציאה איראן להורג את מג'יד ג'מאלי פאשי, שהורשע בריגול לישראל ובחיסול מדען גרעין איראני. ג'מאלי פאשי נעצר בחודש ינואר 2011 במסגרת חשיפת "רשת ריגול" של המוסד, שלטענת טהרן, עמדה מאחורי חיסולו של מסעוד עלי מוחמדי בשנה הקודמת. היה זה החיסול הראשון בסדרה של התנקשויות במדעני גרעין בטהרן. הוא נתלה בכלא אווין בטהרן.

כמה ימים לאחר המעצר, הוצג ג'מאלי פאשי בטלוויזיה האיראנית כשהוא "מתוודה" על חיסול המדען ומספר על "ביקורו במטה המוסד בתל אביב", שם, לטענתו, עבר אימונים. בכתב האישום נגדו נאמר כי הוא קיבל "רשימת חיסול" מהמוסד שכללה חמישה אישים נוספים, אולם הוא התחרט ונמנע מרציחתם. פחות משבוע לאחר פתיחת המשפט, הוא הורשע ונידון למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully