וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהל חדש: שחרור מבקשי מקלט - לא לתל אביב ואילת

משרד הפנים הכניס לאחרונה תנאי חדש לאשרות אותן נושאים מבקשי מקלט שמשוחררים מכלא סהרונים, האוסר עליהם להתגורר או לעבוד בשתי הערים בהן קיים "ריכוז גדול של מסתננים"

משרד הפנים מתנה את שחרורם של מבקשי מקלט מבית הכלא סהרונים בתנאים מגבילים חדשים. על פי הנוהל החדש, שנכנס לתוקף בימים האחרונים, מבקשי מקלט המשתחררים מבית הכלא הדרומי בעקבות פסיקת בג"ץ לא יורשו לשהות או לעבוד בתל אביב או באילת, שתי ערים העמוסות בעובדים זרים.

האיסור החדש נוסף לאשרה אותה נושא כל מבקש מקלט. כמו כן, נכתב באשרות כי "יינקטו הליכי אכיפה נגד מעסיק שיעסיק את הנ"ל בערים אלה". יש לציין, כי עד כה נכתב באשרות מבקשי מקלט "רישיון זמני זה אינו מהווה רישיון עבודה" ועל אף האמור רשות האוכלוסין וההגירה לא ביצעה אכיפה כלפי מעסיקים שהעסיקו מבקשי מקלט ואף התחייבה לבג"ץ להודיע על פעולת אכיפה 30 יום לפני תחילתה, במסגרת עתירה של ארגוני זכויות אדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אשרת מבקש מקלט ששוחרר לאחרונה מכלא סהרונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר ביטל בג"ץ את החוק למניעת הסתננות. על פי נתונים שמסרה המדינה לבג"ץ, שוהים בכלא כ-1,750 מבקשי מקלט מתוקף חוק זה ובהתאם להוראת בית המשפט על רשות האוכלוסין וההגירה לבחון את תיקי המוחזקים ולשחררם לאלתר עד למקסימום של 90 יום. עד כה שוחררו מסהרונים כמאה מבקשי מקלט בלבד. בעבר היה ניסיון של המדינה לפזר את מבקשי המקלט מחוץ לאזור המרכז, כשהחילה את "נוהל גדרה-חדרה" לפיו מבקשי מקלט לא הורשו לשהות בשטח זה. נוהל זה בוטל על ידי שר הפנים דאז, אלי ישי.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "למדינה יש הזכות והסמכות לקבוע תנאים לשחרורם של מסתננים היוצאים ממשמורת. המדיניות היא למנוע כניסת מסתננים נוספים לערים שבהן יש ריכוז גדול של מסתננים, ובכך למנוע ככל הניתן הכבדה נוספת על האוכלוסייה המתגוררת שם".

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

עוד בנושא:
בג"ץ ביטל החוק שמאפשר לעצור זרים ל-3 שנים
המדינה מתעלמת מבג"ץ: "לא משחררים מסתננים"
מבקשי מקלט על הגדלת מענק העזיבה: ”לא מחפשים כסף”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully