וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן טוענת: "עצרנו 12 מרגלים הקשורים לישראל ולבריטניה"

משה-חי הגיגת

2.6.2013 / 19:53

המודיעין האיראני הודיע שחשף רשת ריגול שתכננה לחבל ביום הבחירות לנשיאות המדינה, ואף לבצע חיסולים של בכירים. במהלך המעצרים הוחרמה גם כמות גדולה במיוחד של כלי נשק

משרד המודיעין האיראני הודיע היום (ראשון) שחשף רשת ריגול משותפת לישראל ובריטניה. על פי ההודעה, שפורסמה באתר המשרד, אנשיו עצרו 12 אנשים שהתכוננו להצית עימותים אתניים במדינה, וכן תכננו לבצע התנקשויות באישים שונים. על פי ההודעה, לרשת קשר ברור למוסד ולמודיעין הבריטי, דרך מדינה שלישית. לפי דיווחים בכלי התקשורת באיראן, הרשת תכננה לחבל ביום הבחירות לנשיאות במדינה.

עוד נמסר בהודעה כי במהלך המעצרים הוחרמה גם כמות גדולה במיוחד של כלי נשק. לא נמסרו פרטים נוספים אודות העצורים או הפעולות שתכננו לבצע לכאורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נחשפה רשת ריגול. נשיא איראן אחמדינג'אד/מערכת וואלה, צילום מסך

בחודש שעבר הוציאה איראן להורג שני גברים שהורשעו בריגול עבור ישראל וארצות הברית. הרדיו הממלכתי של טהרן דיווח אז כי השניים פעלו עבור המוסד וה-CIA. הם הוצאו להורג בתלייה ולא נמסר מתי הם נעצרו והיכן נערך משפטם. אחד הגברים זוהה כמוחמד חידרי, ונטען כי הוא קיבל כסף מישראל. תמורת התשלום הוא מסר "מידע על סודותיה של איראן". הגבר השני הוא כורוש אחמדי ונמסר כי הוא "סיפק מידע לסוכנות הביון המרכזית". לא נמסרו לגביו פרטים נוספים.

מנגד, בסוף חודש מרץ הודיעה ערב הסעודית כי חשפה רשת ריגול ענפה, שקיבלה הוראות ישירות מטהרן. שירותי הביטחון של הממלכה עצרו 18 חשודים, מרביתם מקומיים. נטען כי הם תצפתו על מתקנים סודיים. בטהרן הכחישו את ההאשמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully