וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: "המתקן הפתוח" לזרים יאוכלס השבוע

הכנסת תאשר היום את תיקון החוק למניעת הסתננויות, שיאפשר להעביר מאות מבקשי מקלט למתקן "חולות". השוהים יורשו לצאת מהמקום, אולם יחויבו ב"רישום נוכחות" 3 פעמים ביום

פרסום ראשון: ביום חמישי יתחיל אכלוסו של מתקן השהייה הפתוח למבקשי מקלט, שהקימה המדינה לפני כשלוש שנים. היום יובא לאישור הכנסת החוק החדש למניעת הסתננות, שניסחה הממשלה בהליך מזורז, על מנת להחליף את החוק שביטל בג"ץ לפני שלושה חודשים בטענה שהוא אינו חוקתי. החוק החדש מאפשר כליאה של מי שעבר ארצה שלא כדין, אולם במתקן פתוח - ולא בכלא, דוגמת מתקן סהרונים הסמוך. במתקן יסופקו למבקשי המקלט מקומות לינה, מזון ושתייה - ובנוסף, ייזכו לשירותי חינוך, בריאות ורווחה.

מרגע אישור החוק בכנסת, ייכנס תיקון החוק לרשומות בתוך 48 שעות, ויינתן האות להעברת מבקשי המקלט המוחזקים כיום בסהרונים למתקן החדש הסמוך, שזכה לשם "חולות".

עוד בנושא מבקשי המקלט:
נוהל חדש: שחרור מבקשי מקלט - לא לתל אביב ואילת
הזרים נושמים לרווחה: ”נכלאנו בלי הגבלה ומשפט”
נוהל ”עזיבה מרצון”: 15 אריתראים חוזרים לארצם

כלא סהרונים, יולי 2012. יותם רונן
המתקן עתיד להיות "בית" לכאלף מבקשי מקלט/יותם רונן

כחלק מהפעלת המקום בסוף השבוע, צפוי משרד הביטחון להעביר את הסמכויות שבידו לשב"ס - שיהיה אחראי על המתקן ועל השוהים בו, כמו בשאר מתקני הכליאה בארץ. עם זאת, בימים אלה עוד עומלים במקום על הקמת גדר בגובה 4 מטר במטרה למנוע חדירה למתקן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"ניסויים בבני אדם"

על פי החוק החדש, מבקשי המקלט יוחזקו במתקן "חולות" במהלך הלילה, ובמהלך היום יורשו לצאת ממנו - אך לא לעבוד. על מנת למנוע מצב בו יברחו השוהים המחויבים להיות במקום, הם יידרשו להתייצב לרישום שייערך ככל הנראה שלוש פעמים ביום - מה שימנע מהם להתרחק מהאזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לפני שהתיקון לחוק עלה להצבעה, המדינה ממהרת על אכלוס מתקן הכליאה". מבקשי מקלט בסהרונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מקומם לראות כי עוד לפני שהתיקון לחוק עלה להצבעה בכנסת המדינה, כבר ממהרת המדינה להכריז על איכלוסו של מתקן הכליאה החדש", אמרו היום במוקד הסיוע לעובדים זרים. "עדיין לא הובהרו ואושרו כל הנהלים הכלולים בו, וכך המדינה למעשה מכריזה בפה מלא על ביצוע ניסויים בבני אדם. מדובר בהמשך התנהלות בלתי דמוקרטית בעליל הפוגעת בשלטון החוק".

יש לציין כי לפני שלושה חודשים הקציב בג"ץ לרשות האוכלוסין וההגירה 90 יום לשחרר את 1,750 מבקשי המקלט המוחזקים בכלא סהרונים. היום, ארבעה ימים לפני שהמועד פג, שוחררו רק 683 מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully