וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירוש מרצון? אריתראים חתמו על מסמכי עזיבה

מבקשי מקלט מכלא סהרונים הובלו לשגרירות אריתריאה במטרה לחתום על המסמך. "האפשרות של מאסר או גירוש – לא בחירה אמיתית". רשות האוכלוסין: הם ביקשו להיפגש עם השגריר

רשות האוכלוסין וההגירה החלה בהליך "גירוש מרצון" של מבקשי מקלט מאריתריאה, כך עולה מדיווחים שהתקבלו בארגוני סיוע. בימים האחרונים נודע למוקד סיוע לעובדים זרים ול"אמנסטי אינטרנשיונל ישראל" כי רשות האוכלוסין וההגירה החלה בהוצאת מבקשי מקלט מאריתריאה, המוחזקים בכלא סהרונים ללא משפט, לשגרירות מדינתם בתל אביב למילוי טפסים, לטענתם כשלב ראשון של הליך הגירוש. הקבוצות יוצאות בקבוצות של 15 בני אדם ומוסעות ישירות לשגרירות ומשם חזרה לכלא.

יש לציין כי עד לא מכבר אסר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, על הרשות גירוש של מבקשי מקלט השוהים בכלא. בסוף החודש שעבר בוטל האיסור עת אישר היועץ המשפטי לממשלה נוהל חדש לתיעוד חופשיות הרצון של מבקשי מקלט, מה שמאפשר גירוש מרצון של אדם שעובר את ההליך וחותם על כל המסמכים שדורש הנוהל.

כלא סהרונים יולי, 2012. יותם רונן
מבקשי המקלט הובלו לשגרירות אריתריאה בתל אביב, כדי לחתום על מסמכי העזיבה. כלא סהרונים/יותם רונן

בארגון "אמנסטי אינטרנשיונל ישראל" סבורים כי חתימה על מסמך "גירוש מרצון" תוך שהייה בכלא ואיום בכליאה ללא הגבלת זמן אינה יכולה להיכלל כרצון חופשי. "מהנכלאים נמנעה מלכתחילה גישה להליך הוגן לקבלת מקלט בישראל והם נכלאו בסהרונים ללא משפט", אומרים בארגון. "כליאת מבקשי המקלט בסהרונים, כמו גם ליבוי שנאת הזרים על ידי נציגי ממשלה, היא חלק ממדיניות כוללת שנועדה להמאיס על אוכלוסייה זו את חייה בישראל".

"ממשלת ישראל שוב משחקת בחייהם של פליטים"

בחודשים האחרונים התקבלו דיווחים רבים בארגוני הסיוע על הפעלת לחצים על עצורים סודנים ואריתריאים לחתום על טפסים כאלה, ונאמר להם על ידי גורמים ישראליים רשמיים כי החלופה ל"הסכמה" לגירוש היא מעצר ללא הגבלת זמן. "האפשרויות המוצעות למבקשי המקלט: מאסר בישראל או גירוש לאריתריאה הטומן בחובו סיכון משמעותי של עינויים, אינן מהוות בחירה אמיתית. תחת זאת, ממשלת ישראל שוב משחקת בחייהם של פליטים", אמרה שרה רובינסון, רכזת הקמפיין לזכויות פליטים ב"אמנסטי אינטרנשיונל ישראל".

מרשות האוכלוסין וההגירה טוענים כי מבקשי המקלט הם שביקשו להיפגש עם השגריר והרשות רק אירגנה להם הסעה במטרה להקל עליהם ו"כל היתר הוא פרשנות. להזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה אישר לאחרונה את הנוהל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully