וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהל "עזיבה מרצון": 15 אריתראים חוזרים לארצם

האריתראים צפויים לצאת בטיסה לא ישירה מישראל, כך לפי דיווחים של מוקדי הסיוע. "התנאים הקשים בכלא סהרונים והלחץ המופעל על הכלואים דוחקים את חלקם להסכים לחזור למולדתם"

כ-15 אזרחי אריתריאה צפויים לצאת הערב (ראשון) חזרה לארצם בטיסה לא ישירה מישראל. כך עולה מדיווחים שונים שהתקבלו בארגוני הסיוע "מוקד סיוע לעובדים זרים" ו"אמנסטי אינטרנשיונל". אין מדובר בפעם הראשונה בה חוזרים אזרחי אריתריאה למדינתם, אך מדובר ביישום נוהל חדש לתיעוד עזיבתם מרצון, הכולל גם מבקשי מקלט המוחזקים במעצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההחתמה נעשתה תוך איום עליהם כי לא יזכו לקבל מקלט בישראל". כלא סהרונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"במידה והדברים נכונים, הרי שזהו מעשה ציני ובלתי מוסרי בעליל לקרוא החזרה מרצון להחזרה המתרחשת היום, הנעשית תוך אילוץ ושידול של מבקשי מקלט הכלואים בתנאים קשים במשך חודשים ושנים ללא אופק וללא תקווה, לחתום על מסמך של 'עזיבה מרצון'", אמרה רעות מיכאלי, מנכ"ל "מוקד סיוע לעובדים זרים". "ההחתמה נעשתה תוך איום עליהם כי לא יזכו לקבל מקלט בישראל וכי ייוותרו תקופה ארוכה של שנים בכלא. התנאים הקשים בכלא סהרונים והלחץ המופעל על הכלואים, אשר הביאו לאחרונה את האסירים לשבות רעב, הם אלה אשר דוחקים את חלקם להסכים לחזור למולדתם, חרף הסכנה הנשקפת להם שם", הוסיפה.

על פי דיווחים שהגיע לאמנסטי אינטרנשיונל ישראל, אחד מהחותמים על מסמכי עזיבה מרצון התחרט ולא עזב את ישראל כמתחייב על פי נוהל חדש שאישר היועץ המשפטי לממשלה באחרונה. מבקש מקלט אריתריאי מכלא סהרונים הסביר את בחירתם של אנשים לעזוב על אף המתרחש במדינתם "אני מעדיף למות במדינה שלי, במקום להיות בכלא לנצח בישראל".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "במסגרת הנוהל שאושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה ליציאה מרצון יוצאים באופן שוטף מסתננים, ובהמשך כל מי שיבקש לצאת מרצון יוכל לעשות זאת במסגרת הנוהל".

בשבוע שעבר נודע לארגוני הסיוע כי רשות האוכלוסין וההגירה החלה בהוצאת מבקשי מקלט מאריתריאה, המוחזקים בכלא סהרונים ללא משפט, לשגרירות מדינתם בתל אביב למילוי טפסים, לטענתם כשלב ראשון של הליך הגירוש. הקבוצות יוצאות בקבוצות של 15 בני אדם ומוסעות ישירות לשגרירות ומשם חזרה לכלא.

נתניהו: "חיוני לרווחתם של אזרחי ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עסק היום בסוגיה בפתח הדיון בנושא פעולות הממשלה להשבת מסתנני העבודה הבלתי חוקיים: "אנחנו הצלחנו להביא בעצם את הכניסה לערי ישראל לאפס. אין מסתנן נוסף שנכנס לערי ישראל - לא לתל אביב, לא לערד, לא לאילת ולא לשום מקום. עכשיו אנחנו מתמקדים בשאלה של השבת המסתננים שנמצאים שם. אנחנו עושים את זה תוך כדי כיבוד כל אמות המידה המשפטיות והבינלאומיות, פועלים בצורה מאוד אחראית ומאוד נחושה. התחלנו להוציא, הוצאנו כמה אלפים, ואנחנו נמשיך כדי להוציא אותם מערי ישראל. יש שם בעיות קשות של פשיעה, של מתחים, של תעסוקה, של תברואה. אני פועל עם חבריי השרים, עם שר הפנים גדעון סער והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בכוחות משולבים כדי להביא לפתרון הבעיה הזאת. בסוף הקדנציה הזאת אנחנו ניבחן בה, כפי שנבחנו בקדנציה הקודמת בבלימת המסתננים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתמקדים בשאלה של השבת המסתננים". נתניהו עם השרים אהרונוביץ' וסער, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שילוב האמצעים, לרבות המשפטיים, הוא שייתן לנו את ההצלחה להוציא את המסתננים שנמצאים עכשיו במדינת ישראל", הוסיף נתניהו. "זה אפשרי, אנחנו מסמנים את זה כיעד. אני נחוש והשרים נחושים לממש את הדבר הזה, כי אנחנו יודעים שזה חיוני לרווחתם של אזרחי ישראל ולעתידה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

אמיר תיבון השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully