וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ בגבול סוריה אתמול: מטען שהופעל נגד כוח צה"ל

7.12.2013 / 12:12

מבדיקת צה"ל עולה כי מטען החבלה הונח בצד המזרחי של הגדר בגבול הצפון, סמוך לחיילים שפעלו במקום. גורמי צבא ציינו כי לא ידוע מי עומד מאחורי המעשה, ונערך תחקיר בנושא

מערכת וואלה!

(צפו בחשיפת מהדורה וואלה!: מפת ההשתלטות של הג'יהאד העולמי של אמ"ן)

מבדיקת צה"ל עולה כי הפיצוץ שאירע אתמול (שישי) סמוך לכוח צה"ל בגבול ישראל-סוריה נגרם ממטען חבלה שהופעל נגד הכוח בצד המזרחי של הגדר. גורמי צבא מסרו כי טרם התברר מי הגורם שאחראי להנחת המטען, אם מדובר באנשי אל-קאעדה או בצבא הסורי, ולפי שעה, שום ארגון לא קיבל אחריות למעשה. מאז אתמול מתוגבר אזור הפיצוץ בכוחות צה"ל.

התקרית אירעה אתמול בשעות אחר הצהריים, בזמן שהכוח היה בפעילות מבצעית סמוך לגבול במרכז רמת הגולן. איש לא נפגע מקרב החיילים שפעלו במקום. גורמים בשטח דיווחו כי ההדף כתוצאה מהפיצוץ הורגש היטב בתוך הג'יפ של הכוח, ובסקירה של כלי הרכב שנעשתה לאחר מכן התגלה נזק שנגרם לשמשה האחורית. בצה"ל נעשה תחקיר מעמיק, כולל מאמץ מודיעיני ממוקד, לפענוח האירוע.

עוד בנושאי צבא וביטחון:
שבוע של תאונות בצה"ל: חמישה כלי רכב התהפכו
אלוף דני מט, ממפקדי חטיבת הצנחנים, הלך לעולמו בגיל 86
הקצין שכמעט איבד את ראייתו זכה לתעודת הוקרה

אש נורתה לעבר כוח צה"ל בגבול עם סוריה, דצמבר 2013. ג'יליס
כוחות מתוגברים במקום מאז התקרית. כוח צה"ל ברמת הגולן/ג'יליס

התקרית אירעה ימים ספורים לאחר אירוע אחר, שבו נפתחה אש לעבר כוח צה"ל ליד הגבול, וזה השיב אש מנשק קל לעבר מקור הירי. לא היו נפגעים, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה במטרה הסורית. בעקבות האירוע, ביקר שר הביטחון משה יעלון ברמת הגולן ובחן מקרוב את היערכות צה"ל לאפשרות של הסלמה בגבול עם סוריה.

"אנחנו יודעים שהירי שבוצע אל עבר כוחותינו ברמת הגולן הוא ירי מכוון", אמר יעלון בסיור, שבו השתתפו גם אלוף פיקוד הצפון יאיר גולן וקצינים נוספים. לדבריו, "זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. יחד עם זאת, לפי הבנתנו האירוע של אתמול היה נקודתי, של חייל סורי שהחליט לפתוח לעבר כוחותינו באש".

בשנה האחרונה נערכו בצה"ל להידרדרות בגבול, עקב חשש מגורמי ג'יהאד עולמי הנאספים בגזרת רמת הגולן מתוך כוונה לבצע פיגועים בדמות הנחות מטענים וניסיונות חדירה לשטח ישראל. בחודשים האחרונים תרגל צה"ל מצבי חדירה של גורמי ג'יהאד עולמי ובהם אל-קאעדה לאורך מדינת ישראל, ובכלל זה פיגועי מיקוח והשתלטות על מבנה.

טבעת הג'יהאד העולמי סביב ישראל מתהדקת

ביום חמישי נחשפה במהדורת וואלה! מפת אגף המודיעין של צה"ל, המתארת את אחיזת הג'יהאד העולמי במזרח התיכון. במפה ניתן לראות כי תאי הטרור פרוסים בכל רחבי האזור. אם בשנים האחרונות מרבית פעילות הטרור של ארגוני הג'יהאד העולמי רוכזה בעיראק, הרי שבימים אלה ניתן להבחין בהתפשטות בכל רחבי המזרח התיכון.

המפה מציגה מאמץ של הג'יהאד בעקבות הלחימה של אל-קאעדה בעיר חאלב שבסוריה, בעוד שבסיני שבמצרים קיים חוסר שליטה שמטריד מאוד לא רק את ישראל, אלא בעיקר את המצרים. ההשלכות בשטח הן פיגועים המוניים בכוחות הצבא. מצב דומה מתואר ברצועת עזה, כאשר גם שם אין מדובר בבעיה ישראלית בלבד, אלא גם בבעיה של חמאס, הנאבק למנוע מכוחות הג'יהאד אפשרות ליטול מידיו את השליטה.

בלבנון התמונה דומה, וגם שם ניתן להתרשם שהטרור הסוני פוגע ביעדי חיזבאללה בבירה ביירות ובצפון המדינה, אך יש מדינה אחת היוצאת מן הכלל: ירדן. במדינה השכנה השליטה הצבאית טובה יחסית, והדאגה היחידה במדינה מגיעה ממאות אלפי הפליטים שזורמים למדינה מסוריה ומחדירים תאי טרור סוררים לשטחה. גם שם, על אף המצב הקיים, קיים חשש מערעור השלטון וככל שהתהליך יימשך - דומה שיהיה קשה יותר להחזיר את הגלגל לאחור ולעקור את גורמי הטרור משכנתה של ישראל ממזרח.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully